Wraz ze zmianą roku nadeszła zmiana trendów w SEO. Wyszukiwania, które kiedyś wynosiły stronę na pierwsze miejsce w pozycjonowaniu organicznym dziś mogą nie przynosić takich samych efektów. Dostosowanie się do nowych trendów jest kluczowe w sprawnym funkcjonowaniu strony. Nie od dziś wiadomo, że internauci zwykle klikają jedynie w witryny o najwyższej pozycji. Dlatego trzeba stale ewoluować i zgłębiać nowe kierunki branży.
Spis treści
SEO głównie dla użytkowników, a nie tylko robotów
SEO jest istotne nie tylko dla robotów, ale również dla ludzi. Cytując miliardera Billa Gates’a- „Content is King”. Znaczenie jakości tekstów wciąż króluje w 2022, bez zmian. Czasy, gdzie treść nie była istotna dawno temu odeszły w zapomnienie. Jakość contentu, tworzenie autorytetu eksperta oraz profesjonalny język mają ogromne znaczenie. Statystyki jasno wskazują, że użytkownicy chętniej sięgają po treści o wysokiej wartości merytorycznej.
Połączenie SEO i UX
W 2022 roku UX nabiera ważniejszego znaczenia. Innymi słowy doświadczenia użytkownika mają mieć znaczenie większy wpływ na SEO. Co składa się na SXO? SEO+UX= SXO. Obecnie branymi parametrami pod uwagę są:
- szybkość ładowania strony
- poziom zabezpieczeń
- brak irytujących reklam
- zakres renderowanej treści
- skumulowane przesunięcie układu
Więcej na ten temat można przeczytać w artykule https://obtk.pl/sxo-jak-skutecznie-polaczyc-seo-i-ux/.
Responsywność i urządzenia mobilne
Od dłuższego czasu można zaobserwować wzrost ilości użytkowników korzystających z telefonów. Obecnie statystyki wskazują, że większość zakupów przez Internet dokonuje się za pomocą urządzeń mobilnych. Z tego powodu optymalizacja strony pod „mobilki” ma szczególne znaczenie dla użytkowników. Responsywność strony w dużym stopniu wpływa na pozycję w wyszukiwaniu.
Content nie traci na istotności
Zastosowanie w 2022 roku popularnego systemu E-A-T w dalszym ciągu przynosi najoptymalniejsze efekty. Oznacza to tyle, że jakość treści przekłada się ponad ilość. Strony, aby znaleźć się na wysokim miejscu w wyszukiwaniu organicznym muszą być tworzone według określonego schematu. Zakłada on, iż najlepiej w SEO wypadną witryny korzystające ze sprawdzonych źródeł, konstruujących treści o jakości specjalistycznej i wzbudzające zaufanie Internautów.
System E-A-T to zapewnienie dla użytkownika, że treść którą czyta jest rzeczywiście wartościowa.
Podsumowanie
Reasumując, rok 2022 w SEO stawia na funkcjonalność i wygodę użytkowania. Najlepszymi wynikami będą mogły pochwalić się strony dostosowane pod wszystkie urządzenia. Dominacja smartfonów przekłada się w dużym stopniu na istotność rosponsywności witryny. Znaczenie ma czy użytkownik jest bombardowany reklamami całoekranowymi, czy nieinwazyjnymi. Szczególną wartość w dalszym ciągu ma jakość contentu. Wyszukiwarki starają się ułatwić poszukiwanie oryginalnych i eksperckich treści. Promują bezpieczne witryny, które mogą pochwalić się najszybszym działaniem. Faworyzowanie przyjaźniejszych dla Internautów treści w 2022 roku ma jeszcze większe znaczenie, niż w ubiegłych latach. Ofertę skutecznego pozycjonowania można zobaczyć na stronie https://obtk.pl/seo/.
Podobne artykuły
Today's pick
Integracja z oprogramowaniem firmowym – tablety przemysłowe z Androidem vs. Windowsem
Wdrażając systemy IT w środowiskach przemysłowych, jednym z najważniejszych aspektów jest skuteczna integracja tabletów przemysłowych z firmowym oprogramowaniem — od…
SAP S/4HANA Cloud dla średnich firm – czy to się opłaca?
Wykorzystanie nowoczesnej technologii może stać się kluczem dla uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dotyczy to także średnich przedsiębiorstw. Inwestycja w…
Sprzedaż subskrypcyjna w e-commerce – na czym polega i czy warto?
Model subskrypcyjny coraz śmielej wkracza do polskiego e-commerce. Już nie tylko serwisy streamingowe czy aplikacje mobilne korzystają z tego rozwiązania….
SAP S/4HANA – nowa generacja ERP dla firm, które chcą działać szybciej, precyzyjniej i w chmurze
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, elastyczność i szybkość reakcji są kluczem do sukcesu. Właśnie dlatego coraz więcej firm zwraca…
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Integracja programów księgowych z bankiem – jak to działa?
W dzisiejszych czasach zarządzanie finansami firmowymi wymaga coraz większej efektywności oraz precyzji. Automatyzacja procesów księgowych, zwłaszcza poprzez integrację oprogramowania z…
Finansowanie dla nowych firm – jak pozyskać środki na rozwój działalności?
Nowo powstałe przedsiębiorstwa napotykają liczne przeszkody, spośród których zapewnienie odpowiedniego finansowania należy do najpoważniejszych wyzwań. Na szczęście rynek finansowy ewoluuje,…
Nowoczesne technologie IT dla sektora finansowego – jak Edge1S sspiera cyfrową transformację banków i instytucji finansowych
Sektor finansowy stoi przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi oczekiwaniami klientów, dynamicznymi zmianami regulacyjnymi oraz koniecznością zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych….
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…