Zaangażowany użytkownik zapewni ci większe zyski. Aby nie poprzestał on na pobraniu twojego oprogramowania, koniecznie powinieneś wykonać kilka ważnych kroków. W jaki sposób aplikacja desktopowa może być promowana? Jakie formy marketingu wybrać? Sprawdź!
Spis treści
Aplikacje desktopowe wracają do łask
Jeszcze kilka lat temu większość użytkowników ceniła sobie możliwość korzystania z ulubionych serwisów, funkcjonalności i narzędzi w formie przeglądarkowej. Chociaż trend ten nadal jest widoczny, to jednak jego skala spada. Dzisiaj aplikacja desktopowa to znowu ważne narzędzie do pozyskiwania i utrzymywania zaangażowanych użytkowników, monetyzujących twój produkt. Do wytyczenia tej klarownej ścieżki od zwykłego usera do płatnego użytkownika, potrzebnych jest jednak kilka istotnych punktów, które musisz uwzględnić podczas budowania popularności oprogramowania.
Jak wypromować nową aplikację desktopową?
Każda nowa aplikacja potrzebuje skutecznej strategii marketingowej. Istnieje małe prawdopodobieństwo, że sama w sobie będzie na tyle innowacyjna, że zachwyci użytkowników od początku. Tym bardziej trudno oczekiwać szybkiego rozprzestrzeniania się informacji o aplikacji w formie kolejnych poleceń – te czasy już za nami. Co więc możesz zrobić, żeby trafiała do odbiorców i budowała ich zaangażowanie?
Stwórz slogan dla aplikacji
Pierwszym sposobem na promowanie aplikacji jest stworzenie zaczepnego sloganu, który ją opisuje. Powinien być widoczny na twojej stronie internetowej, z której można pobrać aplikację. Hasło powinno być na tyle chwytliwe i unikalne, by nie kojarzyło się łatwo z innym produktem. W ten sposób user od samego początku będzie kojarzył je właśnie z twoim oprogramowaniem.. Oczywiście nie poprzestawaj jedynie na stworzeniu sloganu – każda aplikacja powinna być dobrze opisana pod kątem korzyści wynikających z użytkowania rozwiązania.
Wykorzystaj kanały promocji
Oczywiście chodzi o social media. Nie wystarczy jedynie stworzyć aplikację i pozostawić ją samą sobie – w ten sposób możesz wywrzeć efekt wow wyłącznie na bezpośrednio zainteresowanych użytkowników. Chodzi przecież o to, aby dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców (oczywiście ta zasada zmienia się w przypadku, gdy aplikacja służy do użytku wewnętrznego, na przykład dla przedsiębiorstwa, nie mniej wiele innych elementów promocyjnych jest istotnych również w tym przypadku). Dlatego zaangażuj się w portale społecznościowe, filmy i artykuły sponsorowane, które wypromują twoje oprogramowanie wśród ogromnej liczby wszystkich innych aplikacji funkcjonujących na rynku. Skorzystaj też z własnego bloga do promowania rozwiązań stworzonych przez siebie.
Wykorzystaj user onboarding
Czym jest User Onboarding?
User onboarding to szereg procesów mających na celu stworzenie przywiązania usera do twojej aplikacji już od momentu jej instalacji. Sama przejrzystość interfejsu i ułatwienie dostępu do najważniejszych funkcji, nie jest wystarczająca. Użytkownik, który uruchamia po raz pierwszy twój produkt, musi poczuć, że chce dalej z niego korzystać. Ma to związek z efektem pierwszego wrażenia, ale też poczuciem pewności, że ta nowa aplikacja będzie tym, czego szuka.
Skuteczny user onboarding tworzony jest równolegle z procesem generowania oprogramowania i nie może być do niego na siłę doklejony. Jeśli interesuje cię bardziej pojęcie i wartość skutecznego user onboarding’u, odsyłamy do artykułu: https://inwedo.com/why-user-onboarding-is-important/
Skorzystaj z doświadczenia aplikacji mobilnych
Odniesiesz więcej korzyści w swojej strategii marketingowej, jeśli poznasz sposoby na to, jak promować aplikację mobilną. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy smartfonów każdego roku instalują miliard razy różne aplikacje na swoich urządzeniach. Kluczowa zasada w monetyzacji produktu jest taka, by funkcjonalna wersja aplikacji wraz z bazowymi elementami była jak najbardziej dostępna, najlepiej (jeśli to możliwe) w formie bezpłatnej. Ponad 90% wszystkich przychodów pochodzi właśnie z bezpłatnych produktów, które posiadają opcję mikropłatności/subskrypcji za dodatkowe funkcje. Jeśli twoje oprogramowanie nie jest innowacyjne, nowi klienci zapewne nie będą czuli potrzeby kupowania jej od razu. Dlatego zapewnij ją w wersji próbnej, by zaznajomić użytkownika z nowym rozwiązaniem. Odpowiednio skonstruowany proces mikropłatności i rozszerzeń może wówczas spowodować, że już wstępnie zainteresowany użytkownik będzie bardziej otwarty na wybór pełnej wersji.
Pamiętaj o jakości twoich rozwiązań technologicznych
Nawet najlepsza promocja nie zapewni sukcesu, jeśli aplikacja po prostu będzie marna. Wszystko, o czym przekonujesz w kampanii marketingowej, musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dlatego postaw na najwyższą jakość swojego produktu, uwypuklij jego najmocniejsze strony i pokaż, w jaki sposób pomaga użytkownikowi już od momentu jej uruchomienia.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…