Dla większości internautów wyszukiwarki są najistotniejszym źródłem informacji. Warto to wykorzystać w działaniach marketingowych firmy – odpowiednio wypozycjonowana strona może przyciągnąć wielu nowych klientów. Na czym polega ten proces?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych (inaczej SEO – „Search Engine Optimization”) to pojęcie obejmujące wszelkie działania, które mają doprowadzić do tego, by dana witryna znalazła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. W efekcie liczba wyświetleń ma wzrastać, co z kolei prowadzi do wyższej sprzedaży lub większego zainteresowania ofertą. W kontekście pozycjonowania najczęściej mówi się o Google – to zdecydowanie najpopularniejsza wyszukiwarka zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Odpowiednie pozycjonowanie to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie popularności marki. Warto wiedzieć, że termin ten nie obejmuje płatnych kampanii reklamowych, takich jak Google Ads – z tego względu ruch uzyskany dzięki działaniom SEO często określa się jako „bezpłatny” lub „organiczny”. Dlaczego warto zapoznać się z tym tematem? Należy przede wszystkim zaznaczyć, że internauci najczęściej kończą poszukiwania na kilku pierwszych pozycjach – jeśli Twoja strona znajduje się niżej, możesz spodziewać się znacznie mniejszego ruchu.
On-site i off-site
Działania z zakresu SEO można podzielić na dwie grupy: on-site i off-site. Pierwsze z nich są ściśle związane ze stroną i należą do nich kwestie związane z publikowanymi treściami (tzw. content – powinien być wartościowy merytorycznie i zgodny z wytycznymi wyszukiwarek), strukturą strony oraz jej kodem. Czynności off-site są z kolei prowadzone poza witryną. Ta grupa obejmuje linkowanie zewnętrzne, pozyskiwanie ruchu przychodzącego z social mediów oraz budowanie zaufania do domeny. Jeśli chcesz sprawnie wprowadzić wszystkie działania SEO, zacznij współpracę z agencją activate.pl.
Podstawy SEO – słowa kluczowe
Przy pozycjonowaniu stron jedną z najważniejszych kwestii jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Powinny one odpowiadać wyrażeniom, które klienci wpisują w wyszukiwarkę, poszukując danej rzeczy bądź usługi. Należy określić, które frazy będą odpowiednie dla danego rodzaju działalności i zgodne z potrzebami odbiorców, a następnie dostosować treść strony pod kątem słów kluczowych. Spore znaczenie ma tutaj odpowiednia długość i różnorodność fraz – poszczególne strategie SEO mogą nieco różnić się pod tym względem. W przypadku niewielkich firm, które działają głównie na określonym obszarze, warto na przykład postawić na pozycjonowanie lokalne, obejmujące między innymi stosowanie fraz z nazwą danego miasta, regionu bądź dzielnicy.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…