Czy chciałbyś założyć sklep na Magento? To bardzo sprawdzona platforma, którą na pewno warto wziąć pod uwagę. Jeśli masz co do niej wątpliwości, w tym artykule bliżej poznasz 3 przypadki wdrożeń tego rozwiązania w praktyce oraz tego, jakie efekty to przyniosło.
Spis treści
1. Rural King
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1960.
- Pracownicy – 4 600.
- Branża – sprzęt rolniczy, dobra konsumpcyjne, dom i ogród.
Cele:
- Poprawa consumer experience na kanałach internetowych i mobilnych.
- Automatyzacja procesów biznesowych.
- Uzyskanie pełnego przeglądu operacji cyfrowych.
Rural King pochodzi z Mattoon, Illinois. Firma rozrosła się do ponad 110 sklepów w 13 stanach. Znaczna część rozwoju miała miejsce w ciągu ostatnich 6 lat – w tym okresie ponad dwukrotnie zwiększono liczbę sklepów stacjonarnych.
Gdy wielu dużych detalistów zaczęło opuszczać małe, wiejskie miasteczka, firma Rural King położyła jeszcze większy nacisk na swoją obecność w takich lokalizacjach.
Z kolei w 2017 roku przedsiębiorstwo zdecydowało, że nadszedł czas na transformację zaplecza biznesowego. Głównym celem było lepsze wsparcie doświadczenia zakupowego w formie omnichannel.
Jednym z najważniejszych dążeń w tym kontekście było usprawnienie procesów manualnych – wysyłka produktów do klienta wymagała wydrukowania formularza zamówienia, wzięcia produktu z półki, zapakowania go i wysłania do zamawiającego. Przy ogromnym katalogu firmy Rural King, obsługa milionów klientów w sklepie i w Internecie stała się w pewnym momencie zadaniem praktycznie niemożliwym.
Przedsiębiorstwo wiedziało zatem, że musi dokonać drastycznych zmian. Właśnie w tym celu zdecydowano się na migrację na Magento Commerce, aby wykorzystać rozbudowane funkcje tej platformy.
Wdrożenia Magento
Po uruchomieniu nowego sklepu internetowego Rural King, doświadczenia klientów uległy znacznej poprawie. Główne zmiany, takie jak funkcja „Kup online, odbierz w sklepie” (BOPIS), zwiększyły ruch w przypadku 95% wszystkich sklepów. Konsumentom bardzo spodobała się nowa, przystosowana do urządzeń mobilnych wersja platformy, jak i wiele elementów, które ułatwiały korzystanie z niej.
Firma zmagała się wcześniej także z tym, jak sprawnie gromadzić i zarządzać licznym zbiorem rozproszonych danych biznesowych. Na szczęście dzięki wdrożeniu Magento wszystkie takie informacje są teraz gromadzone w jednym miejscu, a funkcje analityki biznesowej Magento Commerce pozwalają wyciągać z nich praktyczne wnioski.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:
- Wzrost przychodu online o 34%.
- Zwiększenie ruchu o 95% w obrębie wszystkich sklepów.
- Podwojenie ilości sklepów stacjonarnych w ciągu 6 lat.
2. Paul Smith
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1970.
- Pracownicy – 209.
- Branża – odzież damska i męska, upominki, dekoracja wnętrz.
Cele:
- Zapewnienie prostego i sprawnie funkcjonującego doświadczenia e-commerce na stronie, które sprawdzi się na wiele lat.
- Stworzenie bardziej rozbudowanego procesu e-commerce w kontekście mobile.
- Dodanie produktów z możliwością personalizacji.
Paul Smith to jeden z bardziej rozpoznawalnych brytyjskich projektantów mody, który wyróżnia unikatowy styl.
Firma zaangażowała się w e-commerce już w 2004 roku, opracowując sklep internetowy z pomocą zewnętrznej agencji. Jednak w okolicach 2012 roku biznes zaczął szybko się zmieniać – ponad 50% ruchu na stronie pochodziło z mobile. Sama marka chciała także rozwinąć się na rynkach azjatyckich, co z kolei wymagało świetnego doświadczenia omnichannel i produktów z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb.
Dążąc do prostego, usprawnionego doświadczenia e-commerce, w październiku 2017 roku firma zdecydowała się na aktualizację do Magento Commerce.
Wdrożenie Magento
Dzięki Magento Commerce omawiana firma mogła skupić się na poprawieniu doświadczenia mobilnego, zapewnieniu bardziej przejrzystych stron ofertowych, oraz usprawnieniu menu. Zespół wdrożył domyślny proces rozliczenia dla Magento Commerce, aby zapewnić bezproblemowe działanie istniejących rozszerzeń firm trzecich, a także wykorzystał PayPal Express Checkout do zwiększenia konwersji. Zminimalizowano również liczbę porzuconych koszyków zarówno na desktop, jak i urządzeniach mobilnych.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:
- Wzrost przychodu o 15,5%.
- Zwiększenie liczby użytkowników mobilnych o 8,6%.
- Zwiększenie konwersji na mobile o 5%
3. Jomashop
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1987.
- Pracownicy – 90.
- Branża – zegarki, akcesoria, perfumy, biżuteria, odzież.
Cele:
- Zbudowanie elastycznej i łatwej w obsłudze platformy e-commerce.
- Zwiększenie zaufania klientów.
- Usprawnienie procesów marketingowych.
Firma Jomashop rozpoczęła sprzedaż online już w 1999 roku. Z czasem wykorzystywana platforma nie była w stanie zaspokoić dużych potrzeb rozrastającej się marki. Z tego też powodu zdecydowano się na przejście na Magento Commerce. Celem było stworzenie sklepu, który będzie elastyczny i łatwy w obsłudze nawet dla osób bez umiejętności technicznych.
Wdrożenie Magento
Głównym celem omawianej marki było zwiększenie zaufania wśród swoich klientów. Dzięki Commerce Cloud sklep był w stanie poszerzyć swój asortyment produktów oraz umiejętnie dostosowywać ceny tak, aby konsumenci byli zadowoleni. Nowa platforma pomogła także w sprawniejszym zarządzaniu złożonymi działaniami marketingowymi, co jeszcze bardziej zwiększyło zyski.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:
- 27% wzrostu w konwersjach sprzedaży rok do roku.
- 32% wzrostu w przypadku ilości ponownych sprzedaży.
- 43% wzrostu w długości trwania średniej sesji.
Wdrożenia Magento – podsumowanie
Jak więc widać, zróżnicowane firmy z różnych branż z powodzeniem wykorzystały potencjał, jaki daje Magento. Zastanów się zatem, czy także nie powinieneś skorzystać z tej platformy.
Podobne artykuły
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…