Stale zmieniający się krajobraz IT doprowadził do zapotrzebowania na bardziej zdefiniowane stanowiska, które mogą przynieść korzyści zarówno osobom poszukującym pracy, jak i rekruterom. Jednym z najnowszych w branży zawodów jest inżynier wsparcia technicznego usług Microsoft. Na czym polega taka praca i jak przedstawiają się zarobki?
Spis treści
Inżynier wsparcia technicznego – profil kandydata
Zacznijmy od profilu kandydata. Obszary specjalizacji inżynierów wsparcia są wysoce wyspecjalizowane. Aby otrzymać pracę na tym stanowisku, nie wystarczy ukończenie studiów wyższych na kierunku Informatyka. Inżynier techniczny Microsoft powinien dysponować szeroką wiedzą w zakresie:
- podstaw Azure,
- technologii przechowywania danych,
- interfejsów API,
- bezpieczeństwa aplikacji,
- uwierzytelniania i autoryzacji,
- bezpieczeństwie i zgodności, debugowaniu i monitorowaniu.
Poza powyższymi, mile widziana jest znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie na poziomie zaawansowanym, a także posiadanie certyfikatów potwierdzających uzyskaną wiedzę.
Czym zajmuje się inżynier techniczny Microsoft?
Wiesz już, jakie wymagania musi spełniać kandydat, a czym dokładnie zajmuje się inżynier wsparcia technicznego Microsoft? Praca polega przede wszystkim na:
- współpracy z zespołami projektowymi IT podczas projektowania i wdrażania rozwiązań Office 365 / Azure,
- pomocy w kształtowaniu kompleksowych rozwiązań i architektury dla usługi Office 365, w tym szacowanie, planowanie i współpraca z lokalnymi zespołami,
- przeprowadzaniu szkoleń technicznych dla klientów: administratorów systemów i użytkowników końcowych,
- wspieraniu migracji i transformacji usługi Office 365 na poziomie MŚP i korporacyjnych,
- regularnym monitorowaniu i częstym aktualizowaniu dokumentacji.
Role te mogą się różnić w zależności od wielkości i podejścia firmy.
Ile zarabia inżynier wsparcia technicznego?
Na jakie wynagrodzenie może liczyć inżynier wsparcia technicznego? Zarobki zależne są m.in. od doświadczenia (Junior, Mid, Senior), rodzaju umowy (UOP, UZ, UOD, B2B) oraz specyfiki firmy, która przeprowadza rekrutację. Inżynier techniczny Microsoft na wczesnym etapie kariery będzie zarabiał nawet trzykrotnie mniej od pracownika na poziomie Senior. Najwięcej na świecie zarabiają inżynierowie wsparcia pracujący w Kalifornii, bo ponad 280 000 dolarów rocznie (co przekłada się na ok. 1,3 mln złotych).
W Polsce inżynier wsparcia technicznego może liczyć na atrakcyjne bonusy pozapłacowe:
- dostęp do prywatnej opieki medycznej,
- bilety do teatru, kina, muzeum,
- imprezy integracyjne.
Zaufaj ekspertom wsparcia technicznego Existo
Jak sam widzisz, praca jako inżynier wsparcia technicznego wiąże się z dużą odpowiedzialnością i wymaga sporego doświadczenia. Dzięki temu masz jednak pewność, że nad wdrożeniem usług Microsoft czuwa zawsze zespół doświadczonych ekspertów. Jeśli jesteś zainteresowany migracją do Office 365, już teraz zapoznaj się z ofertą Existo. Możesz liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie wdrożeniowym.
Artykuł gościnny.
Podobne artykuły
SAP S/4HANA – nowa generacja ERP dla firm, które chcą działać szybciej, precyzyjniej i w chmurze
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, elastyczność i szybkość reakcji są kluczem do sukcesu. Właśnie dlatego coraz więcej firm zwraca…
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
Nowoczesne technologie IT dla sektora finansowego – jak Edge1S sspiera cyfrową transformację banków i instytucji finansowych
Sektor finansowy stoi przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi oczekiwaniami klientów, dynamicznymi zmianami regulacyjnymi oraz koniecznością zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych….
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…