Sztuczna inteligencja jest nowoczesną technologią, która umożliwia tworzenie modeli i programów symulujących inteligentne zachowania. Ta została opracowana z myślą o zastosowaniu w wielu sektorach, w tym w rozrywce, przemyśle, handlu, nauce oraz w branży zdrowotnej. Rosnące zastosowanie technologii AI wynika z potrzeby lepszej prewencji, diagnozy oraz analizy danych, dotyczących m.in. klientów i obsługi.
Spis treści
Microsoft Dynamics 365. Nowoczesny system CRM i ERP ze wsparciem sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja jest nowoczesną technologią, która umożliwia tworzenie modeli i programów symulujących inteligentne zachowania. Ta została opracowana z myślą o zastosowaniu w wielu sektorach, w tym w rozrywce, przemyśle, handlu, nauce oraz w branży zdrowotnej. Rosnące zastosowanie technologii AI wynika z potrzeby lepszej prewencji, diagnozy oraz analizy danych, dotyczących m.in. klientów i obsługi.
Wsparcie AI w biznesie
Sztuczna inteligencja, wzorowana na ludzkim mózgu, korzysta z wielu warstw danych, począwszy od algorytmów, przez techniki uczenia głębokiego, aż po przetwarzanie kognitywne. Połączenie tych obszarów okazuje się być kluczowe dla względów biznesowych, zwłaszcza że w dzisiejszych czasach ogromne ilości informacji zostały zdigitalizowane. Niemalże w każdej branży zbierane są ogromne ilości informacji, np. przez monitorowanie fizjologicznych parametrów pacjentów w klinikach medycznych[1]. W rezultacie, narzędzia oparte na AI analizują i interpretują te surowe dane, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach, wspierając tym samym codzienną pracę i niemalże wszystkie procesy.
Statystyki podawane przez PWC pokazują, że już 82% organizacji uważa rozwiązania AI za kluczowy element swojej strategii. Ponadto 25% z nich posiada procesy w pełni obsługiwane i wykorzystywane przez sztuczną inteligencję.
Korzyści z implementacji AI, które mogą wykorzystać różne firmy, obejmują:
- zdolność do reprojektowania procesów biznesowych[2],
- wsparcie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, na przykład w identyfikacji potrzeb szkoleniowych i tworzenia nowych stanowisk,
- pomoc w realizacji obowiązków pracowniczych, wspierana przez wkład interdyscyplinarny,
- wsparcie w zabezpieczeniach, na przykład w usługach chmurowych dla firm, gdzie, jak podaje Anegis, usługi Microsoft Azure gwarantują liderujące w branży zabezpieczenia i ochronę prywatności danych,
- optymalizacja procesów produkcyjnych, otwierająca nowe możliwości dla dalszego usprawnienia i minimalizacji kosztów związanych z wprowadzaniem nowych produktów,
- możliwość prognozowania rezultatów, postępów i wyników na podstawie analizy dużych zbiorów danych, co umożliwia przewidywanie zachowań rynkowych.
CRM i ERP
System CRM został stworzony, by personalizować obsługę klientów, budować zaufanie i zwiększać sprzedaż usług. Ułatwia to pracę działów przedsiębiorstwa, odpowiedzialnych za komunikację z klientami, zarządzanie relacjami i segmentację klientów. System ten pozwala na uzyskanie klarownego obrazu klienta — od pierwszego kontaktu, po obsługę posprzedażową. Dane zebrane w trakcie całego procesu można analizować i monitorować, co zwiększa produktywność i ostatecznie pozwala na obniżenie kosztów.
System ten, współpracujący z AI, umożliwia budowanie przewagi konkurencyjnej, dzięki czemu zasoby ludzkie przekierować można na inne działania, takie jak optymalizacja operacji przedsiębiorstwa. Mówiąc więc o zaletach, mamy na myśli takie rzeczy, jak:
- Automatyzacja procesów sprzedaży, co obejmuje ustawianie i optymalizację celów, co z kolei zwiększa produktywność i dostarcza ważnych informacji o cyklach sprzedaży;
- Zarządzanie informacjami, które ułatwia późniejsze ich wykorzystanie i tworzenie procesu pozyskiwania leadów;
- Przechowywanie informacji w czasie rzeczywistym, umożliwiające śledzenie danych o produktach, broszurach, konkurencji i aktualnych cennikach;
- Zwiększenie efektywności, dzięki rekomendacjom dotyczącym wyprzedaży i ofert, maksymalizacji rentowności oraz poszukiwaniu nowych alternatyw.
Natomiast system ERP, czyli system planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. enterprise resource planning), jest metodą skutecznego zarządzania zasobami w różnych obszarach Twojego e-commerce, takich jak finanse, kadry, magazyny, łańcuchy dostaw oraz obsługa klienta (w tym CRM). Program ten, dzięki AI, umożliwia integrację różnych modułów, które współpracują i wzajemnie się uzupełniają, co przyśpiesza i optymalizuje działania.
System ERP dla e-commerce oferuje m.in.:
- efektywną kontrolę finansów w twoim biznesie internetowym,
- automatyzację licznych procesów, w tym logistycznych i sprzedażowych,
- organizację i kategoryzację dużych ilości danych,
- minimalizację ryzyka strat i błędów,
- wsparcie w zarządzaniu różnymi działami,
- prognozowanie i ustalanie nowych celów sprzedażowych.
Podsumowanie
Sztuczna inteligencja, inspirująca się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu, wykorzystuje różnorodne warstwy danych — od algorytmów po przetwarzanie kognitywne, co umożliwia przeprojektowanie procesów biznesowych, optymalizację operacji i lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi. Systemy takie jak Microsoft Dynamics 365 wnoszą znaczące korzyści do e-commerce, automatyzując procesy sprzedaży i logistyki, usprawniając zarządzanie informacjami oraz zwiększając ogólną efektywność operacyjną firm.
Chcesz wdrożyć nowoczesne rozwiązania CRM i ERP w swojej firmie? Zobacz jak możemy Ci pomóc: Anegis – Partner Microsoft.
[1] Horn, W. (2001). AI in medicine on its way from knowledge-intensive to data-intensive systems. Artificial Intelligence in Medicine, 23(1), 5-12.
[2] Hamscher, W. (1994). AI in business-process reengineering. Ai Magazine, 15(4), 71-71.
Artykuł gościnny.
Podobne artykuły
Today's pick
Najlepsze technologie do tworzenia aplikacji mobilnych
Aplikacje mobilne stanowią kluczowy element strategii biznesowych. Ich rozwój umożliwia firmom nie tylko dotarcie do klientów na całym świecie, ale…
Plecak Natec Kudu – towarzysz w miejskich i biznesowych wyzwaniach
Natec Kudu to plecak, który łączy elegancję z funkcjonalnością, stając się idealnym rozwiązaniem dla osób aktywnych zawodowo. Jego klasyczny, biznesowy…
Wysyłki za granice – poradnik krok po kroku
Wysyłki za granice wymaga sprawdzenia kilku ważnych kwestii. Spis treściWysyłki za granicę – dostępne kierunkiPrzesyłki międzynarodowe – kurierzyKurier za granicę…
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…