Podpis elektroniczny to dane, które są połączone w formie elektronicznej oraz innych, które razem umożliwiają identyfikację osoby, która złożyła taki podpis. Umożliwia on weryfikację podmiotów, które przesyłają dokumenty drogą elektroniczną.
Podpis kwalifikowany jest narzędziem, które ułatwia codzienne sytuacje wymagające kontaktu na przykład z urzędami. Umożliwia on identyfikację podmiotów, które przesyłają dokumenty drogą elektroniczną.
Kwalifikowany podpis elektroniczny we Wrocławiu wiele ułatwia, i to nie tylko w codziennym życiu przedsiębiorcy. Dzięki niemu uniknąć można wizyt w wielu urzędach, a także wysyłania dokumentów pocztą. Można na przykład składać w ten sposób e-deklaracje ZUS i podatkowe, podpisywać umowy, składać oferty na przetargach czy zwracać się do Urzędu Patentowego podpisując się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Bezpieczny podpis elektroniczny we Wrocławiu możesz w prosty sposób załatwić przez tę stronę: https://netvet.pl/podpis-elektroniczny/.
Kwalifikowany podpis elektroniczny
Dzięki podpisowi elektronicznemu można korzystać z bezpiecznych urządzeń, które są używane wyłącznie przez osobę, która podpis składa. Dodatkowo podpis elektroniczny musi być również powiązany z danymi, w których jakakolwiek zmiana musi być szybko rozpoznawalna.
Kwalifikowany podpis elektroniczny równoznaczny z podpisem własnoręcznym i jest potrzebny, kiedy podpisanie dokumentu jest wymagane z zachowaniem formy pisemnej. W większości dokumentów niewymagane jest zachowania takiej szczególnej formy. Natomiast dla niektórych jest to jednoznacznie określone. Do takich przypadków, do podpisania dokumentów w sposób elektroniczny, przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Zmiany w KRS
Niektóre z podmiotów działających w Polsce mają obowiązek złożenia wpisu prowadzonego przez sądy Krajowego Rejestru Sądowego. Tyczy się to działalności, które są tworzone i funkcjonują na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych oraz niektórych innych ustaw. Taki rejestr podlega ustawicznym zmianom. Mają na celu udoskonalenie i ułatwienie postępowania. Zdarzają się czasami takie zmiany, które są nie do końca przemyślane i przygotowane przez ustawodawcę.
Do niedawna zarówno wpis do rejestru, jak i wszelkie zmiany dokonywane były na podstawie szereg rozmaitych formularzy, które przedsiębiorca miał obowiązek wypełnić i złożyć do odpowiedniego miejscowo sądu, w którym funkcjonuje wydział KRS. Formularze były często zmieniane i aktualizowane. W praktyce zdarzały się sytuacje, kiedy sąd odrzucał wniosek ze względu na nieaktualny formularz. Aby złożyć wniosek w celu rejestracji czy różnych zmian we wpisie trzeba było wówczas również dokonać odpowiedniej opłaty. W przypadku jej braku, sąd zwracał wniosek.
Od 1 lipca 2021 roku wszystkie działalności w KRS oraz te, które dopiero będą wnioskować o rejestrację, muszą skorzystać ze specjalnego, dedykowanego portalu o nazwie Portal Rejestrów Sądowych. Na takiej stronie osoby, które reprezentują dany podmiot, wypełniają właściwie dokumenty, mogąc je od razu przesłać do odpowiedniego sądu.
Wprowadzone zmiany są oceniane pozytywnie. Przede wszystkim zmiany mają na celu usprawnienie i przyspieszenie postępowania. System jest pomocny w wypełnieniu wniosków, wskazując te informacje, które są potrzebne do prawidłowego ich wypełnienia. Niezamieszczenie informacji, które są niezbędne, uniemożliwia ich zamknięcie i wysłanie wniosku do sądu. Nie ma teraz także konieczności zwracania przez sąd wniosku, który nie został opłacony, lub opłacono w niewłaściwej wysokości. System z automatu wskazuje wysokość opłaty oraz umożliwia zapłatę on-line. Bez uiszczenia opłaty nie można wniosku wysłać do sądu. Jeżeli przedsiębiorca chce, to może zaznaczyć, że potrzebuje otrzymać dokument, odpis lub kopię w wersji papierowej. Wówczas taki dokument odbiera osobiście w sądzie.
Podobne artykuły
Today's pick
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…