Dla większości internautów wyszukiwarki są najistotniejszym źródłem informacji. Warto to wykorzystać w działaniach marketingowych firmy – odpowiednio wypozycjonowana strona może przyciągnąć wielu nowych klientów. Na czym polega ten proces?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych (inaczej SEO – „Search Engine Optimization”) to pojęcie obejmujące wszelkie działania, które mają doprowadzić do tego, by dana witryna znalazła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. W efekcie liczba wyświetleń ma wzrastać, co z kolei prowadzi do wyższej sprzedaży lub większego zainteresowania ofertą. W kontekście pozycjonowania najczęściej mówi się o Google – to zdecydowanie najpopularniejsza wyszukiwarka zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Odpowiednie pozycjonowanie to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie popularności marki. Warto wiedzieć, że termin ten nie obejmuje płatnych kampanii reklamowych, takich jak Google Ads – z tego względu ruch uzyskany dzięki działaniom SEO często określa się jako „bezpłatny” lub „organiczny”. Dlaczego warto zapoznać się z tym tematem? Należy przede wszystkim zaznaczyć, że internauci najczęściej kończą poszukiwania na kilku pierwszych pozycjach – jeśli Twoja strona znajduje się niżej, możesz spodziewać się znacznie mniejszego ruchu.
On-site i off-site
Działania z zakresu SEO można podzielić na dwie grupy: on-site i off-site. Pierwsze z nich są ściśle związane ze stroną i należą do nich kwestie związane z publikowanymi treściami (tzw. content – powinien być wartościowy merytorycznie i zgodny z wytycznymi wyszukiwarek), strukturą strony oraz jej kodem. Czynności off-site są z kolei prowadzone poza witryną. Ta grupa obejmuje linkowanie zewnętrzne, pozyskiwanie ruchu przychodzącego z social mediów oraz budowanie zaufania do domeny. Jeśli chcesz sprawnie wprowadzić wszystkie działania SEO, zacznij współpracę z agencją activate.pl.
Podstawy SEO – słowa kluczowe
Przy pozycjonowaniu stron jedną z najważniejszych kwestii jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Powinny one odpowiadać wyrażeniom, które klienci wpisują w wyszukiwarkę, poszukując danej rzeczy bądź usługi. Należy określić, które frazy będą odpowiednie dla danego rodzaju działalności i zgodne z potrzebami odbiorców, a następnie dostosować treść strony pod kątem słów kluczowych. Spore znaczenie ma tutaj odpowiednia długość i różnorodność fraz – poszczególne strategie SEO mogą nieco różnić się pod tym względem. W przypadku niewielkich firm, które działają głównie na określonym obszarze, warto na przykład postawić na pozycjonowanie lokalne, obejmujące między innymi stosowanie fraz z nazwą danego miasta, regionu bądź dzielnicy.
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…