Soundbar to gadżet, który z roku na rok można spotkać w coraz większej liczbie mieszkań. Nic dziwnego – to niepozorne urządzenie kryje w sobie wiele możliwości. Na co zwrócić uwagę, kupując soundbar, który będzie służył Ci przez długie lata? Którzy producenci cieszą się obecnie największym zaufaniem klientów? Zajrzyj do naszego dzisiejszego poradnika i przekonaj się już teraz.
Spis treści
Co to jest soundbar? Szybkie wyjaśnienie
Soundbar swoim wyglądem przypomina niewielką listwę w kształcie prostokąta. Jego zadaniem jest poprawa dźwięku generowanego przez telewizor. Z tego powodu z powodzeniem mogą z niego korzystać osoby nie do końca zadowolone z głośników w swoim telewizorze (na przykład z powodu ich zbyt niskiej mocy) lub ci z nas, którym zależy na wrażeniach jak z sali kinowej. Różnica w jakości odtwarzanego dźwięku będzie dostrzegalna już na pierwszy rzut oka – choć w tym przypadku żartobliwie chciałoby się powiedzieć: ucha.
Ceny soundbarów nie należą do wygórowanych. Najtańsze modele kupisz już za 200-300 zł. Chcąc kupić przystawkę z wyższej półki cenowej, musisz liczyć się z wydatkiem około 4 tysięcy złotych. W porównaniu do profesjonalnych zestawów kina domowych różnica w koszcie może wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych!
Dobry soundbar – jak go znaleźć? Nasze wskazówki
Wybór odpowiedniego soundbara nie powinien nastręczać Ci wielu trudności. Są to bowiem urządzenia stosunkowo proste w obsłudze, a co za tym idzie – o nieskomplikowanej specyfikacji. Porównując między sobą poszczególne modele, zwróć uwagę na:
całkowitą moc urządzenia
Im będzie ona większa, tym oczywiście lepiej. Najtańsze modele dysponują mocą w zakresie od 100 do 200 watów. Taka moc świetnie sprawdzi się w sypialni czy mniejszym salonie. Najbardziej zaawansowane modele odznaczają się z kolei mocą ponad 400 watów. Postaw na nie, jeśli szukasz modeli na długie lata.
liczbę kanałów
Mówiąc w dużym skrócie: liczba kanałów określa liczbę wbudowanych w dany soundbar głośników. Najbardziej podstawowe modele (oznaczone mianem 2.0 i 2.1) mają odpowiednio 2 głośniki i 2 głośniki oraz 1 dodatkowy głośnik wolnostojący. Soundbar oznaczony liczbą 3.1 dysponuje z kolei 3 kanałami oraz 1 głośnikiem niskotonowym.
obecność subwoofera
Ten niepozorny element pozwala na odtwarzanie dźwięków o nawet bardzo niskiej częstotliwości, pobijając jakość basów. Niezastąpiona opcja podczas puszczania na ekranie koncertów oraz oglądania różnego rodzaju filmów akcji!
liczbę dodatkowych funkcjonalności
Na przykład obecność wejścia HDMI, możliwość sterowania urządzeniem za pomocą aplikacji czy kompatybilność z Bluetoothem.
Soundbary od sprawdzonych producentów – polecane marki
Czas na przegląd najciekawszych soundbarów na rynku. Na którego producenta warto postawić, szukając funkcjonalnej, a przy tym wysokiej jakości przystawki?
Soundbary Samsung – dla tych, którzy stawiają na innowacje i dobry design
Na pierwszy ogień idą soundbary sygnowane logo Samsung. Tym, co je wyróżnia, jest bardzo wysoka liczba wbudowanych kanałów. Niektóre z nich (na przykład soundbar Samsung HW-Q990B) dysponują liczbą kanałów sięgającą 11.1.4!
Mocną stroną przystawek koreańskiego producenta jest również subtelny, minimalistyczny design. Bez problemu dopasujesz je więc do niemal każdej aranżacji swojego mieszkania. Najtańsze soundbary Samsung kupisz za mniej niż 1000 zł. Oferują one do 5 wbudowanych kanałów, wysoką moc działania (nawet 400 watów), ciekawe technologie, np. Dolby Audio, oraz łączność bezprzewodową.
Pochwała prostoty, czyli soundbary LG
„Na drugi ogień” idą soundbary LG, od lat królujące w zestawieniach najchętniej kupowanych przystawek. Jednym z najpopularniejszych modeli w portfolio tej marki jest soundbar LG SP7. Wśród jego najważniejszych cech wymienić warto:
- sięgającą 440 watów moc całkowitą
- obecność złącz HDMI oraz USB
- wbudowane technologie audio, w tym: LPCM, Dolby Digital, DTS Digital Surround oraz DTS Virtual:X
- wbudowany subwoofer o mocy 220 watów
- wyświetlacz LCD, pozwalający na łatwiejsze sterowanie urządzeniem
- możliwość łączności bezprzewodowej (za pomocą Bluetootha 4.0).
Cena regularna tego modelu na przykładzie sklepu internetowego neonet.pl wynosi obecnie 1849 zł. Często można go jednak również znaleźć w promocyjnej cenie.
Soundbary JBL – rozsądny kompromis pomiędzy jakością a ceną
JBL to marka, która kilka lat temu szturmem urządzeń audio. W ich ofercie oprócz kultowych już głośników w fikuśnych kolorach i kształtach czy słuchawek natrafić można oczywiście również na soundbary. Znakiem rozpoznawczym przystawek tej marki są czarna połyskliwa obudowa oraz intuicyjna obsługa. Spora liczba wbudowanych głośników pozwoli Ci wyczarować w domowym zaciszu dźwięk jak w kinie.
Duża rozpiętość cenowa sprawia z kolei, że niezależnie od budżetu, jaki możesz przeznaczyć na zakup tego urzadzenia, bez problemu znajdziesz coś dla siebie. Nic dziwnego, że soundbar JBL może być świetną alternatywą dla osób szukających funkcjonalnych rozwiązań w niskiej cenie.
Podobne artykuły
Today's pick
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…
Big Data – przetwarzanie, analiza i wykorzystanie dużych zbiorów danych
W dzisiejszym świecie, gdzie ilość generowanych danych rośnie z każdym dniem, Big Data staje się kluczowym elementem w procesie podejmowania…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…
Kredyt oddłużeniowy: kto i kiedy powinien się na niego zdecydować?
Zmagasz się z problemami finansowymi? Twoje zobowiązania wciąż narastają i nie wiesz, jak to powstrzymać? Kredyt oddłużeniowy może być Twoim…