Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Blog prowadzony przy sklepie na PrestaShop – co warto wiedzieć?

Blog prowadzony przy sklepie na PrestaShop – co warto wiedzieć?

PrestaShop to obecnie najpopularniejszy system do tworzenia i zarządzania sklepem online. Jeśli zajmujemy się sprzedażą w sieci, warto zastanowić się także nad budowaniem świadomości marki za pomocą sekcji blogowej. System PrestaShop, a właściwie moduły Presta Blog pozwalają na łatwe zarządzanie i publikowanie wartościowych dla internautów treści.

Zwiększenie liczby klientów dzięki publikowaniu wartościowych treści na blogu

Nie od dziś wiadomo, że budowanie świadomości marki to podstawa owocnej sprzedaży. Aby wzbudzić zaufanie wśród Klientów i pokazać im, że znamy się na swoim fachu, warto założyć bloga firmowego, szczególnie wtedy, gdy prowadzimy sklep internetowy. Moduły typu Presta Blog będą dla nas niezastąpione, jeśli prowadzimy sprzedaż za pośrednictwem tego systemu. Za ich pomocą będziemy mogli w łatwy sposób publikować wartościowe treści, które nie tylko zapewnią naszych obecnych Klientów o tym, że jesteśmy specjalistami w swoim fachu, lecz także zwiększą liczbę nowych sprzedaży.

Wzrost pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania dzięki modułowi bloga

Prowadzenie blogów PrestaShop to nie tylko budowanie świadomości marki. To także organiczny wzrost w wynikach wyszukiwarki internetowej. Podczas wyboru odpowiedniej wtyczki do łatwej publikacji treści blogowych szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na jej możliwości dotyczące SEO, czyli optymalizacji treści pod wyszukiwarki WWW. Najlepsze moduły na rynku wyświetlają polecane słowa kluczowe, które warto wykorzystać podczas pisania naszych tekstów. Ponadto dobry moduł Presta Blog to także optymalizacja grafik pod UX i możliwość ustalania nagłówków typu H1, H2, H3 oraz H4.

Jakie powinny być publikowane przez nas treści na blogu firmowym w sklepie prowadzonym na PrestaShop?

Podczas tworzenia treści do publikacji zwrócimy uwagę na to, żeby były możliwie najbardziej merytoryczne. Jeśli np. zajmujemy się sprzedażą elektroniki, postawmy na poradniki zakupowe. Jeżeli natomiast nasza firma trudni się dostarczaniem akcesoriów cukierniczych, piszmy teksty związane z odpowiednim wyborem poszczególnych produktów, dostępnych w naszej ofercie. Przy okazji w takich treściach blogowych możemy wdrożyć linkowanie wewnętrzne do ofert.

Tutaj należy zaznaczyć, że wyszukiwarki internetowe wysoko pozycjonują jedynie treści unikalne – nie kopiujmy tekstów z innych stron WWW, bo nie tylko nie będą one podnosić naszej pozycji w wyszukiwarce, lecz także będą nielegalne, jeśli nie uzyskamy pisemnej zgodny na wykorzystanie czyjegoś tekstu.

Artykuł sponsorowany.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *