Czy wiesz, że szacuje się, że przeciętny Polak widzi około 5000 reklam każdego dnia? Chociaż ludzie nauczyli się odfiltrowywać wiele z tego, czego nie chcą widzieć, niektóre reklamy i oznakowania reklamowe są znacznie bardziej skuteczne w przyciąganiu uwagi niż inne. Firmy muszą stosować takie przyciągające uwagę metody, jeśli chcą przetrwać na wysoce konkurencyjnym rynku.
Ale jak to zrobić? Jednym z rozwiązań są litery przestrzenne 3D, czyli trójwymiarowy napis lub trójwymiarowe logo (lub jedno i drugie). Oznakowanie reklamowe w postaci liter przestrzennych to opcją, którą można umieścić w dowolnym miejscu – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz i która może być unikalnie dostosowana do Twoich potrzeb. Oto zalety i wady liter 3D, oraz sposób, w jaki można je wykorzystać.
Spis treści
Jakie są zalety i wady liter przestrzennych 3D?
Badanie przeprowadzone przez University of Cincinnati dowodzi, że napisy trójwymiarowe 3D mogą mieć znaczący wpływ na zdolność osoby do zapamiętywania informacji. Badanie wykazało, że osoby, które miały kontakt z napisami 3D, były w stanie przypomnieć sobie do 20% więcej informacji niż osoby, które nie miał z nimi kontaktu. Badanie to dostarcza mocnych dowodów na korzyści płynące z używania liter przestrzennych w różnych środowiskach i biznesach. Oto zalety:
- Są one stylowe – najbardziej oczywistym powodem, dla którego warto rozważyć litery przestrzenne, jest to, że zapewniają one wyjątkowy efekt, którego nie jest w stanie zapewnić żaden inny znak. Kolor, kontrast i rozmiar to podstawowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania liter. Lista materiałów, które można zastosować jest długa. Może to być: taśma aluminiowa alurapid, elkamet, blaszka aluminiowa, solidny metal z powłoką galwaniczną. Materiały te łączy się z oświetleniem LED. Zanim jednak opracujesz ostateczny projekt, upewnij się, że weźmiesz pod uwagę, czy znak będzie umieszczony na zewnątrz, czy wewnątrz. Na przykład, znak montowany na zewnątrz nie może być zbyt delikatny, ponieważ nie wytrzyma wpływu wiatru i deszczu.
- Są one wszechstronne: Dzięki setkom opcji konstrukcyjnych możesz tworzyć oznakowanie reklamowe, które idealnie pasują do twoich pomysłów projektowych. Możesz używać tych znaków w dowolnym miejscu i w dowolnym celu, w tym do budowania marki, nawigacji lub po prostu do projektowania wnętrz.
- Generują zaangażowanie: Litery przestrzenne 3D są znacznie bardziej angażujące niż litery 2D, ponieważ ludzkie oko instynktownie zwraca uwagę na trójwymiarowe obiekty. Litery i inne wystające elementy projektu będą bardziej widoczne niż znaki, które wtapiają się w otoczenie, co oznacza, że więcej osób zauważy Twój znak – a to naturalnie prowadzi do większej rozpoznawalności marki i lepszej działalności w dłuższej perspektywie czasowej.
- Zapadają one w pamięć: Litery przestrzenne z pewnością zapadną w pamięć. Powód? Obrazy 3D wymagają więcej wysiłku umysłowego niż obrazy 2D, co oznacza, że ludzie będą patrzeć na oznakowanie reklamowe 3D z większym wysiłkiem i dłużej niż na znak, który jest płaski i mniej stymulujący wizualnie.
Niemniej jednak litery przestrzenne 3D mają także swoje wady, o których powinieneś zdawać sobie sprawę. Oto one:
- Są stosunkowo trudne w konserwacji: Ponieważ 3D mają wiele grzbietów, otworów i zawiłości, są bardziej podatne na gromadzenie się zanieczyszczeń niż znaki płaskie lub kwadratowe. Ponadto ptaki często gniazdują w zagłębieniach znaków, jeśli czują się w nich bezpiecznie. Można jednak z tym walczyć, instalując na znaku kolce przeciw ptakom. Czyszczenie takiego znaku może być skomplikowanym zadaniem, ponieważ są one zwykle szczegółowe i znajdują się dość wysoko nad ziemią.
- Wyższe koszty produkcji: Tworzenie liter przestrzennych 3D może być kosztowne, zwłaszcza jeśli są wykonane z trwałych materiałów, ale przekłada się to jednak na dłuższą żywotność.
- Wymagają większej przestrzeni: Litery 3D zajmują więcej miejsca niż płaskie litery. To może być problemem w miejscach o ograniczonej przestrzeni, gdzie trzeba pomieścić wiele informacji.
W jakich środowiskach można wykorzystać litery przestrzenne?
Każda firma lub organizacja, która chce uzyskać przewagę nad konkurencją lub chce się bardziej wyróżnić, odniesie korzyści dzięki literom przestrzennym. Środowiska, które często wykorzystują oznakowanie wymiarowe to:
- Restauracje, bary i kawiarnie,
- Miejsca imprez,
- Sklepy, supermarkety i stacje benzynowe,
- Przedsionki wejściowe, recepcje i lobby,
- Szkoły i inne instytucje edukacyjne,
- Organizacje rządowe,
- Szpitale i placówki medyczne,
- Biura i banki.
Jak efektywnie wykorzystać litery przestrzenne 3D?
Aby w pełni wykorzystać znaki 3D, musisz wiedzieć, jak go używać. Pomyśl o nich, jak o marketingu partyzanckim, w którym wykorzystuje się element zaskoczenia, aby zwiększyć swoją skuteczność.
Na przykład, jeśli planujesz powiesić litery przestrzenne w pomieszczeniach, zalecamy umieścić je w miejscu, w którym litery będą rzucać cienie z naturalnego światła, dzięki czemu będą jeszcze bardziej przyciągać uwagę. Atrakcyjnie zaprojektowane litery, z zapadającymi w pamięci hasłami często sprawiają, że klienci robią sobie z nimi zdjęcia, udostępniając w mediach społecznościowych. Jest to praktycznie darmowa „viralowa” reklama.
Na zewnątrz, mogą zostać zaprojektowane tak, aby wyglądały jak instalacja artystyczna lub były wykorzystywane do angażowania ludzi w jakiś sposób. Na przykład poprzez celowe usunięcie jednej z liter w wyrazie oznakowania, które znajduje się na poziomie gruntu, tak aby przechodnie próbowali odtworzyć za pomocą swojego ciała brakującą literę. Ten rodzaj oznakowania reklamowego daje ludziom szansę na nawiązanie zaangażowania na zupełnie innym poziomie, zwiększając rozpoznawalność marki.
Podsumowanie
Litery przestrzenne 3D są z powodzeniem wykorzystywane, jako część planu marketingowego, poprawiając przy tym wygląd obszarów wewnętrznych i zewnętrznych. Jeśli szukasz kreatywnego rozwiązania, zapoznaj się z ofertą firmy Magit, która produkuje i montuje litery przestrzenne od wielu lat. Istnieje opcja wyboru gotowego projektu, lub zaprojektowania przez firmę znaku od podstaw. Podczas całego procesu klientowi zapewniane jest doradztwo i wsparcie w zakresie wyboru materiału, stylu, technologii itd.
Wpis partnera.
Podobne artykuły
Today's pick
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…