Rynek e-commerce zmienia się nieustannie, więc działając na nim, oferując swoje usługi czy sprzedając produkty, musimy stale trzymać rękę na pulsie, by nie przegrać wyścigu z konkurencją. Czasem, żeby nadążyć za zmianami, trzeba przenieść swój sklep internetowy na inną platformę. Kiedy bywa to konieczne?
Spis treści
Rozwój popłaca, stagnacja wręcz przeciwnie
Bez wątpienia, wszelkie zmiany w obszarze biznesowym niosą za sobą daleko idące konsekwencje. Z drugiej strony ich brak nie jest dobry, ponieważ stanie w miejscu nie popłaca. Kiedy inni szybko się rozwijają, dostosowując profil swojego biznesu do rynku i zachowań konsumenckich, my obserwujemy, czekając na dobry moment, a ten minie, nim się spostrzeżemy.
Warto więc elastycznie podchodzić do swojej działalności w obszarze e-commerce, reagując adekwatnie do zaistniałej sytuacji. Czasem odnosi się to do dość radykalnego działania, jakim jest przeniesienie sklepu internetowego na inną platformę. W jakiej sytuacji warto to rozważyć?
Co z tą funkcjonalnością?
Istnieje co najmniej kilka powodów, kiedy to działanie jest sensowne i wręcz wskazane. Przede wszystkim dotyczy kwestii kluczowej – niewystarczającej funkcjonalności sklepu, co sprawia, że nie zapewnia on nowoczesnych rozwiązań, które wychodzą naprzeciw aktualnym potrzebom. Być może platforma, na jakiej “stoi” sklep jest przestarzała, a może nasza działalność mocno się rozwinęła i obecne oprogramowanie już nie wystarcza?
Cykliczne aktualizacje – czemu tak istotne?
Może też się zdarzyć, że nasz system sklepowy nie jest poddawany cyklicznym aktualizacjom, co nie tylko mocno ogranicza jego funkcjonalność, ale sprawia też, że nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Może to mieć poważne konsekwencje nie tylko dla naszego sklepu, lecz też dla klientów, którzy go odwiedzają.
Gdy zakupy to udręka
O zmianie platformy powinniśmy też pomyśleć, gdy sklep działa powoli, a na dodatek coraz częstsze są przerwy w dostępie do jego zawartości. Przez te problemy systematycznie tracimy klientów, bo ci zrażeni takimi utrudnieniami, wybierają inne miejsce, w którym zrobią zakupy bez żadnych awarii i usterek.
Większe wymagania = bardziej profesjonalna platforma
Kolejnym powodem jest też to, że dotychczasowa platforma przestaje nam wystarczać, a choćbyśmy chcieli, to nie możemy w jej ramach rozbudować sklepu. Jeśli zdarzy się nam taka sytuacja i przekonamy się, że rozwój sklepu nie jest przez to możliwy, przez co konkurencja coraz bardziej się oddala, koniecznie zacznijmy działać, “przesiadając” się na bardziej profesjonalną platformę.
Przeniesienie sklepu internetowego jest w wielu sytuacjach koniecznością i nie ma co się przed tym wzbraniać. W przeciwnym wypadku ciężko nam będzie przetrwać na mocno konkurencyjnym rynku.
Podobne artykuły
Today's pick
W jaki sposób można wykorzystać litery przestrzenne?
Czy wiesz, że szacuje się, że przeciętny Polak widzi około 5000 reklam każdego dnia? Chociaż ludzie nauczyli się odfiltrowywać wiele…
Czy cena wirtualnego biura w Warszawie obejmuje pełną obsługę korespondencji? Sprawdzamy!
Na cenę wynajmu wirtualnego biura mają wpływ różne czynniki. Jednym z najważniejszych jest zakres usług dodatkowych. Bo wirtualne biuro to…
Informatyczne wspomaganie procesów produkcyjnych – jakie korzyści daje przedsiębiorcom?
Nieustanny postęp technologiczny jest dostrzegalny nie tylko w sferze prywatnej. Fakt posiadania coraz szybszych i wydajniejszych urządzeń do pracy, nauki…
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Co wpływa na kurs złota
Czy zastanawiałeś się kiedyś od czego zależy cena złota? Czy złoto jest zabezpieczeniem przed inflacją? Jakie są zależności między wysokością…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…