Popularne

Artykuł

IT

Kiedy warto się zdecydować na outsourcing IT?

Kiedy warto się zdecydować na outsourcing IT?

Nie każda firma chce i może sobie pozwolić na zatrudnienie na stałe specjalistów do spraw IT. W niektórych przypadkach wynika to z dysponowania ograniczonymi funduszami – a etat doświadczonego informatyka sporo kosztuje, w innych ze stosunkowo niewielkich potrzeb przedsiębiorstwa w tym zakresie. Co wówczas zrobić, żeby mieć wsparcie IT? Skorzystać z usług outsourcingu.

Czym jest outsourcing IT? Firmy zatrudniające wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów IT świadczą usługi informatyczne dla przedsiębiorstw działających w różnych branżach. To korzystanie z zewnętrznych specjalistów nazwa się właśnie outsourcingiem.

Warto wiedzieć, że outsourcing może mieć charakter stały lub czasowy. O stałym mówimy wtedy, gdy firma decyduje się na podpisanie umowy dotyczącej wsparcia informatycznego np. na rok albo na czas nieokreślony, zaś o czasowym wtedy, gdy kontrakt dotyczy np. realizacji istotnego projektu, który wymaga pomocy wykwalifikowanych pracowników zajmujących się wybranym działem informatyki przez dwa lub trzy miesiące.

Jakie usługi wchodzą w zakres outsourcingu IT?

Co wchodzi w zakres outsourcingu IT? Outsourcing obejmuje m.in. profesjonalne doradztwo informatyczne, tworzenie od podstaw firmowej infrastruktury IT, zarządzanie obecnie istniejącą strukturą informatyczną, przygotowanie sieci informatycznych i administrowanie nimi, wdrożenia systemów ERP lub innych i aktualizowanie oprogramowania, serwisowanie sprzętu komputerowego, tworzenie kopii zapasowych (backupu), odzyskiwanie utraconych danych, zarządzanie firmowymi adresami e-mail, przygotowywanie stron internetowych i ich aktualizacja, wirtualizacja zasobów, dostęp do konsultantów online lub telefonicznych przez całą dobę, a także szkolenie pracowników np. z obsługi nowego oprogramowania. Tak naprawdę wszystko zależy od potrzeb klienta.

Outsourcing IT to również opieka serwisowa ERP. Jeżeli szukasz firmy zajmującej się systemami ERP, sprawdź ofertę Gecos: https://gecos.pl

Największe zalety korzystania z usług outsourcingowych

Dla kogo jest outsourcing IT? Dla tych wszystkich przedsiębiorstw, które potrzebują wsparcia okazjonalnie przez ściśle określony czas lub nie mają zasobów finansowych, żeby zatrudnić informatyków na stałe albo po prostu nie chcą tego robić, ponieważ tworzenie specjalistycznego zespołu wymaga dużego zaangażowania.

Firmy decydujące się na skorzystanie z usług outsourcingowych doceniają przede wszystkim optymalizację kosztów – to, o czym już wspominaliśmy. Jeden etat w IT zazwyczaj nie wystarczy, a kilku specjalistów na umowach o prace to już wysokie koszty. Poza tym outsourcing gwarantuje dostęp do najnowszych rozwiązań i aktualnej wiedzy osób zajmujących się różnymi dziedzinami informatyki.

Dodatkową zaletą outsourcingu jest oszczędność czasu, który trzeba by było poświęcić na rekrutacje pracowników, wygospodarowanie miejsca w biurze czy zarządzanie urlopami i zwolnieniami lekarskimi. Przy tej ostatniej kwestii w przypadku osób zatrudnionych na etacie istnieje ryzyko, że przez jakiś czas zostanie się bez opieki informatycznej, a korzystanie z usług firmy zewnętrznej zapewnia stały dostęp do pomocy.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *