Monitoring cen online to jeden z najskuteczniejszych sposobów na odniesienie sukcesu w e-commerce. Warto obserwować swoją bezpośrednią konkurencję, aby skutecznie dostosowywać stawki swoich produktów do warunków rynkowych. Wykorzystując aplikację do repricingu w swoim biznesie, możesz skutecznie zwiększać zyski i zajmować pozycję lidera w branży.
Spis treści
Czym jest repricing?
Proces ustalania cen nigdy nie jest łatwy dla przedsiębiorcy – wymaga niezwykłej precyzji, ponieważ ceny w sieci są łatwo porównywalne przez klientów. Repricing to działanie, które wspiera optymalizację cen w Twoim e-sklepie. Jego działanie związane jest z automatyzacją cen, czyli samoczynnym obliczaniu ich wedle określonych i ustalonych parametrów.
Repricing pozwala sprzedawcy:
- Chronić marżę
- Zwiększyć sprzedaż
- Maksymalizować zyski
- Optymalizować stawki względem konkurencji
- Dbać o politykę cenową biznesu
- Oszczędzać czas i pieniądze
Repricing umożliwia Ci realnie dostosowywać politykę cenową do Twoich cen minimalnych i ruchów, jakie podejmuje Twoja bezpośrednia konkurencja. Prowadząc biznes w sieci, warto skorzystać z profesjonalnego narzędzia do automatyzacji cen – LivePrice.
Ceny w sieci
Ceny w sieci zmieniają się dynamicznie. Dla niektórych branż może to być kilka lub kilkanaście razy na dobę. Jeżeli chcesz prowadzić politykę elastycznych cen, które są zgodne z działaniami konkurencji, możesz wspomagać swoje działania narzędziem do repricingu.
Dlaczego warto automatyzować stawki w e-commerce? Ponieważ Twoi klienci potrafią i chcą szukać okazji i dobrych cen. Jeżeli zależy Ci na podniesieniu marży i zwiększeniu zysków na przykład na portalu Allegro, koniecznie sprawdź, jak automatyzacja sprzedaży wypłynie na Twoje wyniki.
Automatyzacja cen z LivePrice
LivePrice to kompleksowe narzędzie, które łączy w sobie monitoring cen w sieci z automatyzacją cen. System może monitorować stawki na Allegro, Ceneo, Empiku, Idealo lub w wybranych e-sklepach Twoich bezpośrednich rywali. Dzięki temu, ceny wyliczone przez system są optymalne względem miejsca, gdzie chcesz je wyświetlać.
Aplikacja do śledzenia cen nadaje ceny dedykowane dla konkretnego portalu – możesz ustawiać odmienne stawki dla Ceneo, Allegro lub Empiku. System zawsze bierze pod uwagę nadaną przez Ciebie cenę minimalną (poniżej niej nie zaoferuje produktu) – dzięki temu masz pewność, że sprzedaż, będzie dla Ciebie zawsze rentowna.
Co istotne, repricing z LivePrice umożliwia Ci sterować cenami zgodnie z Twoimi założeniami. Aplikacja posiada wiele trybów zmiany cen. Podstawowym scenariuszem jest obecność na pierwszej (pod względem ceny) pozycji na danym portalu. System LivePrice pozwala Ci między innymi zajmować określone miejsce (np. zawsze 3), równać do wybranego oferenta, być tańszym lub droższym niż grupa określonych konkurentów. System działa dwukierunkowo – obniża lub podnosi ceny w zależności do sytuacji rynkowej.
Samoczynne nadawanie cen w e-commerce
Automatyzacja cen i używanie narzędzia do repricingu pozwoli Ci być o krok przed konkurentami. Cały czas masz swój biznes pod stałą kontrolą, natomiast dzięki wykorzystaniu pracy botów, możesz wiele zyskać. Jeżeli chcesz przetestować system LivePrice, możesz przez 14 dni korzystać bezpłatnie z wersji demonstracyjnej na wybranych przez siebie marketplace’ach.
Artykuł partnera.
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…