Popularne

Artykuł

Inne

Jak zostać Inżynierem wsparcia technicznego usług Microsoft 365?

Jak zostać Inżynierem wsparcia technicznego usług Microsoft 365?

Stale zmieniający się krajobraz IT doprowadził do zapotrzebowania na bardziej zdefiniowane stanowiska, które mogą przynieść korzyści zarówno osobom poszukującym pracy, jak i rekruterom. Jednym z najnowszych w branży zawodów jest inżynier wsparcia technicznego usług Microsoft. Na czym polega taka praca i jak przedstawiają się zarobki?

Inżynier wsparcia technicznego – profil kandydata

Zacznijmy od profilu kandydata. Obszary specjalizacji inżynierów wsparcia są wysoce wyspecjalizowane. Aby otrzymać pracę na tym stanowisku, nie wystarczy ukończenie studiów wyższych na kierunku Informatyka. Inżynier techniczny Microsoft powinien dysponować szeroką wiedzą w zakresie:

  • podstaw Azure,
  • technologii przechowywania danych,
  • interfejsów API,
  • bezpieczeństwa aplikacji,
  • uwierzytelniania i autoryzacji,
  • bezpieczeństwie i zgodności, debugowaniu i monitorowaniu.

Poza powyższymi, mile widziana jest znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie na poziomie zaawansowanym, a także posiadanie certyfikatów potwierdzających uzyskaną wiedzę.

Czym zajmuje się inżynier techniczny Microsoft?

Wiesz już, jakie wymagania musi spełniać kandydat, a czym dokładnie zajmuje się inżynier wsparcia technicznego Microsoft? Praca polega przede wszystkim na:

  • współpracy z zespołami projektowymi IT podczas projektowania i wdrażania rozwiązań Office 365 / Azure,
  • pomocy w kształtowaniu kompleksowych rozwiązań i architektury dla usługi Office 365, w tym szacowanie, planowanie i współpraca z lokalnymi zespołami,
  • przeprowadzaniu szkoleń technicznych dla klientów: administratorów systemów i użytkowników końcowych,
  • wspieraniu migracji i transformacji usługi Office 365 na poziomie MŚP i korporacyjnych,
  • regularnym monitorowaniu i częstym aktualizowaniu dokumentacji.

Role te mogą się różnić w zależności od wielkości i podejścia firmy.

Ile zarabia inżynier wsparcia technicznego?

Na jakie wynagrodzenie może liczyć inżynier wsparcia technicznego? Zarobki zależne są m.in. od doświadczenia (Junior, Mid, Senior), rodzaju umowy (UOP, UZ, UOD, B2B) oraz specyfiki firmy, która przeprowadza rekrutację. Inżynier techniczny Microsoft na wczesnym etapie kariery będzie zarabiał nawet trzykrotnie mniej od pracownika na poziomie Senior. Najwięcej na świecie zarabiają inżynierowie wsparcia pracujący w Kalifornii, bo ponad 280 000 dolarów rocznie (co przekłada się na ok. 1,3 mln złotych).

W Polsce inżynier wsparcia technicznego może liczyć na atrakcyjne bonusy pozapłacowe:

  • dostęp do prywatnej opieki medycznej,
  • bilety do teatru, kina, muzeum,
  • imprezy integracyjne.

Zaufaj ekspertom wsparcia technicznego Existo

Jak sam widzisz, praca jako inżynier wsparcia technicznego wiąże się z dużą odpowiedzialnością i wymaga sporego doświadczenia. Dzięki temu masz jednak pewność, że nad wdrożeniem usług Microsoft czuwa zawsze zespół doświadczonych ekspertów. Jeśli jesteś zainteresowany migracją do Office 365, już teraz zapoznaj się z ofertą Existo. Możesz liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie wdrożeniowym.

Artykuł gościnny.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *