Mawia się, że jeśli kogoś nie ma w internecie, to nie istnieje. Jeśli nawet dużo w tym przesady, to i tak faktem jest, że wiele osób ma własne strony internetowe. Ich cel jest różny: od hobbystycznego po biznesowy. Czego potrzeba do uruchomienia własnego serwisu www?
Uruchomienie własnej strony jest dziś łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać wielu osobom. Nie trzeba znać się na programowaniu ani nawet na tworzeniu grafiki. Wystarczy wykorzystać gotowe narzędzia.
Spis treści
Kluczowy jest pomysł
Wszystko zaczyna się oczywiście od pomysłu. W internecie można znaleźć miliony stron internetowych i to na każdy temat. A może tak naprawdę nam się wydaje, że każdy temat ma już dedykowane witryny. Tak czy inaczej, najlepiej uruchomić serwis o tym, co nas pasjonuje i interesuje. Nawet witryny, które mają zarabiać, a więc będą komercyjne, wymagają dobrego pomysłu. Gdy już znajdzie się pomysł, najlepiej zrobić research i sprawdzić konkurencję. Być może uda się wymyślić coś, co będzie nas od niej odróżniało.
Domena internetowa i hosting www
Gdy już wiemy, o czym ma być nasza strona internetowa, trzeba zająć się jej zapleczem technicznym. Najlepiej zacząć od wyboru domeny internetowej. Nazwa powinna być krótka, łatwa i najlepiej bez myślników. Kolejny krok to hosting www, dzięki któremu nasza strona będzie dostępna dla wszystkich użytkowników internetu. Często można załatwić kwestie związane z domeną i hostingiem u tego samego dostawcy usług internetowych.
Inne kwestie związane ze stroną www
Oczywiście na samej domenie internetowej i hostingu www nie kończy się zaplecze techniczne witryny internetowej. Potrzebne jest jeszcze oprogramowanie strony internetowej. Najczęściej wybierany jest CMS WordPress, ale do tego przydadzą się przynajmniej podstawowe umiejętności konfiguracji takiego oprogramowania. Można również skorzystać z kreatorów stron www, które w łatwy sposób pozwalają przygotować witrynę. W przypadku komercyjnych serwisów przyda się dodatkowo certyfikat SSL, szyfrujący połączenie między przeglądarką użytkownika a serwerem, na którym działa strona www.
Marketing – proces, który nigdy się nie kończy
Samo uruchomienie strony internetowej to dopiero pierwszy etap pracy. Oprócz nieustannego rozwijania witryny pod względem treści trzeba również prowadzić mniejsze lub większe działania marketingowe. Wszystko po to, żeby ułatwić odbiorcom znalezienie naszego serwisu. Skala tych działań zależy od tego, czy uruchamiamy witrynę hobbystyczną, czy komercyjną.
Własna strona internetowa może być rozwinięciem pasji i zainteresowań, ale i może być sposobem na prowadzenie biznesu. Wszystko zależy od pomysłu. Bez względu jednak na cel obecności w internecie, uruchomienie własnej witryny nie jest trudne.
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…