Popularne

Artykuł

Internet

Dlaczego warto korzystać z kreatora stron www?

Dlaczego warto korzystać z kreatora stron www?

Kreator stron to narzędzie, które zostało stworzone przez programistów po to, żeby osoby, które nie znają się na żadnym z języków programowania oraz na html, mogły w łatwy sposób stworzyć własną, nieskomplikowaną witrynę internetową, a nawet prosty sklep. Co istotne, żeby z pomocą kreatora stworzyć stronę internetową, nie musimy ponosić dużych kosztów, z jakimi trzeba się liczyć zamawiając indywidualny projekt. Jak jednak sprawdzić, który kreator stron będzie odpowiednim narzędziem pozwalającym na uzyskanie ciekawych wyników niewielkim nakładem pracy? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Na te i inne pytania o kreator stron, odpowiadamy w poniższym tekście.

Kiedy warto skorzystać z kreatora stron?

Dobry kreator stron www to świetne narzędzie, które pozwoli nam szybko, łatwo i intuicyjnie zbudować swoją stronę, a także dokonać na niej późniejszych niezbędnych zmian. Nie musimy znać się na programowaniu ani tworzeniu stron internetowych, żeby mieć własną, spersonalizowaną witrynę czy sklep internetowy.

W porównaniu z indywidualnym zamówieniem, koszty, jakie trzeba ponieść za korzystanie z profesjonalnego kreatora stron są niewielkie. Dlatego jeśli dopiero rozkręcamy własną firmę, zaczynamy sprzedaż w swoim sklepie internetowym albo prowadzimy bloga czy prywatną stronę, stworzenie witryny za pomocą kreatora jest w większości przypadków lepszym pomysłem, niż strona na zamówienie.

Warto jednak pamiętać, że możliwości najlepszego nawet kreatora są ograniczone – jest to narzędzie, które oferuje wiele funkcjonalności, ale nigdy nie pozwoli na taką swobodę realizacji jak współpraca z web designerem.

Jak działa kreator stron www?

Kreator www to narzędzie, które nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania na własnym pececie czy laptopie. Edycja tworzonej strony internetowej odbywa się na podglądzie witryny. Innymi słowy, tworzymy stronę tak, jakbyśmy robili to „w internecie”.

Nie musimy się jednak obawiać, że rezultat naszych prac będzie widoczny, zanim ich nie zakończymy. Czym innym jest tworzenie strony, a czym innym jej publikacja. W kreatorze zwykle wyraźnie zaakcentowany jest sposób „wysłania” naszej strony z pulpitu, na którym pracujemy, do zasobów sieci.

Tworząc stronę w kreatorze posługujemy się intuicyjnym menu – wybieramy określone elementy strony, uzupełniamy je tekstem, zdjęciami, filmami, grafikami itp. Często posługujemy się metodą „przeciągnij i upuść”. Realizowanie projektu witryny z kreatorem to doskonała zabawa i prawdziwa przyjemność, szczególnie, jeśli możemy później podziwiać własne dzieło w sieci.

Czy wszystkie kreatory oferują te same możliwości?

Każdy dostawca usług, który ma w swojej ofercie kreator stron www, zwykle dokładnie określa, na co może liczyć jego klient, wykupując dostęp do tego narzędzia. Warto podkreślić, że kreatory poszczególnych dostawców różnią się między sobą, ale także w asortymencie danego usługodawcy często znajdziemy narzędzia o różnych możliwościach.

Dlatego zanim wybierzemy opcję kreatora, warto dokładnie przemyśleć po pierwsze do czego służyć będzie nam nasza strona, a po drugie, jak ma wyglądać pod względem struktury (ile potrzebujemy podstron, czy będziemy za jej pośrednictwem coś sprzedawać, czy też nie itp.).

Na co zwrócić uwagę przy wyborze kreatora stron www?

Wybierając kreator zawsze powinniśmy zapoznać się z ofertą usługodawcy. Sprawdźmy przede wszystkim takie parametry jak:

  • ilość szablonów – nie musi ich być dziesiątki, ale też na tyle dużo, żebyśmy byli w stanie wybrać szablon jak najbardziej dopasowany do naszych potrzeb,
  • paleta kolorów – duża paleta kolorów (kilkanaście to minimum), ułatwia personalizację strony,
  • ilość możliwych do zaimplementowania podstron,
  • opcja bloga (blog czy poradnik warto prowadzić zawsze, choćby w celu wypozycjonowania strony),
  • wersja mobilna – dziś większość osób przegląda internet na smartfonie, dlatego wersja strony musi być dopasowana do urządzeń mobilnych,
  • połączenie z mediami społecznościowymi – dobrze jest, jeśli ze strony internetowej można w łatwy sposób przejść na twoje konto w mediach społecznościowych,
  • edytor zdjęć – dopasowanie zdjęć do potrzeb strony to ważna funkcja,
  • e-sklep – bezpośrednia sprzedaż ze strony.

Wymienione parametry nie wyczerpują oczywiście możliwości kreatorów. Warto na przykład zwrócić również uwagę na tzw. SLA, czyli współczynnik określający ciągłość dostępu do narzędzia. Poziom 99 % w skali miesiąca wskazuje na wysoką jakość oferowanych usług.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *