Popularne

Artykuł

IT

Systemy ITSM – Nowoczesne zarządzanie infrastrukturą IT

Systemy ITSM – Nowoczesne zarządzanie infrastrukturą IT

Nowoczesne zarządzanie infrastrukturą IT nie mogłoby się udać bez wykorzystania wysokiej klasy systemów informatycznych. Na szczególne uznanie w tej kategorii zasługują systemy ITSM. Najważniejszą informacją dla zainteresowanych osób jest to, że omawiane systemy odnoszą się do wszelkich działań związanych z usługami IT, ale z punktu widzenia klienta. To rozmaite zdolności, dzięki którym pracuje się nad usługami dla wymagających klientów.

Systemy ITSM – czym tak właściwie są? Co trzeba o nich wiedzieć?

Zarządzanie infrastrukturą IT bez wykorzystania innowacyjnych systemów ITSM byłoby bardzo utrudnione. W związku z tym warto im się przyjrzeć z bliska, ponieważ w ten sposób:

  • opisuje się wszystkie niezbędne procesy, dzięki którym pracuje się nad usługami IT dla kolejnych klientów,
  • określa się role i obowiązki osób, które są zaangażowane we wspomniane wyżej usługi IT (mogą to być zarówno klienci, jak i pracownicy),
  • zarządza się zewnętrznymi dostawcami, tak aby po drodze nie dochodziło do żadnych komplikacji oraz opóźnień,
  • dostarcza się nowoczesne technologie, usługi oraz produkty, które odpowiadają za poprawę funkcjonowania konkretnej firmy lub przedsiębiorstwa (możliwość osiągnięcia wyznaczonego celu biznesowego).

Jak widać sięgnięcie po systemy ITSM w wielu przypadkach okaże się strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu poszczególne organizacje bez problemów spełnią oczekiwania wszystkich klientów i w krótkim czasie odpowiedzą na ich rosnące potrzeby.

Na jakich konkretnie płaszczyznach przydadzą się systemy ITSM?

Wypadałoby się jeszcze zastanowić nad tym, na jakich konkretnie płaszczyznach przydadzą się systemy ITSM? Poprawnie realizowane działania z zakresu ITSM doprowadzają do zwiększenia poziomu zaufania ze strony klientów, a dodatkowo redukowania kosztów i maksymalizacji zysków. ITSM obejmuje swoim zasięgiem m.in.:

  • zarządzanie zmianami, problemami, incydentami, zasobami i katalogiem usług,
  • zarządzanie konfiguracją, wiedzą i poziomem świadczenia usług.

Kluczowe jest to, aby odpowiadali za to wyspecjalizowani fachowcy, dla których inwentaryzacja zasobów IT jest prostym do przeprowadzenia procesem i pozwoli na optymalne wykorzystanie wszelkich zasobów informatycznych w firmie (zgodnie z obranymi wcześniej celami). Systemy ITSM mają niebagatelny wpływ m.in. na poprawę funkcjonowania działu helpdesk IT.

Systemy ITSM – krótkie podsumowanie

Nie da się ukryć, że systemy ITSM mogą się przydać wielu firmom, przedsiębiorstwom i organizacjom, dlatego są wykorzystywane na coraz szerszą skalę. Swoim zasięgiem obejmują m.in. zarządzanie zmianami, problemami, konfiguracją i poziomem świadczenia usług. Dzięki temu dochodzi do zredukowania dotychczasowych kosztów i maksymalizowania zysków, co przekłada się również na większe zadowolenie ze strony klientów (wzrost zaufania do budowanej marki). Systemy ITSM pozwalają na swobodne zarządzanie infrastrukturą IT, gdyż ułatwiają określanie ról i obowiązków pracowników IT oraz klientów, dostarczanie technologii i produktów IT, zarządzanie zewnętrznymi dostawcami i opisywanie procesów, które mają wpływ na udoskonalanie usług IT dla klientów.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *