Niezależnie od branży prowadzonej działalności gospodarczej, współczesny marketing opiera się przede wszystkim na promocji w internecie. Szczególnie ważną rolę pełni social media marketing, czyli działania marketingowe prowadzone za pomocą mediów społecznościowych. Jakie możliwości oferuje social media marketing w dwudziestym pierwszym wieku?
Spis treści
Czym jest social media marketing?
Przed zaprezentowaniem możliwości oferowanych przez social media marketing warto zdefiniować, co w ogóle oznacza to pojęcie. W pewnym uproszczeniu, jest to po prostu… prowadzenie profilów firmowych w mediach społecznościowych. Oczywiście, nie jest to działanie bezcelowe – prowadzenie Facebooka firmowego (fanpage’a danego przedsiębiorstwa) czy obsługa Instagrama mają na celu zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców oraz pozyskanie klientów. Oczywiście, to nie jedyne dostępne kanały oferowane przez social media marketing – możliwa jest promocja firma także za pomocą Snapchata, YouTube, TikToka oraz wielu innych.
Social media marketing – dlaczego jest tak ważny?
Dlaczego social media marketing jest wręcz konieczny w celu rozwoju firm z branży odzieżowej, gamingowej oraz wielu innych sektorów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: ponieważ media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę, możliwe jest dzięki temu dotarcie do większej liczby odbiorców (zwłaszcza młodych) niż w przypadku bardziej tradycyjnych mediów. Dobrze prowadzony social media marketing pozwala na bezpośrednią interakcję z użytkownikami i budowanie długotrwałych relacji.
To jeszcze nie jedyny powód, dla którego firmy – zarówno międzynarodowe sieci, jak i niewielkie przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym – komunikują się z odbiorcami właśnie za pomocą mediów społecznościowych. Inną z zalet tej formy promocji jest forma przekazu – obsługa Instagrama, prowadzenie Facebooka czy działanie na innych portalach polega najczęściej na umieszczaniu krótkich tekstów (postów) bądź materiałów wideo. Ponieważ wielu odbiorców w internecie jedynie pobieżnie przegląda udostępniane treści i „skanuje” tekst, jest to cenna alternatywa dla obszernych tekstów promujących ofertę firmy. Oczywiście, za pomocą social media możliwe jest umieszczenie odnośników np. do oferty produktów lub bloga firmowego.
Social media marketing – podsumowanie
Social media marketing to nieodłączny element współczesnego marketingu. Jednocześnie warto zauważyć, że marketing z wykorzystaniem mediów społecznościowych nie jest wbrew pozorom niczym prostym, a nieodpowiednie działania mogą przynieść odwrotny skutek, czyli pogorszenie reputacji marki. Konieczne jest także przestrzeganie zasad obowiązujących na danym portalu społecznościowym. Na przykład, na Instagramie efektem takich praktyk jak:
- publikowanie zbyt obszernych postów,
- kupowanie komentarzy,
- używanie nieodpowiednich hasztagów,
może być blokada na Instagramie lub ograniczenie jego widoczności dla innych użytkowników. To właśnie dlatego ważne jest zdobywanie wiedzy w tej tematyce lub powierzenie swoich fanpage profesjonalnej firmie, takiej jak agencja social media.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…