Aby stworzyć stronę internetową jedni proszą o pomoc specjalistów, drudzy próbują zrobić to samodzielnie. Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, fazy jej powstawania będą niemalże identyczne.
Spis treści
Od czego zaczynamy projektowanie stron internetowych?
Proces tworzenia strony internetowej jest dość pracochłonny i wieloetapowy. Zanim w ogóle ona powstanie, musimy zadać sobie kilka podstawowych pytań i odpowiedzieć na nie. Będą to przede wszystkim kwestie związane z celem witryny, określeniem grupy docelowej oraz zaplanowaniem treści, jaka powinna się na niej znaleźć. Zwłaszcza ten ostatni punkt jest kluczowy, gdyż projektowanie stron internetowych to nie lada sztuka i wymaga od założyciela sporo kreatywności. Postaraj się grupować informacje, zebrać je i uporządkować w logiczną całość. Zrób to nie w głowie, a na kartce lub w pliku na komputerze i przeanalizuj każdy możliwy wariant. Taki sposób pomoże Ci w tworzeniu podstron i wykreowaniu pierwszego projektu witryny.
Kwestie graficzne
To chyba najprzyjemniejsza część, w której możesz uruchomić wodze fantazji i dokładnie zwizualizować swoje zachcianki. Przy tworzeniu strony musisz wziąć też pod uwagę wygląd Twojego logo, które będzie jednocześnie znakiem identyfikacji wizualnej. To także czas na wykreowanie pierwszego projektu graficznego strony – przykuwającego uwagę i prezentującego się atrakcyjnie – co wiąże się z zaplanowaniem wszystkich najpotrzebniejszych elementów takich jak chociażby menu czy wybór kolorystyki. Jeżeli napotkasz na tym etapie problemy, możesz stworzyć swoją witrynę w oparciu o gotowe szablony lub skorzystać z usług doświadczonych w branży specjalistów firmy Digital Team. Nie każdy jest profesjonalnym grafikiem-programistą, dla którego projektowanie stron internetowych to przysłowiowa “bułka z masłem”, a skorzystanie ze wsparcia nie jest powodem do wstydu.
Technologie i język programistów
Jeżeli powyższe kroki masz już za sobą, pora zająć się bardziej technicznymi kwestiami, które nie należą do najprostszych, zwłaszcza, gdy jest się nowicjuszem w “stawianiu” stron. Na tym etapie niekiedy dobrze jest wspomóc się opinią ekspertów i skorzystać z ich pomocy, aby mieć pewność, że nasze działania są poprawne.
Musisz dokonać wyboru systemu zarządzania treścią (Content Management System – CMS), czyli aplikacji dostępnej przez przeglądarkę, która będzie umożliwiała dokonanie samodzielnej edycji treści na stronie, jak dzieje się to za przy użyciu popularnego WordPressa. To pozwoli Ci np. dodać post i ustalić jego wyświetlanie w wyznaczonym miejscu. Oprócz CMS musisz zadbać także o hosting (przestrzeń serwerową udostępnioną w celu publikacji strony w Internecie) i domenę (element adresu internetowego, dzięki któremu Internauta trafi na Twoją witrynę). Pozycjonowanie można uznać za jeden z końcowych kroków, zwieńczający projektowanie stron internetowych. Pamiętaj, że jeśli portal będzie już upubliczniony, trzeba nieustannie pracować nad poprawą jego widoczności w sieci, co pozwoli poszerzyć zasięg i dotrzeć do większego grona odbiorców.
Podobne artykuły
Today's pick
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…