Monitoring cen online to jeden z najskuteczniejszych sposobów na odniesienie sukcesu w e-commerce. Warto obserwować swoją bezpośrednią konkurencję, aby skutecznie dostosowywać stawki swoich produktów do warunków rynkowych. Wykorzystując aplikację do repricingu w swoim biznesie, możesz skutecznie zwiększać zyski i zajmować pozycję lidera w branży.
Spis treści
Czym jest repricing?
Proces ustalania cen nigdy nie jest łatwy dla przedsiębiorcy – wymaga niezwykłej precyzji, ponieważ ceny w sieci są łatwo porównywalne przez klientów. Repricing to działanie, które wspiera optymalizację cen w Twoim e-sklepie. Jego działanie związane jest z automatyzacją cen, czyli samoczynnym obliczaniu ich wedle określonych i ustalonych parametrów.
Repricing pozwala sprzedawcy:
- Chronić marżę
- Zwiększyć sprzedaż
- Maksymalizować zyski
- Optymalizować stawki względem konkurencji
- Dbać o politykę cenową biznesu
- Oszczędzać czas i pieniądze
Repricing umożliwia Ci realnie dostosowywać politykę cenową do Twoich cen minimalnych i ruchów, jakie podejmuje Twoja bezpośrednia konkurencja. Prowadząc biznes w sieci, warto skorzystać z profesjonalnego narzędzia do automatyzacji cen – LivePrice.
Ceny w sieci
Ceny w sieci zmieniają się dynamicznie. Dla niektórych branż może to być kilka lub kilkanaście razy na dobę. Jeżeli chcesz prowadzić politykę elastycznych cen, które są zgodne z działaniami konkurencji, możesz wspomagać swoje działania narzędziem do repricingu.
Dlaczego warto automatyzować stawki w e-commerce? Ponieważ Twoi klienci potrafią i chcą szukać okazji i dobrych cen. Jeżeli zależy Ci na podniesieniu marży i zwiększeniu zysków na przykład na portalu Allegro, koniecznie sprawdź, jak automatyzacja sprzedaży wypłynie na Twoje wyniki.
Automatyzacja cen z LivePrice
LivePrice to kompleksowe narzędzie, które łączy w sobie monitoring cen w sieci z automatyzacją cen. System może monitorować stawki na Allegro, Ceneo, Empiku, Idealo lub w wybranych e-sklepach Twoich bezpośrednich rywali. Dzięki temu, ceny wyliczone przez system są optymalne względem miejsca, gdzie chcesz je wyświetlać.
Aplikacja do śledzenia cen nadaje ceny dedykowane dla konkretnego portalu – możesz ustawiać odmienne stawki dla Ceneo, Allegro lub Empiku. System zawsze bierze pod uwagę nadaną przez Ciebie cenę minimalną (poniżej niej nie zaoferuje produktu) – dzięki temu masz pewność, że sprzedaż, będzie dla Ciebie zawsze rentowna.
Co istotne, repricing z LivePrice umożliwia Ci sterować cenami zgodnie z Twoimi założeniami. Aplikacja posiada wiele trybów zmiany cen. Podstawowym scenariuszem jest obecność na pierwszej (pod względem ceny) pozycji na danym portalu. System LivePrice pozwala Ci między innymi zajmować określone miejsce (np. zawsze 3), równać do wybranego oferenta, być tańszym lub droższym niż grupa określonych konkurentów. System działa dwukierunkowo – obniża lub podnosi ceny w zależności do sytuacji rynkowej.
Samoczynne nadawanie cen w e-commerce
Automatyzacja cen i używanie narzędzia do repricingu pozwoli Ci być o krok przed konkurentami. Cały czas masz swój biznes pod stałą kontrolą, natomiast dzięki wykorzystaniu pracy botów, możesz wiele zyskać. Jeżeli chcesz przetestować system LivePrice, możesz przez 14 dni korzystać bezpłatnie z wersji demonstracyjnej na wybranych przez siebie marketplace’ach.
Artykuł partnera.
Podobne artykuły
Today's pick
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…