Stworzenie strony internetowej nie wystarczy. Konieczne jest jej odpowiednie wypozycjonowanie, czyli podniesienie pozycji w wyszukiwarce. W przeciwnym wypadku utknie gdzieś na końcu wyników Google, przez co nikt nigdy jej nie zobaczy, a co za tym idzie – nie pozyskasz dzięki witrynie nowych klientów. Sprawdź, jakie dokładnie korzyści może Ci przynieść inwestycja w usługę pozycjonowania.
Spis treści
Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania
Pierwszą i najważniejszą korzyścią z pozycjonowania strony internetowej jest wzrost jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu Twój potencjalny klient, po wpisaniu danej frazy w Google, ma szansę Cię odnaleźć. Badania pokazują, że znaczna część użytkowników wchodzi tylko na trzy pierwsze strony, które pojawią się w wyszukiwarce. Jeśli uda Ci się tam znaleźć:
- pozyskasz nowych klientów – będą oni mieli okazję zapoznać się z Twoją ofertą, a następnie dokonać zakupu produktu lub usługi;
- zwiększysz rozpoznawalność swojej marki wśród dotychczasowych klientów – będzie się im ona wyświetlała w Google po wpisaniu określonej frazy; warto wiedzieć, że im częściej kogoś lub coś widzimy, tym bardziej jesteśmy skłonni mu/jemu zaufać;
- zwiększysz przewagę konkurencyjną – jeśli w wynikach wyszukiwania znajdziesz się wyżej niż konkurencyjna marka, to właśnie na Twoją stronę wejdą potencjalni klienci.
Jeśli Twoja strona nie znajduje się na jednym z trzech pierwszych miejsc, to nie oznacza, że nie będzie sprzedawał/a. Choć każda kolejna witryna zbiera mniejszą część ruchu, to w dalszym ciągu jest on istotny. Natomiast dzięki konsekwentnemu pozycjonowaniu z czasem dostaniesz się do tzw. TOP 3.
Wzrost zysków firmy
Skuteczne pozycjonowanie stron i wysoka widoczność w wyszukiwarce, przekłada się na wzrost zysków firmy. Oczywiście tylko wtedy, jeśli oferta na witrynie jest atrakcyjna, ale zakładamy, że każdy właściciel biznesu ją dopracowuje przed wydaniem pieniędzy na pozycjonowanie. Jeśli więc na Twoją stronę wchodzi większa liczba potencjalnych klientów, to zostawiają oni tam swoje pieniądze, a zyski marki szybują w górę. Co za tym idzie, biznes może się systematycznie rozwijać i rosnąć w siłę, np. poprzez poszerzanie oferty czy zatrudnianie nowych pracowników, niezbędnych to produkowania wysokiej jakości towarów lub świadczenia usług na odpowiednim poziomie.
Zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów
Pozycjonowanie i systematyczna optymalizacja strony umożliwia także zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów. W jaki sposób? Jeśli trafiają oni do Ciebie z wyszukiwarki, możesz zmniejszyć swoje wydatki na reklamę Google Ads czy Facebook Ads, która bywa kosztowna. Stanie się ona także bardziej efektywna. Musisz wiedzieć, że przeciętny klient musi się zetknąć z Twoją firmą co najmniej kilka razy, zanim zdecyduje się na zakup. Jeśli więc zobaczy markę w organicznych wynikach wyszukiwania, do dokonania transakcji wystarczy mu pojedyncze wyświetlenie reklamy, dzięki czemu będzie ona znacznie tańsza. Co istotne, wysoka pozycja strony internetowej umożliwia także wykorzystanie remarketingu, który jest bardziej skuteczny niż tradycyjne formaty reklamowe. Więcej o pozycjonowaniu można przeczytać na stronie funkymedia.
Podobne artykuły
Today's pick
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…