Stworzenie strony internetowej nie wystarczy. Konieczne jest jej odpowiednie wypozycjonowanie, czyli podniesienie pozycji w wyszukiwarce. W przeciwnym wypadku utknie gdzieś na końcu wyników Google, przez co nikt nigdy jej nie zobaczy, a co za tym idzie – nie pozyskasz dzięki witrynie nowych klientów. Sprawdź, jakie dokładnie korzyści może Ci przynieść inwestycja w usługę pozycjonowania.
Spis treści
Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania
Pierwszą i najważniejszą korzyścią z pozycjonowania strony internetowej jest wzrost jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu Twój potencjalny klient, po wpisaniu danej frazy w Google, ma szansę Cię odnaleźć. Badania pokazują, że znaczna część użytkowników wchodzi tylko na trzy pierwsze strony, które pojawią się w wyszukiwarce. Jeśli uda Ci się tam znaleźć:
- pozyskasz nowych klientów – będą oni mieli okazję zapoznać się z Twoją ofertą, a następnie dokonać zakupu produktu lub usługi;
- zwiększysz rozpoznawalność swojej marki wśród dotychczasowych klientów – będzie się im ona wyświetlała w Google po wpisaniu określonej frazy; warto wiedzieć, że im częściej kogoś lub coś widzimy, tym bardziej jesteśmy skłonni mu/jemu zaufać;
- zwiększysz przewagę konkurencyjną – jeśli w wynikach wyszukiwania znajdziesz się wyżej niż konkurencyjna marka, to właśnie na Twoją stronę wejdą potencjalni klienci.
Jeśli Twoja strona nie znajduje się na jednym z trzech pierwszych miejsc, to nie oznacza, że nie będzie sprzedawał/a. Choć każda kolejna witryna zbiera mniejszą część ruchu, to w dalszym ciągu jest on istotny. Natomiast dzięki konsekwentnemu pozycjonowaniu z czasem dostaniesz się do tzw. TOP 3.
Wzrost zysków firmy
Skuteczne pozycjonowanie stron i wysoka widoczność w wyszukiwarce, przekłada się na wzrost zysków firmy. Oczywiście tylko wtedy, jeśli oferta na witrynie jest atrakcyjna, ale zakładamy, że każdy właściciel biznesu ją dopracowuje przed wydaniem pieniędzy na pozycjonowanie. Jeśli więc na Twoją stronę wchodzi większa liczba potencjalnych klientów, to zostawiają oni tam swoje pieniądze, a zyski marki szybują w górę. Co za tym idzie, biznes może się systematycznie rozwijać i rosnąć w siłę, np. poprzez poszerzanie oferty czy zatrudnianie nowych pracowników, niezbędnych to produkowania wysokiej jakości towarów lub świadczenia usług na odpowiednim poziomie.
Zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów
Pozycjonowanie i systematyczna optymalizacja strony umożliwia także zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów. W jaki sposób? Jeśli trafiają oni do Ciebie z wyszukiwarki, możesz zmniejszyć swoje wydatki na reklamę Google Ads czy Facebook Ads, która bywa kosztowna. Stanie się ona także bardziej efektywna. Musisz wiedzieć, że przeciętny klient musi się zetknąć z Twoją firmą co najmniej kilka razy, zanim zdecyduje się na zakup. Jeśli więc zobaczy markę w organicznych wynikach wyszukiwania, do dokonania transakcji wystarczy mu pojedyncze wyświetlenie reklamy, dzięki czemu będzie ona znacznie tańsza. Co istotne, wysoka pozycja strony internetowej umożliwia także wykorzystanie remarketingu, który jest bardziej skuteczny niż tradycyjne formaty reklamowe. Więcej o pozycjonowaniu można przeczytać na stronie funkymedia.
Podobne artykuły
Today's pick
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…