Mawia się, że jeśli kogoś nie ma w internecie, to nie istnieje. Jeśli nawet dużo w tym przesady, to i tak faktem jest, że wiele osób ma własne strony internetowe. Ich cel jest różny: od hobbystycznego po biznesowy. Czego potrzeba do uruchomienia własnego serwisu www?
Uruchomienie własnej strony jest dziś łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać wielu osobom. Nie trzeba znać się na programowaniu ani nawet na tworzeniu grafiki. Wystarczy wykorzystać gotowe narzędzia.
Spis treści
Kluczowy jest pomysł
Wszystko zaczyna się oczywiście od pomysłu. W internecie można znaleźć miliony stron internetowych i to na każdy temat. A może tak naprawdę nam się wydaje, że każdy temat ma już dedykowane witryny. Tak czy inaczej, najlepiej uruchomić serwis o tym, co nas pasjonuje i interesuje. Nawet witryny, które mają zarabiać, a więc będą komercyjne, wymagają dobrego pomysłu. Gdy już znajdzie się pomysł, najlepiej zrobić research i sprawdzić konkurencję. Być może uda się wymyślić coś, co będzie nas od niej odróżniało.
Domena internetowa i hosting www
Gdy już wiemy, o czym ma być nasza strona internetowa, trzeba zająć się jej zapleczem technicznym. Najlepiej zacząć od wyboru domeny internetowej. Nazwa powinna być krótka, łatwa i najlepiej bez myślników. Kolejny krok to hosting www, dzięki któremu nasza strona będzie dostępna dla wszystkich użytkowników internetu. Często można załatwić kwestie związane z domeną i hostingiem u tego samego dostawcy usług internetowych.
Inne kwestie związane ze stroną www
Oczywiście na samej domenie internetowej i hostingu www nie kończy się zaplecze techniczne witryny internetowej. Potrzebne jest jeszcze oprogramowanie strony internetowej. Najczęściej wybierany jest CMS WordPress, ale do tego przydadzą się przynajmniej podstawowe umiejętności konfiguracji takiego oprogramowania. Można również skorzystać z kreatorów stron www, które w łatwy sposób pozwalają przygotować witrynę. W przypadku komercyjnych serwisów przyda się dodatkowo certyfikat SSL, szyfrujący połączenie między przeglądarką użytkownika a serwerem, na którym działa strona www.
Marketing – proces, który nigdy się nie kończy
Samo uruchomienie strony internetowej to dopiero pierwszy etap pracy. Oprócz nieustannego rozwijania witryny pod względem treści trzeba również prowadzić mniejsze lub większe działania marketingowe. Wszystko po to, żeby ułatwić odbiorcom znalezienie naszego serwisu. Skala tych działań zależy od tego, czy uruchamiamy witrynę hobbystyczną, czy komercyjną.
Własna strona internetowa może być rozwinięciem pasji i zainteresowań, ale i może być sposobem na prowadzenie biznesu. Wszystko zależy od pomysłu. Bez względu jednak na cel obecności w internecie, uruchomienie własnej witryny nie jest trudne.
Podobne artykuły
SAP S/4HANA – nowa generacja ERP dla firm, które chcą działać szybciej, precyzyjniej i w chmurze
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, elastyczność i szybkość reakcji są kluczem do sukcesu. Właśnie dlatego coraz więcej firm zwraca…
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
Nowoczesne technologie IT dla sektora finansowego – jak Edge1S sspiera cyfrową transformację banków i instytucji finansowych
Sektor finansowy stoi przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi oczekiwaniami klientów, dynamicznymi zmianami regulacyjnymi oraz koniecznością zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych….
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…