Dla większości internautów wyszukiwarki są najistotniejszym źródłem informacji. Warto to wykorzystać w działaniach marketingowych firmy – odpowiednio wypozycjonowana strona może przyciągnąć wielu nowych klientów. Na czym polega ten proces?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych (inaczej SEO – „Search Engine Optimization”) to pojęcie obejmujące wszelkie działania, które mają doprowadzić do tego, by dana witryna znalazła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. W efekcie liczba wyświetleń ma wzrastać, co z kolei prowadzi do wyższej sprzedaży lub większego zainteresowania ofertą. W kontekście pozycjonowania najczęściej mówi się o Google – to zdecydowanie najpopularniejsza wyszukiwarka zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Odpowiednie pozycjonowanie to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie popularności marki. Warto wiedzieć, że termin ten nie obejmuje płatnych kampanii reklamowych, takich jak Google Ads – z tego względu ruch uzyskany dzięki działaniom SEO często określa się jako „bezpłatny” lub „organiczny”. Dlaczego warto zapoznać się z tym tematem? Należy przede wszystkim zaznaczyć, że internauci najczęściej kończą poszukiwania na kilku pierwszych pozycjach – jeśli Twoja strona znajduje się niżej, możesz spodziewać się znacznie mniejszego ruchu.
On-site i off-site
Działania z zakresu SEO można podzielić na dwie grupy: on-site i off-site. Pierwsze z nich są ściśle związane ze stroną i należą do nich kwestie związane z publikowanymi treściami (tzw. content – powinien być wartościowy merytorycznie i zgodny z wytycznymi wyszukiwarek), strukturą strony oraz jej kodem. Czynności off-site są z kolei prowadzone poza witryną. Ta grupa obejmuje linkowanie zewnętrzne, pozyskiwanie ruchu przychodzącego z social mediów oraz budowanie zaufania do domeny. Jeśli chcesz sprawnie wprowadzić wszystkie działania SEO, zacznij współpracę z agencją activate.pl.
Podstawy SEO – słowa kluczowe
Przy pozycjonowaniu stron jedną z najważniejszych kwestii jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Powinny one odpowiadać wyrażeniom, które klienci wpisują w wyszukiwarkę, poszukując danej rzeczy bądź usługi. Należy określić, które frazy będą odpowiednie dla danego rodzaju działalności i zgodne z potrzebami odbiorców, a następnie dostosować treść strony pod kątem słów kluczowych. Spore znaczenie ma tutaj odpowiednia długość i różnorodność fraz – poszczególne strategie SEO mogą nieco różnić się pod tym względem. W przypadku niewielkich firm, które działają głównie na określonym obszarze, warto na przykład postawić na pozycjonowanie lokalne, obejmujące między innymi stosowanie fraz z nazwą danego miasta, regionu bądź dzielnicy.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…