Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Pozycjonowanie lokalne czy ogólnopolskie – co wybrać?

Pozycjonowanie lokalne czy ogólnopolskie – co wybrać?

Każde z przedsiębiorstw, które operuje na polskim rynku z pewnością dostrzega możliwości jakie daje im Internet. To właśnie z tego powodu, wiele z nich zdecydowało się na chociażby częściowe przeniesienie konkretnych aspektów przedsiębiorstwa na łamy sieci. Daje ona bowiem znacznie większe możliwości w zakresie marketingu i promocji. Wobec tego przedsiębiorcy poszukują stale to nowych rozwiązań, które pomogą im jednak tą witrynę wypromować. Pojawia się wiec temat pozycjonowania zarówno z zakresie ogólnopolskim oraz lokalnym. Jednak które rozwiązanie będzie dla przedsiębiorstw lepsze?

Jakie korzyści przyniesie pozycjonowanie ogólnopolskie i kto na nim skorzystać?

Pozycjonowanie ogólnopolskie to jedne z bardziej zaawansowanych działań podejmowanych w zakresie witryny danego przedsiębiorstwa. Niemniej jednak ich celem jest sprawienie, że strona stanie się odpowiednio widoczna i będzie generowała zadowalające rezultaty w odniesieniu do współczynnika konwersji. Pozycjonowanie ogólnopolskie nie polega na powiązaniu witryny z konkretną lokalizacją czy obszarem geograficznym, a ma sprawić, że będzie się ona wyświetlać użytkownikom w TOP3 rankingu Google. Wobec tego kluczową rolę odgrywają frazy kluczowe, a także dokładnie i starannie przygotowane meta tittle oraz meta description. Dzięki poprawnie zredagowanym elementom strony, algorytmy Google będą mogły ją poprawnie odczytać, a jednocześnie ocenić jej przydatność. Tego typu zabiegi, o zasięgu ogólnopolskim zwykle skierowane są do dużych i prężnie rozwijających się przedsiębiorstw, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku, jednak potrzebują wsparcia w powiększeniu bazy klientów lub umocnienia pozytywnego wizerunku firmy.

Pozycjonowanie lokalne- jakie firmy na nim skorzystają?

Przeciwieństwem SEO na skalę ogólnopolską, jest pozycjonowanie lokalne czyli lokalne SEO. Jest to łączenie witryn z konkretną lokalizacją. Wobec tego użytkownicy, którzy poszukują odpowiednich usług i produktów w danej lokalizacji, powinni jako wynik wyszukiwania otrzymać jako pierwszą stronę danego przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie w Bydgoszczy, czy na każde inne miasto łączy się również w usługą geolokalizacji. Wobec tego nawet jeśli użytkownik nie dopisze do zapytania konkretnego miejsca, wówczas Google samodzielnie określi jego lokalizacje i poprawnie wyświetli wyniki. Lokalne SEO sprawdza się w przypadku małych firm, którym zależy na tym, by pozyskać potencjalnych klientów ze swojej najbliższej okolicy i wybić się znacznie na tle przedsiębiorstw konkurencyjnych.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *