Popularne

19 październik 2021

Artykuł

Marketing internetowy

Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO – co to jest?

Każdej firmie mającej stronę internetową potrzebny będzie Audyt SEO, który pomoże lepiej ją zrozumieć. Jest to specjalistyczna analiza obejmująca szereg istotnych aspektów dotyczących danej strony www. Pod uwagę brana jest między innymi praca serwera, zachowania witryny w wynikach wyszukiwania, kod strony i jego optymalizacja, linkowanie wewnętrzne, trafność treści, ruch na stronie czy linki przychodzące. Audyt SEO ma na celu znalezienie nieprawidłowości na stronie, wstępujących na niej błędów i różnych problemów. Służy poprawieniu jej widoczności w wyszukiwarce internetowej, zawiera zalecenia, uwagi i zadania do wykonania.

Co zawiera audyt SEO?

Audyt SEO jest usługą polegającą na dogłębnym przeanalizowaniu strony internetowej, mają na uwadze jej różne aspekty. Istotne są wszystkie elementy mające wpływ na SEO, czyli na widoczność witryny i jej pozycję w wyszukiwarce internetowej. Ocenia się przeprowadzoną optymalizację, znajduje jej mocne i słabe punkty. SEO audyt zawiera też konkretne wskazówki dotyczące tego, co i jak zmienić, aby poprawić działanie strony www. Celem audytu jest również wykrycie problemów i błędów na witrynie, aby można było je wyeliminować. Wszystko to służy stworzeniu strony internetowej przyjaznej zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarkom internetowym, algorytmom Google. Strona www ma być użyteczna, dostosowana do najnowszych trendów i wytycznych webmasterów. Analizuje się sytuację w SERP, korzysta z narzędzi takich jak Google Analytics, SEMSTORM, MAJESTIC, SENUTO, Google Search Console. Kolejną kwestią jest badanie sposobu wyświetlania się strony www w wynikach wyszukiwania. Przeprowadza się kompleksową analizę wewnętrzną strony, mając na uwadze adres URL, nagłówki hX, słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne. W skrócie można powiedzieć, że audyt SEO jest jak analiza SWOT skupiająca się na aspektach dotyczących prawidłowego działania strony i jej widoczności w Internecie. Rozkładane są na części pierwsze wszystkie elementy witryny – zarówno te widoczne, jak i niewidoczne. Wykonanie profesjonalnego audytu SEO wymaga obszernej wiedzy, specjalistycznych narzędzi, doświadczenia i odpowiednich umiejętności.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO?

Na wykonanie audytu SEO warto zdecydować się już podczas tworzenia strony internetowej, co pozwoli ustrzec się przed niepotrzebnymi błędami, następnie po jej utworzeniu. Kolejną sytuacją będzie wprowadzenie kluczowych zmian na witrynie internetowej, dzięki audytowi możliwe staje się oszacowanie szans i zagrożeń. Warto zbadać kondycję strony przed przeprowadzeniem konkretnej operacji. Specjalistyczna analiza przyda się także już po wykonaniu zaplanowanych modyfikacji. W przypadku każdej strony internetowej kluczowe jest to, aby była przyjazna nie tylko użytkownikom, ale też wyszukiwarkom internetowym. Wszystkie praktyki muszą być zgodne z wytycznymi, w przeciwnym razie trzeba liczyć się z nałożeniem kary lub nawet z otrzymaniem bana na stronę www. Jeśli zmienia się agencję marketingową lub specjalistę SEO, to również warto wykonać audyt, co ma na celu zweryfikowanie działań poprzednich usługodawców. Audyt SEO będzie pomocny przed wdrożeniem kampanii marketingowej, warto go wykonać już na etapie jej tworzenia.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *