Popularne

Artykuł

IT

Czym jest marketplace i dlaczego powinieneś go rozważyć?

Czym jest marketplace i dlaczego powinieneś go rozważyć?

W ostatnich latach Marketplace jest popularnym pomysłem na biznes online. Sklepy marketplace stały się światowym trendem w e-Commerce między innymi dzięki innowacyjności, prostocie oraz braku konieczności dużej inwestycji na start. Z kolei e-commarce jest to branża dynamicznego rozwoju, nie ma się więc co dziwić, że popularność marketplace wśród sprzedawców i konsumentów jest tak duża.

Marketplace – co to jest?

Jednym z rodzajów platformy e-commerce jest właśnie marketplace, w którym produkty bądź usługi są dostarczane przez sprzedawców, a wszelkie transakcje przetwarzają operatorzy konkretnej platformy. Jeżeli jesteś sprzedawcą to koniecznie zajrzyj na stronę CStore i przeczytaj na jakich marketplacach warto pokazać swoją ofertę. Ta innowacyjna platforma handlowa pozwala zarówno konsumentom jak i sprzedawcom zawierać umowy sprzedaży bądź świadczenia usług online. Jest to również ostateczne miejsce zawarcia umowy zakupu. Konsument, który złoży i opłaci zamówienie na platformie zostaje automatycznie przekierowywane do sprzedawcy. Ponadto marketplace to miejsce gromadzenia się w jednym miejscu dużej ilości produktów, które pochodzą od innych sprzedawców, można go określić mianem internetowego targowiska. Ogromnym plusem jest fakt, że marketplace jest w stanie zaspokoić praktycznie wszystkie potrzeby konsumentów. W zależności od segmentu rynku, w którym konkretny marketplace działa, można mówić o branżowej ofercie lub o szerszym asortymencie, który dostępny jest na platformie.

Jak działa marketplace?

Wbrew pozorom działanie marketplace nie jest skomplikowane. Sklep internetowy przedstawia klientowi ofertę, którą poszukuje, następnie przekierowuje go na stronie wybranego sprzedawcy. Poprzez zgromadzenie dużej ilości danych, platforma pozwala na zdobycie informacji o cenach, o dostępności towarów oraz czasu dostawy. Z tego wynika niezwykła szybkość zakupów, która jest dużym udogodnieniem dla kupującego. Transakcje konsumenckie, w sklepach marketplace, przetwarzane są przez operatora danego sklepu. Następnie zamówienie jest dostarczane oraz realizowane przez detalistów i hurtowników pracujących dla danej platformy marketplace.

Co robi właściciel sklepu marketplace?

  • dodaje oraz zatwierdza nowych sprzedawców
  • administruje sklep
  • kontroluje profile dostawców
  • ustala prowizję od sprzedaży
  • kontroluje raporty na temat sprzedaży, prowizji oraz zarobków sprzedawców

Co robi sprzedawca w marketplace?

  • korzysta z platformy w ramach abonamentu/prowizji
  • zarządza wystawionymi produktami
  • ma prawo edytować reguły wysyłki produktów
  • ma wgląd do raportów dotyczących wyników sprzedaży

Dla kogo marketplace będzie dobrym wyborem?

Ta platforma handlowa jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą założyć biznes e-commarce nie inwestując w tworzenie swoich produktów. Sklep jest zatowarowany produktów od osób, które sprzedają je za pomocą marketplace w zamian za prowizję. To właśnie zarządzanie platformą jest rolą operatora. Ponadto sklepy, które szukają dobrego sposobu na dywersyfikację przychodów również powinny rozważyć marketplace. Dzięki platformie sprzedaż produktów może być kontynuowana. Ponadto marketplace wyświetla produkty sprzedawców wraz z własnymi. Właściciel sklepu marketplace może ustawić sobie marżę dla produktów w sklepie. Można ją zmieniać w dowolnym momencie o dowolny procent bądź konkretną kwotę pieniędzy. Właściciel ma prawo w dalszym ciągu kontynuować sprzedaż swoich produktów, jednocześnie dając innym sprzedawcom dostęp oraz dodatkowo zarabiając na prowizji.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *