Niezależnie od branży prowadzonej działalności gospodarczej, współczesny marketing opiera się przede wszystkim na promocji w internecie. Szczególnie ważną rolę pełni social media marketing, czyli działania marketingowe prowadzone za pomocą mediów społecznościowych. Jakie możliwości oferuje social media marketing w dwudziestym pierwszym wieku?
Spis treści
Czym jest social media marketing?
Przed zaprezentowaniem możliwości oferowanych przez social media marketing warto zdefiniować, co w ogóle oznacza to pojęcie. W pewnym uproszczeniu, jest to po prostu… prowadzenie profilów firmowych w mediach społecznościowych. Oczywiście, nie jest to działanie bezcelowe – prowadzenie Facebooka firmowego (fanpage’a danego przedsiębiorstwa) czy obsługa Instagrama mają na celu zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców oraz pozyskanie klientów. Oczywiście, to nie jedyne dostępne kanały oferowane przez social media marketing – możliwa jest promocja firma także za pomocą Snapchata, YouTube, TikToka oraz wielu innych.
Social media marketing – dlaczego jest tak ważny?
Dlaczego social media marketing jest wręcz konieczny w celu rozwoju firm z branży odzieżowej, gamingowej oraz wielu innych sektorów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: ponieważ media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę, możliwe jest dzięki temu dotarcie do większej liczby odbiorców (zwłaszcza młodych) niż w przypadku bardziej tradycyjnych mediów. Dobrze prowadzony social media marketing pozwala na bezpośrednią interakcję z użytkownikami i budowanie długotrwałych relacji.
To jeszcze nie jedyny powód, dla którego firmy – zarówno międzynarodowe sieci, jak i niewielkie przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym – komunikują się z odbiorcami właśnie za pomocą mediów społecznościowych. Inną z zalet tej formy promocji jest forma przekazu – obsługa Instagrama, prowadzenie Facebooka czy działanie na innych portalach polega najczęściej na umieszczaniu krótkich tekstów (postów) bądź materiałów wideo. Ponieważ wielu odbiorców w internecie jedynie pobieżnie przegląda udostępniane treści i „skanuje” tekst, jest to cenna alternatywa dla obszernych tekstów promujących ofertę firmy. Oczywiście, za pomocą social media możliwe jest umieszczenie odnośników np. do oferty produktów lub bloga firmowego.
Social media marketing – podsumowanie
Social media marketing to nieodłączny element współczesnego marketingu. Jednocześnie warto zauważyć, że marketing z wykorzystaniem mediów społecznościowych nie jest wbrew pozorom niczym prostym, a nieodpowiednie działania mogą przynieść odwrotny skutek, czyli pogorszenie reputacji marki. Konieczne jest także przestrzeganie zasad obowiązujących na danym portalu społecznościowym. Na przykład, na Instagramie efektem takich praktyk jak:
- publikowanie zbyt obszernych postów,
- kupowanie komentarzy,
- używanie nieodpowiednich hasztagów,
może być blokada na Instagramie lub ograniczenie jego widoczności dla innych użytkowników. To właśnie dlatego ważne jest zdobywanie wiedzy w tej tematyce lub powierzenie swoich fanpage profesjonalnej firmie, takiej jak agencja social media.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…