Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

4 pomysły na skuteczne zwiększenie konwersji w sklepie

4 pomysły na skuteczne zwiększenie konwersji w sklepie

Współczynnik konwersji wskazuje na to, jaki odsetek osób odwiedzających sklep WWW podjęło oczekiwane przez właściciela witryny działanie. Im jest on wyższy, tym oczywiście lepiej. Kluczowym celem działania sklepów WWW jest osiąganie jak najwyższej sprzedaży. Co można zrobić, aby uzyskać lepszą konwersję? Przedstawiamy 4 pomysły na zdobycie oczekiwanego efektu.

Konwersja w sklepie WWW – jak ją poprawić?

Wysokość konwersji online zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest branża. Najczęściej konwersja w sklepach WWW wynosi 2–3 proc., natomiast są takie biznesy, w których jest ona zdecydowanie powyżej przeciętnej. Dobrym przykładem są jedzenie i napoje, gdzie w wielu badaniach wartość tego współczynnika przekracza 3,5 proc. Wysoka jest również konwersja w branżach zdrowie i uroda, gry i zabawki, biżuteria i akcesoria. Jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie najważniejszych graczy, to współczynnik w ich przypadku przekracza nawet 5–7 proc., co można zawdzięczyć m.in. pozycji marki na rynku.

Co można zrobić, aby poprawić konwersję? Możliwych do podjęcia działań jest mnóstwo, a w dużej mierze kolejne kroki powinny zależeć od tego, co jest do zmiany w serwisie. Oto 4 sposoby na osiągnięcie lepszego wyniku.

Konfigurator produktu

Internauta może mieć bardzo konkretne oczekiwania odnośnie do produktu – pod względem wyglądu czy też funkcjonalności. W przypadku artykułów, dla których jest to możliwe, warto zaoferować możliwość dostosowania towaru do wymagań klienta. Rozwiązaniami, za pomocą których można to zrobić, są konfiguratory produktów. Funkcje takich narzędzi można dopasować do danego artykułu. Mogą umożliwić np. wskazanie koloru bądź innych parametrów. Dobrym przykładem jest projektowane online mebli, m.in. zamawiający może wybrać najtańszą konfigurację danego artykułu.

Użytkownik ma opcję zobaczenia wizualizacji, dopasowania danej rzeczy do swoich potrzeb bez konieczności wychodzenia z domu. Przynosi to również wiele korzyści sklepowi. Poza możliwym wyższym wskaźnikiem konwersji, konfigurator wyręcza pracowników firmy, którzy nie muszą przygotowywać klientowi indywidualnego projektu. Ponadto to również dla sklepu sposób na zbieranie danych o preferencjach odbiorców. Firma wie, na jakie rozwiązania stawiają konsumenci i na tej podstawie może podjąć kolejne inwestycje z tym związane, np. rozbudować daną funkcjonalność.

Zaoferowanie darmowej dostawy

Klienci w sieci są coraz bardziej przyzwyczajeni do możliwości skorzystania z bezpłatnego dostarczenia do nich produktu i to jest jeden z czynników, który ma bardzo duży wpływ na konwersję. Możliwe, że internauta znalazł interesujący go asortyment, dodał rzecz do koszyka, ale koszt dostawy spowodował, że zrezygnował z zakupu. W badaniu Ecommerce Delivery Benchmark Report 2021 zadano respondentom pytanie o to, co najbardziej cenią w dostawach od sprzedawców internetowych. 35 proc. ankietowanych stwierdziło, że kluczowe znaczenie ma dla nich koszt wysyłki. Inne badania potwierdzają, że dla 90 proc. kupujących w sieci bezpłatna dostawa jest znakomitą zachętą do częstego robienia zakupów online.

Oczywiście warunki darmowej przesyłki muszą być przemyślane. Powinna być ona dostępna od określonej kwoty, ale nie bardzo wysokiej, aby nie zniechęcić internautów. Wyniki wielu raportów wskazują, że zaoferowanie nieodpłatnej dostawy od danej kwoty zachęca kupujących w sieci do zwiększenia wartości koszyka, czyli po prostu – zamówią oni więcej.

Optymalizacja kart produktu

Obecnie standardem w dużych i znanych sklepach są rozbudowane opisy produktów. Nie chodzi o to, aby przygotować jak najwięcej treści, lecz o taki content, który zadowala internautów, buduje ich pozytywne doświadczenia z witryną. Nie wystarczy podać tylko parametry techniczne – informacje te muszą być skomentowane, aby internauta wiedział, jakie mają znaczenie i o co właściwie w nich chodzi. Warto, aby opis zawierał realne zdjęcia z użytkowania produktu. Internauci oczekują również filmów, na których mogą zobaczyć, jak zamontować dany artykuł lub korzystać z niego.

Najlepiej, aby opis zawierał również porównanie z innymi produktami, które są dostępne w witrynie. Dzięki temu klient zyska świadomość, ile zapłaci za rozwiązanie o lepszych parametrach. Jednocześnie dobrym krokiem jest dodanie innych produktów, które kupili zamawiający ten artykuł. Za sprawą tych wszystkich działań internauta będzie doinformowany i nie będzie szukać materiałów w innych sklepach.

Optymalizacja wyszukiwarki

Po pierwsze powinna być ona doskonale widoczna – najczęściej pojawia się na górze strony, pośrodku, i to jest dobre dla niej miejsce. Kolejna kwestia to podpowiedzi – po rozpoczęciu wpisywania danego zapytania, klient powinien zobaczyć sugestie artykułów i kategorii. W ten sposób łatwiej mu będzie odnaleźć oczekiwany artykuł. Wyszukiwarka powinna sobie radzić z literówkami. Bardzo ważne jest także, aby nigdy klientowi nie wyświetlała się pusta strona wyników – warto dodać sekcję, np. „A możesz szukasz tego produktu?”.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *