Każdej firmie mającej stronę internetową potrzebny będzie Audyt SEO, który pomoże lepiej ją zrozumieć. Jest to specjalistyczna analiza obejmująca szereg istotnych aspektów dotyczących danej strony www. Pod uwagę brana jest między innymi praca serwera, zachowania witryny w wynikach wyszukiwania, kod strony i jego optymalizacja, linkowanie wewnętrzne, trafność treści, ruch na stronie czy linki przychodzące. Audyt SEO ma na celu znalezienie nieprawidłowości na stronie, wstępujących na niej błędów i różnych problemów. Służy poprawieniu jej widoczności w wyszukiwarce internetowej, zawiera zalecenia, uwagi i zadania do wykonania.
Co zawiera audyt SEO?
Audyt SEO jest usługą polegającą na dogłębnym przeanalizowaniu strony internetowej, mają na uwadze jej różne aspekty. Istotne są wszystkie elementy mające wpływ na SEO, czyli na widoczność witryny i jej pozycję w wyszukiwarce internetowej. Ocenia się przeprowadzoną optymalizację, znajduje jej mocne i słabe punkty. SEO audyt zawiera też konkretne wskazówki dotyczące tego, co i jak zmienić, aby poprawić działanie strony www. Celem audytu jest również wykrycie problemów i błędów na witrynie, aby można było je wyeliminować. Wszystko to służy stworzeniu strony internetowej przyjaznej zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarkom internetowym, algorytmom Google. Strona www ma być użyteczna, dostosowana do najnowszych trendów i wytycznych webmasterów. Analizuje się sytuację w SERP, korzysta z narzędzi takich jak Google Analytics, SEMSTORM, MAJESTIC, SENUTO, Google Search Console. Kolejną kwestią jest badanie sposobu wyświetlania się strony www w wynikach wyszukiwania. Przeprowadza się kompleksową analizę wewnętrzną strony, mając na uwadze adres URL, nagłówki hX, słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne. W skrócie można powiedzieć, że audyt SEO jest jak analiza SWOT skupiająca się na aspektach dotyczących prawidłowego działania strony i jej widoczności w Internecie. Rozkładane są na części pierwsze wszystkie elementy witryny – zarówno te widoczne, jak i niewidoczne. Wykonanie profesjonalnego audytu SEO wymaga obszernej wiedzy, specjalistycznych narzędzi, doświadczenia i odpowiednich umiejętności.
Dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO?
Na wykonanie audytu SEO warto zdecydować się już podczas tworzenia strony internetowej, co pozwoli ustrzec się przed niepotrzebnymi błędami, następnie po jej utworzeniu. Kolejną sytuacją będzie wprowadzenie kluczowych zmian na witrynie internetowej, dzięki audytowi możliwe staje się oszacowanie szans i zagrożeń. Warto zbadać kondycję strony przed przeprowadzeniem konkretnej operacji. Specjalistyczna analiza przyda się także już po wykonaniu zaplanowanych modyfikacji. W przypadku każdej strony internetowej kluczowe jest to, aby była przyjazna nie tylko użytkownikom, ale też wyszukiwarkom internetowym. Wszystkie praktyki muszą być zgodne z wytycznymi, w przeciwnym razie trzeba liczyć się z nałożeniem kary lub nawet z otrzymaniem bana na stronę www. Jeśli zmienia się agencję marketingową lub specjalistę SEO, to również warto wykonać audyt, co ma na celu zweryfikowanie działań poprzednich usługodawców. Audyt SEO będzie pomocny przed wdrożeniem kampanii marketingowej, warto go wykonać już na etapie jej tworzenia.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…