Nowoczesne zarządzanie infrastrukturą IT nie mogłoby się udać bez wykorzystania wysokiej klasy systemów informatycznych. Na szczególne uznanie w tej kategorii zasługują systemy ITSM. Najważniejszą informacją dla zainteresowanych osób jest to, że omawiane systemy odnoszą się do wszelkich działań związanych z usługami IT, ale z punktu widzenia klienta. To rozmaite zdolności, dzięki którym pracuje się nad usługami dla wymagających klientów.
Spis treści
Systemy ITSM – czym tak właściwie są? Co trzeba o nich wiedzieć?
Zarządzanie infrastrukturą IT bez wykorzystania innowacyjnych systemów ITSM byłoby bardzo utrudnione. W związku z tym warto im się przyjrzeć z bliska, ponieważ w ten sposób:
- opisuje się wszystkie niezbędne procesy, dzięki którym pracuje się nad usługami IT dla kolejnych klientów,
- określa się role i obowiązki osób, które są zaangażowane we wspomniane wyżej usługi IT (mogą to być zarówno klienci, jak i pracownicy),
- zarządza się zewnętrznymi dostawcami, tak aby po drodze nie dochodziło do żadnych komplikacji oraz opóźnień,
- dostarcza się nowoczesne technologie, usługi oraz produkty, które odpowiadają za poprawę funkcjonowania konkretnej firmy lub przedsiębiorstwa (możliwość osiągnięcia wyznaczonego celu biznesowego).
Jak widać sięgnięcie po systemy ITSM w wielu przypadkach okaże się strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu poszczególne organizacje bez problemów spełnią oczekiwania wszystkich klientów i w krótkim czasie odpowiedzą na ich rosnące potrzeby.
Na jakich konkretnie płaszczyznach przydadzą się systemy ITSM?
Wypadałoby się jeszcze zastanowić nad tym, na jakich konkretnie płaszczyznach przydadzą się systemy ITSM? Poprawnie realizowane działania z zakresu ITSM doprowadzają do zwiększenia poziomu zaufania ze strony klientów, a dodatkowo redukowania kosztów i maksymalizacji zysków. ITSM obejmuje swoim zasięgiem m.in.:
- zarządzanie zmianami, problemami, incydentami, zasobami i katalogiem usług,
- zarządzanie konfiguracją, wiedzą i poziomem świadczenia usług.
Kluczowe jest to, aby odpowiadali za to wyspecjalizowani fachowcy, dla których inwentaryzacja zasobów IT jest prostym do przeprowadzenia procesem i pozwoli na optymalne wykorzystanie wszelkich zasobów informatycznych w firmie (zgodnie z obranymi wcześniej celami). Systemy ITSM mają niebagatelny wpływ m.in. na poprawę funkcjonowania działu helpdesk IT.
Systemy ITSM – krótkie podsumowanie
Nie da się ukryć, że systemy ITSM mogą się przydać wielu firmom, przedsiębiorstwom i organizacjom, dlatego są wykorzystywane na coraz szerszą skalę. Swoim zasięgiem obejmują m.in. zarządzanie zmianami, problemami, konfiguracją i poziomem świadczenia usług. Dzięki temu dochodzi do zredukowania dotychczasowych kosztów i maksymalizowania zysków, co przekłada się również na większe zadowolenie ze strony klientów (wzrost zaufania do budowanej marki). Systemy ITSM pozwalają na swobodne zarządzanie infrastrukturą IT, gdyż ułatwiają określanie ról i obowiązków pracowników IT oraz klientów, dostarczanie technologii i produktów IT, zarządzanie zewnętrznymi dostawcami i opisywanie procesów, które mają wpływ na udoskonalanie usług IT dla klientów.
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…