Nowoczesne zarządzanie infrastrukturą IT nie mogłoby się udać bez wykorzystania wysokiej klasy systemów informatycznych. Na szczególne uznanie w tej kategorii zasługują systemy ITSM. Najważniejszą informacją dla zainteresowanych osób jest to, że omawiane systemy odnoszą się do wszelkich działań związanych z usługami IT, ale z punktu widzenia klienta. To rozmaite zdolności, dzięki którym pracuje się nad usługami dla wymagających klientów.
Spis treści
Systemy ITSM – czym tak właściwie są? Co trzeba o nich wiedzieć?
Zarządzanie infrastrukturą IT bez wykorzystania innowacyjnych systemów ITSM byłoby bardzo utrudnione. W związku z tym warto im się przyjrzeć z bliska, ponieważ w ten sposób:
- opisuje się wszystkie niezbędne procesy, dzięki którym pracuje się nad usługami IT dla kolejnych klientów,
- określa się role i obowiązki osób, które są zaangażowane we wspomniane wyżej usługi IT (mogą to być zarówno klienci, jak i pracownicy),
- zarządza się zewnętrznymi dostawcami, tak aby po drodze nie dochodziło do żadnych komplikacji oraz opóźnień,
- dostarcza się nowoczesne technologie, usługi oraz produkty, które odpowiadają za poprawę funkcjonowania konkretnej firmy lub przedsiębiorstwa (możliwość osiągnięcia wyznaczonego celu biznesowego).
Jak widać sięgnięcie po systemy ITSM w wielu przypadkach okaże się strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu poszczególne organizacje bez problemów spełnią oczekiwania wszystkich klientów i w krótkim czasie odpowiedzą na ich rosnące potrzeby.
Na jakich konkretnie płaszczyznach przydadzą się systemy ITSM?
Wypadałoby się jeszcze zastanowić nad tym, na jakich konkretnie płaszczyznach przydadzą się systemy ITSM? Poprawnie realizowane działania z zakresu ITSM doprowadzają do zwiększenia poziomu zaufania ze strony klientów, a dodatkowo redukowania kosztów i maksymalizacji zysków. ITSM obejmuje swoim zasięgiem m.in.:
- zarządzanie zmianami, problemami, incydentami, zasobami i katalogiem usług,
- zarządzanie konfiguracją, wiedzą i poziomem świadczenia usług.
Kluczowe jest to, aby odpowiadali za to wyspecjalizowani fachowcy, dla których inwentaryzacja zasobów IT jest prostym do przeprowadzenia procesem i pozwoli na optymalne wykorzystanie wszelkich zasobów informatycznych w firmie (zgodnie z obranymi wcześniej celami). Systemy ITSM mają niebagatelny wpływ m.in. na poprawę funkcjonowania działu helpdesk IT.
Systemy ITSM – krótkie podsumowanie
Nie da się ukryć, że systemy ITSM mogą się przydać wielu firmom, przedsiębiorstwom i organizacjom, dlatego są wykorzystywane na coraz szerszą skalę. Swoim zasięgiem obejmują m.in. zarządzanie zmianami, problemami, konfiguracją i poziomem świadczenia usług. Dzięki temu dochodzi do zredukowania dotychczasowych kosztów i maksymalizowania zysków, co przekłada się również na większe zadowolenie ze strony klientów (wzrost zaufania do budowanej marki). Systemy ITSM pozwalają na swobodne zarządzanie infrastrukturą IT, gdyż ułatwiają określanie ról i obowiązków pracowników IT oraz klientów, dostarczanie technologii i produktów IT, zarządzanie zewnętrznymi dostawcami i opisywanie procesów, które mają wpływ na udoskonalanie usług IT dla klientów.
Podobne artykuły
SAP S/4HANA – nowa generacja ERP dla firm, które chcą działać szybciej, precyzyjniej i w chmurze
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, elastyczność i szybkość reakcji są kluczem do sukcesu. Właśnie dlatego coraz więcej firm zwraca…
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
Nowoczesne technologie IT dla sektora finansowego – jak Edge1S sspiera cyfrową transformację banków i instytucji finansowych
Sektor finansowy stoi przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi oczekiwaniami klientów, dynamicznymi zmianami regulacyjnymi oraz koniecznością zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych….
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…