Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Co nie zmieniło się w pozycjonowaniu stron w roku 2022? Zobacz, na jakie zabiegi wciąż warto stawiać

Co nie zmieniło się w pozycjonowaniu stron w roku 2022? Zobacz, na jakie zabiegi wciąż warto stawiać

Jak co roku przychodzi czas na podsumowania trendów w szeroko rozumianym pozycjonowaniu stron WWW. Tym razem sprawa jest o tyle ciekawa, że mamy za sobą miesiące wypełnione obostrzeniami i lockdownami, które skutecznie hamowały gospodarkę i sprzedaż. Ostatecznie te utrudnienia przyczyniły się do masowej migracji tradycyjnych, stacjonarnych przedsiębiorstw do świata internetu. Skutkiem tego mamy dziś do czynienia z coraz większym zainteresowaniem zagadnieniami SEM i walką o pozycję w Google. Poniżej omówimy krótko dwa prawdziwe fundamenty promocji w sieci, z których nie sposób zrezygnować.

Content marketing – przyciąganie klientów ekspertyzą i unikalnością

Content marketing zwany także marketingiem treści opiera się na założeniu, że internauci szukając rozwiązania swoich problemów lub braków we wiedzy trafią na stronę naszej firmy. Stanie się tak pod warunkiem, że udostępniamy światu najpotrzebniejsze materiały tekstowe i umiemy celnie trafić w intencje użytkownika. Kiedy ten już trafi na naszą stronę, bardzo prawdopodobne, że dokona na niej zakupów i zostanie lojalnym klientem – wszystko to oczywiście pod warunkiem, że najpierw zauważy w naszych treściach ekspertyzę, autorytet i wiarygodność (trzy czynniki wpływające także na ranking strony w Google).

W obecnych czasach treści kampanii contentowych nie mogą być semantycznymi wydmuszkami. Dawno minęły już czasy, gdy tekst o niczym mógł pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony. Dziś algorytmy takie jak BERT i SMITH oczekują zawartości sensownej i spójnej lingwistycznie, takiej, za którą stoi wprawny i specjalizujący się na danym polu autor. Dodatkowo, jak pokazują badania, im artykuł dłuższy, tym lepiej oceniany przez wyszukiwarkę.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/warszawa/

Wzrost znaczenia pozycjonowania lokalnego

Oczywiście można byłoby jako drugi trend wymienić SEO mobilne i zasadę pierwszeństwa urządzeń przenośnych, jednak jest to zagadnienie, o którym napisano już tak wiele, że dziś wymienimy je na omówienie aspektu pozycjonowania lokalnego. Tym bardziej że to ma coraz większe znaczenie w niepewnych czasach pandemii, kiedy to ograniczenia przemieszczania się mogą w każdej chwili zmusić nas do zaspokajania konsumpcyjnych potrzeb w najbliższej okolicy lub sąsiedztwie.

Na początek warto założyć wizytówkę naszej działalności w Google Moja Firma – jest to swego rodzaju platforma umożliwiająca nam dotarcie do klienta przeszukującego lokalną mapę a zarazem serwis pozwalający klientom i gościom ocenę naszej obsługi i asortymentu na ogół w krótkim komentarzu. Jak widzimy zatem, tego rodzaju lokalne zaangażowanie może nas uwiarygodnić w oczach lokalnych zakupowiczów. Najlepiej jednak postąpimy, jeśli stery lokalnej kampanii oddamy profesjonalistom z agencji interaktywnej, takiej jak AFTERWEB. Dzięki fachowym strategiom wizytówka wzmocni także naszą pozycję w ważnych dla nas zapytaniach. Nie czekaj i znajdź specjalistów już dziś!

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *