Popularne

Artykuł

IT

Outsourcing IT – niemal konieczność w dobie informatyzacji

Outsourcing IT – niemal konieczność w dobie informatyzacji

Dzisiaj większość średnich i dużych firm z praktycznych dowolnego sektora w dużej mierze bazuje na rozwiązaniach informatycznych. Nawet małe firmy jednoosobowe działalności gospodarcze bardzo chętnie sięgają po niezwykle rozbudowane i nowoczesne narzędzia IT. Dynamicznie zmieniający się świat, olbrzymie wymagania ze strony klientów i konieczność absolutnej dynamiki w swoich procesów sprzedażowych, sprawiają że już tylko nieliczni unikają rozwiązań Informatycznych w swojej firmie. Bardzo często rodzi to konieczność skorzystania z usług informatycznych firm zewnętrznych.

Dla kogo outsourcing IT?

Usługi outsourcingu są skierowane do wszystkich dynamicznie rozwijających się firm, w których działy informatyczne rosną bardzo szybko, niezależnie od branży. W bardzo wielu sytuacjach dopiero wykonanie audytu na terenie firmy wykazuje absolutną potrzebę posiadania rozwojowej sieci informatycznej, administrowania zasobami IT w sposób należyty lub też podjęcia innych działań, sprowadzających się do rozwoju firmy w kwestiach informatycznych.

Czy to się opłaca?

Oczywiście zawsze znajdzie się grono osób sceptycznie nastawionych do outsourcingu. Obsługa informatyczna firm m.in. przez exigo.pl ma bardzo korzystny wpływ na rozwój naszego przedsiębiorstwa, a także jest bardzo korzystna finansowo. Bardzo często utrzymywanie drogich działów informatycznych lub fachowców na stałe w naszej firmie może okazać się zbyt obciążające nasz budżet. Tymczasem usługi outsourcingu pozwalają na znaczne zredukowanie tych kosztów, przy jednoczesnym zachowaniu pełni dostępności wszystkich informatycznych usług. Bardzo często wręcz zyskujemy znacznie więcej, aniżeli w przypadku utrzymania własnego działu informatycznego. Wynika to z faktu, że firma outsourcingowa posiada znacznie większy zasób wiedzy, możliwości sprzętowych i informatycznych, a także o wiele szersze spektrum działania ich pracowników. Mówiąc wprost w dużo niższej cenie jesteśmy w stanie otrzymać znacznie więcej na zasadzie outsourcingu.

Najważniejsze korzyści z obsługi informatycznej

Najważniejszymi kościami z zatrudnieniem zewnętrznej obsługi informatycznej są przede wszystkim: stały dostęp do usług informatycznych, serwisowanie sprzętu firmowego, administracja oraz konserwacja serwerów, konsulting informatyczny, wsparcie przy wdrożeniu oraz tworzeniu projektów informatycznych, administrowanie siecią lokalną, bieżąca pomoc dla wszystkich użytkowników (helpdesk). Dodatkowo firmy outsourcingowe często oferują jeszcze wiele usług dodatkowych, którym warto się przyjrzeć.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *