Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

3 nieoczywiste sposoby na wykorzystanie narzędzi dostępnych na Facebooku

3 nieoczywiste sposoby na wykorzystanie narzędzi dostępnych na Facebooku

Publikujesz posty regularnie i starasz się, by były różnorodne? To robią niemal wszyscy – jeśli chcesz naprawdę zaangażować odbiorców, warto pójść o krok dalej. Odkryj na nowo dobrze znane narzędzia: ankiety, wydarzenia oraz rozmowy w Messengerze i dowiedz się, jak wykorzystać je do budowania społeczności i zwiększania sprzedaży swoich produktów.

Czego potrzebują twoi odbiorcy? Zamiast zgadywać, zapytaj! Stwórz własną ankietę na Facebooku

Warto potraktować ankiety jako coś więcej niż sposób na wywołanie dyskusji wśród fanów. To narzędzie, dzięki któremu możesz lepiej poznać swoich odbiorców i dowiedzieć się, w jakim kierunku powinna się rozwijać twoja marka.

Kiedy warto przeprowadzić ankietę na Facebooku? Informacje od klientów mogą ci się przydać na różnych etapach: gdy zamierzasz wprowadzić nowe produkty, gdy widzisz spadek sprzedaży i zastanawiasz się nad jego przyczynami, gdy planujesz wprowadzenie ważnych zmian na swoim fanpage’u. Jeśli traktujesz swoich odbiorców poważnie, warto konsultować z nimi swoje plany – na pewno zostanie to przez nich docenione.

Negatywny feedback uzyskany w wyniku przeprowadzenia ankiety nie powinien być dla ciebie powodem do zmartwienia. Możesz cieszyć się, że udało ci się wychwycić problem na wczesnym etapie i że twoi fani ufają ci na tyle, że szczerze dzielą się z tobą swoimi spostrzeżeniami. Uzyskane w ten sposób informacje pomogą ci w przeprowadzeniu potrzebnych zmian w formie komunikacji czy działaniach sprzedażowych.

Tutaj sprawdzisz, jak zrobić ankietę na FB.

Zróbcie coś razem! Zorganizuj wydarzenie, które scali twoją społeczność

Zakładanie wydarzenia na Facebooku nie jest skomplikowane pod względem technicznym. Zrobisz to w zaledwie kilka minut: wystarczy dodać zdjęcia i opis oraz ustawić odpowiednią datę i lokalizację. Czy to wszystko? Aby wydarzenie rzeczywiście przyciągało twoich fanów i nowych odbiorców, warto zadbać o skuteczny przekaz i odpowiednią promocję.

Zastanów się, co będzie atrakcyjne dla grupy, do której kierujesz swoją komunikację. Wydarzenia nie muszą odbywać się w realnym świecie. Znacznie łatwiejsze i mniej kosztowne w organizacji są te, które odbywają się online. Możesz zorganizować wspólne oglądanie premiery filmu, przeprowadzić szkolenie dla uczestników wydarzenia lub zaplanować świętowanie ważnej dla społeczności daty.

Dzięki narzędziom do promocji wydarzeń skutecznie dotrzesz nie tylko do swoich fanów, ale także do nowych osób z twojego kręgu zainteresowań. Najłatwiejszym sposobem jest wykupienie płatnej promocji wydarzenia. Możesz wówczas samodzielnie określić budżet i czas trwania kampanii, a także wybrać kategorie osób, którym reklama ma się wyświetlać.

Czy warto organizować biletowane wydarzenia na Facebooku? Intuicyjnie możesz odpowiedzieć, że konieczność zakupu biletów zniechęci potencjalnych uczestników. W rzeczywistości może być dokładnie odwrotnie – biletowane wydarzenia dostępne wyłącznie dla wybranych to sposób na pokazanie odbiorcom, że są dla ciebie ważni i wyjątkowi.

Aby zorganizować sprzedaż biletów, nie musisz zakładać własnego sklepu czy korzystać z usług pośredników. Możesz wykorzystać do tego platformę GIZMI, przeznaczoną do sprzedaży produktów cyfrowych. Wystarczy, że dodasz do niej bilety w określonych cenach, a system sam wygeneruje link, który przeniesie klientów do rozmowy w Messengerze. Tam będzie możliwe dokonanie płatności i pobranie biletu.

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, jak utworzyć wydarzenie na Facebooku.

Tworzysz produkty cyfrowe? Sprzedawaj je bezpośrednio w Facebook Messengerze

Twoi fani lubią komunikować się z tobą za pośrednictwem Messengera? Ten wygodny w obsłudze komunikator możesz wykorzystać również do sprzedaży swoich produktów cyfrowych: e-booków, grafik, planerów czy tutoriali. To możliwe dzięki platformie GIZMI, za pomocą której generujesz linki sprzedażowe przekierowujące zainteresowane osoby do rozmowy w Messengerze. W tym samym oknie klient może dokonać płatności i pobrać produkt, a w razie potrzeby także zadać ci pytania.

Dlaczego warto wdrożyć to rozwiązanie na swoim fanpage’u? Platforma chat-commerce GIZMI to szybka, łatwa w obsłudze alternatywa dla sklepu internetowego. Możesz ją potraktować także jako narzędzie marketingowe – za jej pomocą możesz wysyłać wiadomości do wszystkich klientów, którzy dokonali już u ciebie zakupu.

Więcej informacji na temat funkcjonalności platformy GIZMI znajdziesz tutaj: https://gizmi.io/

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *