Popularne

Artykuł

IT

Przenosimy sklep internetowy na inną platformę – o czym pamiętać?

Przenosimy sklep internetowy na inną platformę – o czym pamiętać?

Rynek e-commerce zmienia się nieustannie, więc działając na nim, oferując swoje usługi czy sprzedając produkty, musimy stale trzymać rękę na pulsie, by nie przegrać wyścigu z konkurencją. Czasem, żeby nadążyć za zmianami, trzeba przenieść swój sklep internetowy na inną platformę. Kiedy bywa to konieczne?

Rozwój popłaca, stagnacja wręcz przeciwnie

Bez wątpienia, wszelkie zmiany w obszarze biznesowym niosą za sobą daleko idące konsekwencje. Z drugiej strony ich brak nie jest dobry, ponieważ stanie w miejscu nie popłaca. Kiedy inni szybko się rozwijają, dostosowując profil swojego biznesu do rynku i zachowań konsumenckich, my obserwujemy, czekając na dobry moment, a ten minie, nim się spostrzeżemy.

Warto więc elastycznie podchodzić do swojej działalności w obszarze e-commerce, reagując adekwatnie do zaistniałej sytuacji. Czasem odnosi się to do dość radykalnego działania, jakim jest przeniesienie sklepu internetowego na inną platformę. W jakiej sytuacji warto to rozważyć?

Co z tą funkcjonalnością?

Istnieje co najmniej kilka powodów, kiedy to działanie jest sensowne i wręcz wskazane. Przede wszystkim dotyczy kwestii kluczowej – niewystarczającej funkcjonalności sklepu, co sprawia, że nie zapewnia on nowoczesnych rozwiązań, które wychodzą naprzeciw aktualnym potrzebom. Być może platforma, na jakiej “stoi” sklep jest przestarzała, a może nasza działalność mocno się rozwinęła i obecne oprogramowanie już nie wystarcza?

Cykliczne aktualizacje – czemu tak istotne?

Może też się zdarzyć, że nasz system sklepowy nie jest poddawany cyklicznym aktualizacjom, co nie tylko mocno ogranicza jego funkcjonalność, ale sprawia też, że nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Może to mieć poważne konsekwencje nie tylko dla naszego sklepu, lecz też dla klientów, którzy go odwiedzają.

Gdy zakupy to udręka

O zmianie platformy powinniśmy też pomyśleć, gdy sklep działa powoli, a na dodatek coraz częstsze są przerwy w dostępie do jego zawartości. Przez te problemy systematycznie tracimy klientów, bo ci zrażeni takimi utrudnieniami, wybierają inne miejsce, w którym zrobią zakupy bez żadnych awarii i usterek.

Większe wymagania = bardziej profesjonalna platforma

Kolejnym powodem jest też to, że dotychczasowa platforma przestaje nam wystarczać, a choćbyśmy chcieli, to nie możemy w jej ramach rozbudować sklepu. Jeśli zdarzy się nam taka sytuacja i przekonamy się, że rozwój sklepu nie jest przez to możliwy, przez co konkurencja coraz bardziej się oddala, koniecznie zacznijmy działać, “przesiadając” się na bardziej profesjonalną platformę.

Przeniesienie sklepu internetowego jest w wielu sytuacjach koniecznością i nie ma co się przed tym wzbraniać. W przeciwnym wypadku ciężko nam będzie przetrwać na mocno konkurencyjnym rynku.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *