Popularne

Artykuł

Internet

Szybki, bezpieczny i niezawodny tani hosting – jak wybrać?

Szybki, bezpieczny i niezawodny tani hosting – jak wybrać?

Prowadząc działania w social mediach lub posiadając biznes internetowy, a nawet stacjonarny warto zadbać, aby promocja działalności była na najwyższym poziomie, pozwoli to trafić do szerszego grona osób i osiągnąć upragniony cel.

Co zatem będzie do tego potrzebne? Przede wszystkim warto zadbać o domenę, czyli adres internetowy, ale ważnym aspektem jest też wybór odpowiedniego hostingu dostosowanego do indywidualnych potrzeb.

Czym jest hosting i dlaczego jego wybór ma znaczenia?

Hosting jest udostępnionym miejscem w sieci przez serwerownie, użytkownik posiadający taką usługę własnej przestrzeni w internecie  może zarządzać widocznością treści na danej stronie internetowej.

Pomijając aspekty wizualne strony, które są zależne od właściciela, wybór złego hostingu może nieść za sobą szereg działań osłabiających pozycję i wiarygodność danej marki.
Na co narażone są osoby, które nie przemyślał swojego wyboru? Poniżej znajduje się lista przykładowych konsekwencji.

Problem z działaniem strony

O ile zdarzają się prace techniczne przez firmę hostingową czy też przez właściciela strony, a potencjalni odwiedzający stronę są o tym wcześniej poinformowani, nie stanowi to aż takiego problemu.

Jednak w przypadku, gdy bez żadnych informacji blog, sklep internetowy czy też główna strona danej firmy są niedostępne, uważane jest to za nieprofesjonalne. Stali klienci mogą się odwrócić od danej marki, ponadto, gdy strona nie działa, nie da się pozyskać nowych klientów, co oznacza podwójną stratę.

Jest to w pełni wytłumaczalne, skoro właściciel nie potrafi zadbać o odpowiednie funkcjonowanie strony, to nie zadba też o obsługę klienta na najwyższym poziomie.
W godzinach szczytu, gdzie jest największa możliwość generowania ruchu na stronie, musi ona działać bez zarzutu.

Źle prowadzona usługa supportu

Prowadzący stronę internetową, często nie są wykwalifikowanymi informatykami. Nie muszą też nimi być, każdy ma swój pomysł na biznes i skupia się głównie na swojej działalności, śledząc trendy, czy wymyślając coraz to nowe akcje promocyjne, aby zadowolić klienta.

Niskiej jakości dział obsługi klienta to jedna z głównych bolączek niektórych firm hostingowych. Utrudniony kontakt i odwlekanie pomocy osobie użytkującej wpływać może na estetykę strony czy też problemy z jej prawidłowym funkcjonowaniem, co znowu jest skutkiem zmniejszenia ruchu na stronie.

Powolne ładowanie strony

Dzieje się to przez sprzedaż większych zasobów mocy serwera, niż dana firma hostingowa faktycznie posiada. W takim przypadku zaledwie garstka odwiedzających może wpłynąć na ładowanie strony, a zbyt długi czas oczekiwania przez klienta na coś tak prostego jak sprawdzenie oferty równoznaczne będzie z jego przejściem do konkurencji.

Dobry i tani hosting – czy to możliwe?

W myśl zasady, że tania usługa nie może mieć najwyższej jakości, zdawałoby się, że nie jest to możliwe. Jednak firm hostingowych jest wiele i każda z nich próbuje się wyróżnić swoją ofertą w celu przyciągnięcia jak największej ilość klientów.

Tańsze hostingi bardzo często zajmują wysokie miejsca w rankingach internetowych, które w głównej mierze budowane są na przychylnych opiniach klientów.

Co w takim wypadku powinna posiadać tani hosting stron WWW, którym warto się zainteresować?

  • Backup danych – w dobie aktów cyberprzestępstw czy też w przypadkach zdarzeń losowych jest to jeden z głównych czynników, jakie trzeba brać pod uwagę. Dzięki tej funkcji zostaje zapewnione bezpieczeństwo treści widniejących na stronie. Przed zawarciem umowy należy upewnić się, jak długo dane będą przechowywane oraz z jaką częstotliwością będzie robiony zapis.
  • Limit serwera – zdarza się, że hostingi oferują serwery bez limitów, lecz często jest to promocja czasowa, na początku współpracy. Ważne, żeby dopasować limit indywidualnie do potrzeb, strona informacyjna będzie wymagać go znacznie mniej, niż sklep internetowy, w którym zakładana jest duża ilość kont.
  • Gwarancja satysfakcji – firma oferująca dobrą usługę nie lęka się złych opinii czy też próśb o zwrot pieniędzy. Dlatego wiele hostingów jest przekonana z odzwierciedlenia swojej oferty w praktyce, proponując użytkownikom gwarancję satysfakcji. Jeśli użytkownik z jakiegoś powodu będzie chciał zrezygnować z usługi, firma hostingowa zwróci mu pieniądze. Tego typu gwarancje obejmują zazwyczaj pierwsze 30 dni po zakupie usługi.
  • Parametry – potencjalnego użytkownika poza przestrzenią na pliki powinna interesować pamięć RAM oraz procesor. Czynniki te mają wpływ na wykonywanych działań na stronie internetowej. Ważne będzie też oprogramowanie, aby opcje zarządzania serwerem były przejrzyste.
  • Ilość kont mailowych – rozdzielenie obowiązków to podstawa przy dobrze prosperującym biznesie. Często bywa, że na danej stronie podana jest inna skrzynka elektroniczna dotycząca danego działu, czy też nawet danego problemu. Spowodowane jest to zazwyczaj tym, że każdym działem zajmuję się inny pracownik. Liczba kont mailowych oraz limity wiadomości są kluczowym elementem, który świadczył będzie o poziomie obsługi klienta, warto mieć to na uwadze.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *