Popularne

Artykuł

Internet

Badania UX – sposób na poprawę zysków Twojego sklepu internetowego

Badania UX – sposób na poprawę zysków Twojego sklepu internetowego

W dobie stale rosnącej popularności, ale i konkurencji wśród sklepów internetowych, muszą one zrobić wiele, aby zdobyć nowych klientów i tym samym osiągnąć wysokie zyski. Polecaną metodą, która pozwoli Twojej firmie poznać słabe i mocne strony sklepu, a w efekcie dokonać niezbędnych zmian, są badania UX.

Czym są badania UX?

Badania UX (skrót od ang. User Experience, czyli Doświadczenie Użytkownika) to proces polegający na weryfikowaniu, czy dana aplikacja bądź strona internetowa spełnia swoje założenia, czy jest użyteczna i nie sprawia problemów użytkownikom. Audyt obejmuje zarówno wady i przeszkody, jak i dobre strony w interfejsie danego sklepu internetowego. Doświadczone agencje e-commerce, które specjalizują się w badaniach UX, wykorzystują szereg narzędzi i działań, aby kompleksowo przeanalizować daną witrynę i stworzyć wartościowy, pomocny raport dla klienta. Wdrożenie uzyskanych w wyniku badań rekomendacji powinno przełożyć się na poprawę rezultatów i celów biznesowych.

Dlaczego warto przeprowadzić badania UX?

Korzyści wynikających z przeprowadzenia profesjonalnych badań UX jest wiele. Powinny one stać się nieodłącznym elementem procesu projektowego, który opiera się na twardych, rzetelnych danych, a nie tylko przeczuciach. W rezultacie dana witryna jest bardzo dobrze zaprojektowana, a przez to użyteczna, intuicyjna w obsłudze i estetyczna pod względem wizualnym. Ma znacznie większą szansą na powodzenie rynkowe w porównaniu z serwisami albo sklepami internetowymi, które powstają  w oparciu o przeczucia, a nie twardą wiedzę i dane.

Badania UX pozwalają też firmie lepiej poznać użytkownika. Dokładne analizy i uzyskane dzięki nim wyniki pokazują m.in. to, w jaki sposób zachowują się internauci na stronie. To bezcenna wiedza dla przedsiębiorcy, nawet takiego, który uważa, że już wszystko wie o swoich klientach. Często okazuje się, że uzyskane wyniki są zaskakujące i bardzo odbiegają od tego, co wcześniej na temat zachowań klientów myślała firma. Uzyskane w ten sposób dane pozwalają zaprojektować lepszy, dopasowany do użytkownika produkt bądź witrynę.

Zaletą badań jest też możliwość łatwego rozwiązania problemu różnicy zdań w zespole projektowym. W sytuacji, gdy wśród pracowników panuje niezgoda co do wyboru konkretnego rozwiązania, klarowne, twarde dane precyzyjnie odpowiedzą, co jest słuszne. Badania UX i otrzymane dzięki nim informacje pozwolą też na bieżąco weryfikować hipotezy i rozwijać projekt.

W dłuższej perspektywie badania UX pozwolą też na oszczędności finansowe. Jednorazowe wydanie pieniędzy na dokładną analizę sprawi, że sklep internetowy zostanie wykonany według najlepszych wzorców i w oparciu o skuteczne rozwiązania. W efekcie witryna przyniesie znacznie wyższe dochody niż strona stworzona bez tego rodzaju badań i analiz. Ponadto „raz a dobrze” wykonana strona zachowa swą funkcjonalność i estetykę na długi czas. Nie ma więc potrzeby jej optymalizowania czy nawet stwarzania nowego serwisu w krótkim czasie.

Pamiętaj także, że z nieintuicyjnej w obsłudze i po prostu kiepskiej strony klienci szybko uciekają, bez dokonania zakupu czy skorzystania z usługi. W ten sposób tracisz więc zyski biznesowe.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *