Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Jak zwiększyć ruch na Twoim sklepie internetowym – 5 sprawdzonych sposobów

Jak zwiększyć ruch na Twoim sklepie internetowym – 5 sprawdzonych sposobów

W jaki sposób przyciągnąć większą liczbę odbiorców do sklepu internetowego? Wyróżniamy 5 sprawdzonych idei, które mogą przynieść zakładane cele.

Sposób nr 1 – płatne reklamy Google

Jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych w sferze online jest inwestycja w płatne reklamy Google. Przeglądarka jest potentatem w dostarczaniu treści do odbiorców. Korzysta z niej ponad 95% wszystkich internautów w Polsce. W ramach tego narzędzia dysponujemy dwiema możliwościami reklamowania swojego sklepu: Google Ads oraz Social Media Ads. Pierwsze rozwiązanie, znane niegdyś jako AdWords, pozwala m.in. wyświetlać reklamę SERP oraz prezentować sponsorowane treści w innych kanałach będących elementem Google. Taka opcja pomaga w kierowaniu reklam do ściśle określonego grona odbiorców, np. wyszukujących konkretne frazy w Internecie czy znajdujących się w danej lokalizacji. Dzięki integracji z PrestaShop, łatwo możesz monitorować efektywność swoich kampanii i optymalizować je w czasie rzeczywistym. Pozwala to dopasowywać strategię działań bez zbędnej zwłoki, dzięki czemu można lepiej reagować na zmieniające się okoliczności.

Sposób nr 2 – działania w social mediach

Wpływ, jaki mają social media na dzisiejsze społeczeństwo jest olbrzymi. Widać to nie tylko wśród młodego pokolenia, ale także osób dorosłych, chętnie korzystających z tego typu mediów internetowych. Social media stanowią także dobre narzędzie do budowania relacji z klientami. Dzięki nim można sukcesywnie wzmacniać świadomość marki i budować jej historię. Wszelkiego rodzaju działania promocyjne, takie jak konkursy i promocje, mogą wywołać zaangażowanie klientów i sprawić, że sprzedaż internetowa stanie się efektywniejsza. Agencja PrestaShop może pomóc skonfigurować sklep z różnymi, popularnymi mediami społecznościowymi – tak, aby jeszcze łatwiej zarządzać działaniami marketingowymi.

Sposób nr 3 – skuteczny e-mail marketing

Marketing mailowy jest skutecznym narzędziem pozwalającym na nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klietami. Mailing jest bezpośrednią formą komunikacji, dzięki czemu jest ona wyjątkowo osobistym zwróceniem się do drugiej strony. Pozwala to m.in. na skuteczne i precyzyjne dotarcie do odbiorców, którzy np. byli w przeszłości zainteresowani danymi produktami sprzedawanymi w sklepie online. Ciekawym pomysłem są także personalizowane maile, które zwiększają zaangażowanie oraz stopień lojalności klientów, dla których dany sklep staje się wyborem numer jeden. Podobnie jak poprzednie sposoby, tak i e-mail marketing jest konfigurowalny z rozwiązaniami opartymi o silnik PrestaShop. Dedykowane rozwiązania pozwalają na segmentowanie list mailingowych, automatyzację wysyłki wiadomości oraz dostosowaniu treści do danego odbiorcy.

Sposób nr 4 – odpowiednie pozycjonowanie strony

Działania SEO pozwalają stronie internetowej na osiąganie korzystniejszych pozycji w rankingach widoczności Google. Zatem, jak zwiększyć ruch w sklepie? Budowanie sklepu internetowego, który jest SEO-friendly, zwiększa jego szansę na uzyskanie lepszych wyników wyszukiwań organicznych. Dzięki odpowiednim narzędziom można zoptymalizować stronę pod tym względem i trzymać się wskazówek, które przyczynią się do bardzo dobrej widoczności witryny w wyszukiwarce. To z kolei bezpośrednio przekłada się na większe zainteresowanie odbiorców, którzy rzadko sprawdzają witryny znajdujące się na kolejnych kartach wyników Google.

Sposób nr 5 – nowy program lojalnościowy

Istnieje przynajmniej kilka sposobów, dzięki którym zwiększymy szansę na pozyskanie ruchu w sklepie internetowym. Kolejnym rozwiązaniem, które może z powodzeniem być zastosowane w witrynie opartej na silniku PrestaShop, są programy lojalnościowe. Wdrożenie programów przyczynia się do zwiększenia uwagi osób odwiedzających stronę. To także zanęta, która przekonuje odbiorców do realizowania częstszych zakupów w  witrynie. Na czym mogą polegać oferty lojalnościowe? Przykładowo, mogą być to punkty za zakupy, indywidualizowane rabaty czy dodatkowe oferty dla np. osób zamawiających produkty za określoną przez nas kwotę minimalną. Wspierająca agencja umożliwia zarządzanie programami lojalnościowymi w e-sklepie.

Artykuł sponsorowany.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *