Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Skuteczne pozycjonowanie strony? Tylko dzięki dobrze zaprojektowanej stronie internetowej!

Skuteczne pozycjonowanie strony? Tylko dzięki dobrze zaprojektowanej stronie internetowej!

Dla większości internautów wyszukiwarki są najistotniejszym źródłem informacji. Warto to wykorzystać w działaniach marketingowych firmy – odpowiednio wypozycjonowana strona może przyciągnąć wielu nowych klientów. Na czym polega ten proces?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych (inaczej SEO – „Search Engine Optimization”) to pojęcie obejmujące wszelkie działania, które mają doprowadzić do tego, by dana witryna znalazła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. W efekcie liczba wyświetleń ma wzrastać, co z kolei prowadzi do wyższej sprzedaży lub większego zainteresowania ofertą. W kontekście pozycjonowania najczęściej mówi się o Google – to zdecydowanie najpopularniejsza wyszukiwarka zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Odpowiednie pozycjonowanie to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie popularności marki. Warto wiedzieć, że termin ten nie obejmuje płatnych kampanii reklamowych, takich jak Google Ads – z tego względu ruch uzyskany dzięki działaniom SEO często określa się jako „bezpłatny” lub „organiczny”. Dlaczego warto zapoznać się z tym tematem? Należy przede wszystkim zaznaczyć, że internauci najczęściej kończą poszukiwania na kilku pierwszych pozycjach – jeśli Twoja strona znajduje się niżej, możesz spodziewać się znacznie mniejszego ruchu.

On-site i off-site

Działania z zakresu SEO można podzielić na dwie grupy: on-site i off-site. Pierwsze z nich są ściśle związane ze stroną i należą do nich kwestie związane z publikowanymi treściami (tzw. content – powinien być wartościowy merytorycznie i zgodny z wytycznymi wyszukiwarek), strukturą strony oraz jej kodem. Czynności off-site są z kolei prowadzone poza witryną. Ta grupa obejmuje linkowanie zewnętrzne, pozyskiwanie ruchu przychodzącego z social mediów oraz budowanie zaufania do domeny. Jeśli chcesz sprawnie wprowadzić wszystkie działania SEO, zacznij współpracę z agencją activate.pl.

Podstawy SEO – słowa kluczowe

Przy pozycjonowaniu stron jedną z najważniejszych kwestii jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Powinny one odpowiadać wyrażeniom, które klienci wpisują w wyszukiwarkę, poszukując danej rzeczy bądź usługi. Należy określić, które frazy będą odpowiednie dla danego rodzaju działalności i zgodne z potrzebami odbiorców, a następnie dostosować treść strony pod kątem słów kluczowych. Spore znaczenie ma tutaj odpowiednia długość i różnorodność fraz – poszczególne strategie SEO mogą nieco różnić się pod tym względem. W przypadku niewielkich firm, które działają głównie na określonym obszarze, warto na przykład postawić na pozycjonowanie lokalne, obejmujące między innymi stosowanie fraz z nazwą danego miasta, regionu bądź dzielnicy.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *