Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji mogą stać się użytecznym narzędziem biznesowym. Chatbot jest aplikacją opracowaną na podstawie AI, która pozwala na udzielanie automatycznych odpowiedzi na zapytania w czasie rzeczywistym. Dzięki nim wiadomość zwrotna wysyłana jest niemal natychmiast, co pozwala zatrzymać potencjalnego klienta na dłużej. Pomaga również w kompleksowym prezentowaniu oferty, na podstawie danych zawartych w bazie. Jak wdrożyć chatboty w działaniach marketingowych?
Spis treści
Czym są chatboty i jaką funkcję mogą pełnić w marketingu?
Chatboty mają szerokie zastosowanie w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych. Coraz częściej wykorzystuje się je przy koordynowaniu kampanii marketingowych. Głównym kierunkiem, który obrały polskie firmy, jest wdrażanie oprogramowania do komunikatorów społecznościowych, w tym Messenger, Skype czy Discord. Z uwagi na dominującą pozycję Facebooka, jest on zdecydowanie najczęściej wybierany, gdyż powala trafić do szerszej grupy odbiorców. W przypadku klienta specyficznego warto zdecydować się na mniej popularne kanały. Platformę Discord mogą rozważyć przykładowo start-upy z sektora gamingowego, a Skype’a – te z branży telekomunikacyjnej.
Sztuczna inteligencja a optymalizacja procesów biznesowych
W marketingu narzędzia te wykorzystywane są do:
- Personalizacji ofert. Na podstawie zgromadzonych danych chatbot jest w stanie zaproponować klientowi rozwiązanie, które będzie lepiej pokrywać się z jego oczekiwaniami.
- Generowania leadów, a więc identyfikacja klientów oraz ocena ich gotowości do dokonania zakupu. Pozyskiwanie danych kontaktowych jest pierwszym krokiem do uzyskania przewagi konkurencyjnej w przypadku działalności skupionej w sieci.
- Budowania lojalności odbiorców. Zastosowanie rozwiązań opartych na AI pozwala na lepszą interakcję z potencjalnym klientem. Przede wszystkim osoba odwiedzająca witrynę jest natychmiast witana, a następnie otrzymuje informacje o dostępnych usługach. To sprawia, że zatrzymuje się dłużej na stronie, zwiększając prawdopodobieństwo dokonania zakupów. Ponadto chatboty mogą dostarczać ogólnych informacji na temat branży, co pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa w sieci.
- Prowadzenia kampanii. Nowoczesne chatboty są w stanie pomóc w prowadzeniu kampanii marketingowych w ramach przedsiębiorstwa. Ich efektywność jest wyższa niż w przypadku fizycznych pracowników, gdyż oprogramowanie ogranicza ryzyko wystąpienia błędu. Dzięki temu wykonywane zadania są ustandaryzowane, co pozytywnie wpływa na relacje z klientami.
Wirtualny asystent znacząco ogranicza koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozwala na wyspecjalizowanie pracowników, którzy zajmują się wyłącznie najważniejszymi czynnościami. Powtarzalne i rutynowe zadania są natomiast przejmowane przez oprogramowanie AI. Już popularny ChatGPT pokazał, jak istotne dla użytkowników internetu może być wykorzystanie sztucznej inteligencji na co dzień.
Elastyczność przy wdrożeniu – możliwość dopasowania narzędzia do specyfiki danej firmy
Jedną z największych zalet chatbotów jest możliwość dostosowania ich do szczególnych potrzeb danego przedsiębiorstwa. Możliwości zaprogramowania jest wiele. Mówi się, że każda branża wiążę się z inną specyfiką i trafia do innej grupy docelowej. Sporo w tym prawdy, dlatego, aby sprostać oczekiwaniom klientów, należy to uwzględnić. Dobór segmentu pozwoli na zaprogramowanie lepszego narzędzia, które w sposób precyzyjny odpowie na potrzeby grupy docelowej. Jeszcze przed samym wdrożeniem należy odpowiedzieć na pytania, jakie funkcje ma pełnić chatbot oraz jak wygląda profil przeciętnego klienta.
Chatboty są już nie tylko nowością na rynku i innowacją wdrażaną przez nowoczesne firmy. Narzędzie to staje się niezbędne przy zwiększaniu skali działalności, gdyż pozwala na szybszą obsługę klientów. Odgrywa również istotną rolę w standaryzacji usług. Polska firma InteliWISE zajmuje się tworzeniem narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, które pozwalają optymalizować istotne procesy biznesowe.
Artykuł partnera.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…