Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Korzyści pozycjonowania strony internetowej

Korzyści pozycjonowania strony internetowej

Stworzenie strony internetowej nie wystarczy. Konieczne jest jej odpowiednie wypozycjonowanie, czyli podniesienie pozycji w wyszukiwarce. W przeciwnym wypadku utknie gdzieś na końcu wyników Google, przez co nikt nigdy jej nie zobaczy, a co za tym idzie – nie pozyskasz dzięki witrynie nowych klientów. Sprawdź, jakie dokładnie korzyści może Ci przynieść inwestycja w usługę pozycjonowania.

Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania

Pierwszą i najważniejszą korzyścią z pozycjonowania strony internetowej jest wzrost jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu Twój potencjalny klient, po wpisaniu danej frazy w Google, ma szansę Cię odnaleźć. Badania pokazują, że znaczna część użytkowników wchodzi tylko na trzy pierwsze strony, które pojawią się w wyszukiwarce. Jeśli uda Ci się tam znaleźć:

  • pozyskasz nowych klientów – będą oni mieli okazję zapoznać się z Twoją ofertą, a następnie dokonać zakupu produktu lub usługi;
  • zwiększysz rozpoznawalność swojej marki wśród dotychczasowych klientów – będzie się im ona wyświetlała w Google po wpisaniu określonej frazy; warto wiedzieć, że im częściej kogoś lub coś widzimy, tym bardziej jesteśmy skłonni mu/jemu zaufać;
  • zwiększysz przewagę konkurencyjną – jeśli w wynikach wyszukiwania znajdziesz się wyżej niż konkurencyjna marka, to właśnie na Twoją stronę wejdą potencjalni klienci.

Jeśli Twoja strona nie znajduje się na jednym z trzech pierwszych miejsc, to nie oznacza, że nie będzie sprzedawał/a. Choć każda kolejna witryna zbiera mniejszą część ruchu, to w dalszym ciągu jest on istotny. Natomiast dzięki konsekwentnemu pozycjonowaniu z czasem dostaniesz się do tzw. TOP 3.

Wzrost zysków firmy

Skuteczne pozycjonowanie stron i wysoka widoczność w wyszukiwarce, przekłada się na wzrost zysków firmy. Oczywiście tylko wtedy, jeśli oferta na witrynie jest atrakcyjna, ale zakładamy, że każdy właściciel biznesu ją dopracowuje przed wydaniem pieniędzy na pozycjonowanie. Jeśli więc na Twoją stronę wchodzi większa liczba potencjalnych klientów, to zostawiają oni tam swoje pieniądze, a zyski marki szybują w górę. Co za tym idzie, biznes może się systematycznie rozwijać i rosnąć w siłę, np. poprzez poszerzanie oferty czy zatrudnianie nowych pracowników, niezbędnych to produkowania wysokiej jakości towarów lub świadczenia usług na odpowiednim poziomie.

Zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów

Pozycjonowanie i systematyczna optymalizacja strony umożliwia także zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów. W jaki sposób? Jeśli trafiają oni do Ciebie z wyszukiwarki, możesz zmniejszyć swoje wydatki na reklamę Google Ads czy Facebook Ads, która bywa kosztowna. Stanie się ona także bardziej efektywna. Musisz wiedzieć, że przeciętny klient musi się zetknąć z Twoją firmą co najmniej kilka razy, zanim zdecyduje się na zakup. Jeśli więc zobaczy markę w organicznych wynikach wyszukiwania, do dokonania transakcji wystarczy mu pojedyncze wyświetlenie reklamy, dzięki czemu będzie ona znacznie tańsza. Co istotne, wysoka pozycja strony internetowej umożliwia także wykorzystanie remarketingu, który jest bardziej skuteczny niż tradycyjne formaty reklamowe. Więcej o pozycjonowaniu można przeczytać na stronie funkymedia.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *