Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości?

Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości?

Niezależnie od branży prowadzonej działalności gospodarczej, współczesny marketing opiera się przede wszystkim na promocji w internecie. Szczególnie ważną rolę pełni social media marketing, czyli działania marketingowe prowadzone za pomocą mediów społecznościowych. Jakie możliwości oferuje social media marketing w dwudziestym pierwszym wieku?

Czym jest social media marketing?

Przed zaprezentowaniem możliwości oferowanych przez social media marketing warto zdefiniować, co w ogóle oznacza to pojęcie. W pewnym uproszczeniu, jest to po prostu… prowadzenie profilów firmowych w mediach społecznościowych. Oczywiście, nie jest to działanie bezcelowe – prowadzenie Facebooka firmowego (fanpage’a danego przedsiębiorstwa) czy obsługa Instagrama mają na celu zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców oraz pozyskanie klientów. Oczywiście, to nie jedyne dostępne kanały oferowane przez social media marketing – możliwa jest promocja firma także za pomocą Snapchata, YouTube, TikToka oraz wielu innych.

Social media marketing – dlaczego jest tak ważny?

Dlaczego social media marketing jest wręcz konieczny w celu rozwoju firm z branży odzieżowej, gamingowej oraz wielu innych sektorów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: ponieważ media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę, możliwe jest dzięki temu dotarcie do większej liczby odbiorców (zwłaszcza młodych) niż w przypadku bardziej tradycyjnych mediów.  Dobrze prowadzony social media marketing pozwala na bezpośrednią interakcję z użytkownikami i budowanie długotrwałych relacji.

To jeszcze nie jedyny powód, dla którego firmy – zarówno międzynarodowe sieci, jak i niewielkie przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym – komunikują się z odbiorcami właśnie za pomocą mediów społecznościowych. Inną z zalet tej formy promocji jest forma przekazu – obsługa Instagramaprowadzenie Facebooka czy działanie na innych portalach polega najczęściej na umieszczaniu krótkich tekstów (postów) bądź materiałów wideo. Ponieważ wielu odbiorców w internecie jedynie pobieżnie przegląda udostępniane treści i „skanuje” tekst, jest to cenna alternatywa dla obszernych tekstów promujących ofertę firmy. Oczywiście, za pomocą social media możliwe jest umieszczenie odnośników np. do oferty produktów lub bloga firmowego.

Social media marketing – podsumowanie

Social media marketing to nieodłączny element współczesnego marketingu. Jednocześnie warto zauważyć, że marketing z wykorzystaniem mediów społecznościowych nie jest wbrew pozorom niczym prostym, a nieodpowiednie działania mogą przynieść odwrotny skutek, czyli pogorszenie reputacji marki. Konieczne jest także przestrzeganie zasad obowiązujących na danym portalu społecznościowym. Na przykład, na Instagramie efektem takich praktyk jak:

  • publikowanie zbyt obszernych postów,
  • kupowanie komentarzy,
  • używanie nieodpowiednich hasztagów,

może być blokada na Instagramie lub ograniczenie jego widoczności dla innych użytkowników. To właśnie dlatego ważne jest zdobywanie wiedzy w tej tematyce lub powierzenie swoich fanpage profesjonalnej firmie, takiej jak agencja social media.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *