CRM jest passe. Nieprawda – powiedzą pracownicy i firmy nadal korzystające z pakietów CRM. Niemniej gdyby zmierzyć wydajność ich pracy z możliwościami przedsiębiorstw korzystających z nowoczesnych rozwiązań, wyniki byłyby jednoznaczne. Z raportu Gartnera można dowiedzieć się, że 75% oprogramowań CRM jest stworzonych do obsługi określonych działów, a nie firmy jako całości.
Oznacza to, że dane w różnych działach mogą stać się niespójne. Eksperci podkreślają również, że rozwiązania od pojedynczych dostawców CRM nie są w stanie zapewnić pełnej funkcjonalności w kompleksowej obsłudze klienta, jakiej potrzebują współczesne firmy.
Spis treści
Czym jest CRM?
Czym właściwie jest wspomniany CRM? Z angielskiego to Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientem. Na praktykę tę składa się wiele procedur i narzędzi, które umożliwiają analizę potrzeb, oczekiwań, preferencji i zachowania klientów. System CRM obejmuje wiele modułów i segmentów porządkujących, sortujących i katalogujących dane o konsumentach. Służy to pracownikom do pozyskiwania oraz utrzymania kontrahentów. Zespoły korzystające z tych systemów muszą skupiać się w 100-procentach na klientach i wyznawać filozofię, że ich oczekiwania są najważniejsze.
Możliwości technologii FlowDog w świecie post-CRM
Dynamika zmian w relacjach biznesowych jest ogromna. Klienci mają coraz wyższe oczekiwania, które rosną w zaskakującym tempie. Nawet zaawansowane systemy CRM nie są w stanie spełnić oczekiwań ich użytkowników oraz klientów. Niezwykle ważne są responsywność i elastyczność, a także kompleksowość podejmowanych działań. Takie funkcje zapewniają obecnie wyłącznie nowoczesne narzędzia.
Nie trzeba oczywiście od razu rezygnować z pakietów CRM, a można je łączyć z innowacyjnymi rozwiązaniami. Niemniej w celu uniknięcia kosztownych i czasochłonnych integracji wiele organizacji decyduje się na wdrożenie w miarę jednolitego systemu. Dzięki nowoczesnym platformom low code możliwe jest intuicyjne tworzenie aplikacji przez zwykłych pracowników na potrzeby poszczególnych procesów i ich rozbudowywanie. Korzyści tego usprawnienia odczują zarówno pojedynczy pracownicy, jak i cała organizacja na różnych poziomach, obejmując jednocześnie wiele sektorów.
Ilość danych niezbędnych do zarządzania relacjami z dnia na dzień rośnie. Pozyskuje się je nie tylko z obiegu dokumentów, ale także z pracy różnego rodzaju urządzeń połączony w ramach IoT. Dlatego tak ważne jest korzystanie z jednego systemu, by wydajnie zbierać wszystkie informacje w różnych formatach – szczególnie w dużych organizacjach. Gromadzenie i przechowywanie danych ze względów bezpieczeństwa powinno się prowadzić w rozwiązaniach chmurowych. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule Cloud dla firm – przechowywanie danych w chmurze. Wszystko, co musisz wiedzieć.
System EOD alternatywą dla CRM – relacje z klientem na wyższym poziomie
Współczesną alternatywą dla CRM jest system EOD (elektronicznego obiegu dokumentów). To rozwiązanie, które doskonale wpisuje się w charakterystykę świata post-CRM. W odróżnieniu od pakietów zarządzania relacjami z klientem EOD jest oprogramowaniem zorientowanym na klienta.
Ogromną zaletą tego rozwiązania jest również jego interoperacyjność. Co to właściwie oznacza? Krajobraz technologiczny w przyszłości wcale nie będzie się konsolidował – wręcz przeciwnie – rozdrabniał. Dlatego systemy post-CRM, spełniające oczekiwania współczesnych klientów, należy budować tak, by mogły ze sobą współpracować. System EOD umożliwia integrację z wieloma popularnymi, dostępnymi na ryku narzędziami.
Działanie aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów umożliwia wniesienie relacji z klientem na wyższy poziom. Platforma ułatwia wymianę informacji między pracownikami. Automatycznie przetwarza i rejestruje dokumenty. Wpływa to istotnie na szybkość ich akceptacji i nadanie sprawom dalszego biegu. System zapewnia również większą kontrolę nad stosunkami z kontrahentami dzięki usprawnionym procesom komunikacyjnym, powiadomieniom o ważnych terminach czy aktualnym statusom projektów w czasie rzeczywistym. Aplikacja udostępnia również takie funkcje jak:
- analiza potrzeb w postaci przejrzystych diagramów i wykresów
- automatyczne generowanie ofert na podstawie wprowadzonych danych
- mechaniczne tworzenie umów
- ocr-owanie skanów dokumentów, umożliwiające ich wyszukiwanie za pomocą słów kluczy
- zdalne zarządzanie zadaniami i ich podział między pracowników
- kontrola czasu i postępu prac członków poszczególnych zespołów
- dostęp do systemu EOD z poziomu aplikacji mobilnej i webowej
- możliwość modelowania i uruchamiania procesów workflow
- monitoring historii wszystkich zdarzeń
- wydruk seryjny odebranych zamówień.
Sztuczna inteligencja wypiera CRM
Wielu ekspertów zgodnie twierdzi, że przyszłością są systemy bazujące na sztucznej inteligencji. Dzięki niej aplikacje są w stanie lepiej śledzić zachowania klientów i trafniej dostosowywać do nich algorytmy. Ludzie, którzy pracują z informacjami gromadzonymi przez pakiety CRM, napotykają dziś wiele trudności w podejmowaniu właściwych decyzji. Liczba klientów i danych o nich wymagają ogromnej mocy obliczeniowej, której nie posiada ludzki mózg. Wówczas jednym wyjściem jest działanie tak, jak podpowiada intuicja. Nie zawsze będzie to właściwe.
System sztucznej inteligencji (AI) umożliwia użytkownikom tworzenie analiz oraz szczegółowych raportów opartych również na wnioskowaniu historycznym i badaniu przyszłych trendów. Dzięki temu można estymować realne wyniki sprzedaży danego produktu czy w konkretnej grupie docelowej.
Przyciągnięcie do firmy nowego klienta jest nawet 5 razy droższe niż utrzymanie aktualnego. Niemniej oba procesy są niezwykle ważne dla rentowności firmy. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zrozumienie klientów i podejmowanie właściwych decyzji w celu utrzymania z nimi silnych relacji i poprawy wyników sprzedaży. W tym celu należy zacząć oswajać się z myślą, że nadeszła era post-CRM, w której główną rolę odgrywają interoperacyjne i zorientowane na klienta aplikacje oraz sztuczna inteligencja.
Artykuł sponsorowany, napisany przez Flowdog.io
Podobne artykuły
Today's pick
W jaki sposób można wykorzystać litery przestrzenne?
Czy wiesz, że szacuje się, że przeciętny Polak widzi około 5000 reklam każdego dnia? Chociaż ludzie nauczyli się odfiltrowywać wiele…
Czy cena wirtualnego biura w Warszawie obejmuje pełną obsługę korespondencji? Sprawdzamy!
Na cenę wynajmu wirtualnego biura mają wpływ różne czynniki. Jednym z najważniejszych jest zakres usług dodatkowych. Bo wirtualne biuro to…
Informatyczne wspomaganie procesów produkcyjnych – jakie korzyści daje przedsiębiorcom?
Nieustanny postęp technologiczny jest dostrzegalny nie tylko w sferze prywatnej. Fakt posiadania coraz szybszych i wydajniejszych urządzeń do pracy, nauki…
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Co wpływa na kurs złota
Czy zastanawiałeś się kiedyś od czego zależy cena złota? Czy złoto jest zabezpieczeniem przed inflacją? Jakie są zależności między wysokością…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…