Popularne

Artykuł

IT

Wdrożenia Magento – 3 ciekawe przypadki

Wdrożenia Magento – 3 ciekawe przypadki

Czy chciałbyś założyć sklep na Magento? To bardzo sprawdzona platforma, którą na pewno warto wziąć pod uwagę. Jeśli masz co do niej wątpliwości, w tym artykule bliżej poznasz 3 przypadki wdrożeń tego rozwiązania w praktyce oraz tego, jakie efekty to przyniosło.

1. Rural King

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 1960.
  • Pracownicy – 4 600.
  • Branża – sprzęt rolniczy, dobra konsumpcyjne, dom i ogród.

Cele:

  • Poprawa consumer experience na kanałach internetowych i mobilnych.
  • Automatyzacja procesów biznesowych.
  • Uzyskanie pełnego przeglądu operacji cyfrowych.

Rural King pochodzi z Mattoon, Illinois. Firma rozrosła się do ponad 110 sklepów w 13 stanach. Znaczna część rozwoju miała miejsce w ciągu ostatnich 6 lat – w tym okresie ponad dwukrotnie zwiększono liczbę sklepów stacjonarnych.

Gdy wielu dużych detalistów zaczęło opuszczać małe, wiejskie miasteczka, firma Rural King położyła jeszcze większy nacisk na swoją obecność w takich lokalizacjach.

Z kolei w 2017 roku przedsiębiorstwo zdecydowało, że nadszedł czas na transformację zaplecza biznesowego. Głównym celem było lepsze wsparcie doświadczenia zakupowego w formie omnichannel.
Jednym z najważniejszych dążeń w tym kontekście było usprawnienie procesów manualnych – wysyłka produktów do klienta wymagała wydrukowania formularza zamówienia, wzięcia produktu z półki, zapakowania go i wysłania do zamawiającego. Przy ogromnym katalogu firmy Rural King, obsługa milionów klientów w sklepie i w Internecie stała się w pewnym momencie zadaniem praktycznie niemożliwym.

Przedsiębiorstwo wiedziało zatem, że musi dokonać drastycznych zmian. Właśnie w tym celu zdecydowano się na migrację na Magento Commerce, aby wykorzystać rozbudowane funkcje tej platformy.

Wdrożenia Magento

Po uruchomieniu nowego sklepu internetowego Rural King, doświadczenia klientów uległy znacznej poprawie. Główne zmiany, takie jak funkcja „Kup online, odbierz w sklepie” (BOPIS), zwiększyły ruch w przypadku 95% wszystkich sklepów. Konsumentom bardzo spodobała się nowa, przystosowana do urządzeń mobilnych wersja platformy, jak i wiele elementów, które ułatwiały korzystanie z niej.

Firma zmagała się wcześniej także z tym, jak sprawnie gromadzić i zarządzać licznym zbiorem rozproszonych danych biznesowych. Na szczęście dzięki wdrożeniu Magento wszystkie takie informacje są teraz gromadzone w jednym miejscu, a funkcje analityki biznesowej Magento Commerce pozwalają wyciągać z nich praktyczne wnioski.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • Wzrost przychodu online o 34%.
  • Zwiększenie ruchu o 95% w obrębie wszystkich sklepów.
  • Podwojenie ilości sklepów stacjonarnych w ciągu 6 lat.

2. Paul Smith

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 1970.
  • Pracownicy – 209.
  • Branża – odzież damska i męska, upominki, dekoracja wnętrz.

Cele:

  • Zapewnienie prostego i sprawnie funkcjonującego doświadczenia e-commerce na stronie, które sprawdzi się na wiele lat.
  • Stworzenie bardziej rozbudowanego procesu e-commerce w kontekście mobile.
  • Dodanie produktów z możliwością personalizacji.

Paul Smith to jeden z bardziej rozpoznawalnych brytyjskich projektantów mody, który wyróżnia unikatowy styl.

Firma zaangażowała się w e-commerce już w 2004 roku, opracowując sklep internetowy z pomocą zewnętrznej agencji. Jednak w okolicach 2012 roku biznes zaczął szybko się zmieniać – ponad 50% ruchu na stronie pochodziło z mobile. Sama marka chciała także rozwinąć się na rynkach azjatyckich, co z kolei wymagało świetnego doświadczenia omnichannel i produktów z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb.

Dążąc do prostego, usprawnionego doświadczenia e-commerce, w październiku 2017 roku firma zdecydowała się na aktualizację do Magento Commerce.

Wdrożenie Magento

Dzięki Magento Commerce omawiana firma mogła skupić się na poprawieniu doświadczenia mobilnego, zapewnieniu bardziej przejrzystych stron ofertowych, oraz usprawnieniu menu. Zespół wdrożył domyślny proces rozliczenia dla Magento Commerce, aby zapewnić bezproblemowe działanie istniejących rozszerzeń firm trzecich, a także wykorzystał PayPal Express Checkout do zwiększenia konwersji. Zminimalizowano również liczbę porzuconych koszyków zarówno na desktop, jak i urządzeniach mobilnych.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • Wzrost przychodu o 15,5%.
  • Zwiększenie liczby użytkowników mobilnych o 8,6%.
  • Zwiększenie konwersji na mobile o 5%

3. Jomashop

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 1987.
  • Pracownicy – 90.
  • Branża – zegarki, akcesoria, perfumy, biżuteria, odzież.

Cele:

  • Zbudowanie elastycznej i łatwej w obsłudze platformy e-commerce.
  • Zwiększenie zaufania klientów.
  • Usprawnienie procesów marketingowych.

Firma Jomashop rozpoczęła sprzedaż online już w 1999 roku. Z czasem wykorzystywana platforma nie była w stanie zaspokoić dużych potrzeb rozrastającej się marki. Z tego też powodu zdecydowano się na przejście na Magento Commerce. Celem było stworzenie sklepu, który będzie elastyczny i łatwy w obsłudze nawet dla osób bez umiejętności technicznych.

Wdrożenie Magento

Głównym celem omawianej marki było zwiększenie zaufania wśród swoich klientów. Dzięki Commerce Cloud sklep był w stanie poszerzyć swój asortyment produktów oraz umiejętnie dostosowywać ceny tak, aby konsumenci byli zadowoleni. Nowa platforma pomogła także w sprawniejszym zarządzaniu złożonymi działaniami marketingowymi, co jeszcze bardziej zwiększyło zyski.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • 27% wzrostu w konwersjach sprzedaży rok do roku.
  • 32% wzrostu w przypadku ilości ponownych sprzedaży.
  • 43% wzrostu w długości trwania średniej sesji.

Wdrożenia Magento – podsumowanie

Jak więc widać, zróżnicowane firmy z różnych branż z powodzeniem wykorzystały potencjał, jaki daje Magento. Zastanów się zatem, czy także nie powinieneś skorzystać z tej platformy.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *