TikTok bije rekordy popularności. Jeszcze kilka lat temu był platformą, na której większość czasu spędzali przede wszystkim młodzi ludzie. Od jakiegoś czasu można już jednak zaobserwować, że wśród aktywnych użytkowników, nie brakuje także dorosłych. Na swój warsztat wzięli TikToka również celebryci i największe gwiazdy show-biznesu, dla których platforma stała się formą zabawy i świetnym sposobem na budowanie bliskich relacji ze swoimi fanami. Konkurencja w serwisie jest więc spora. Dlatego mimo ogromnej popularności kanału, nie ma się też co oszukiwać, że wystarczy założyć konto, by podbić świat. Dotarcie do konkretnej grupy użytkowników i zainteresowanie ich emitowanymi filmikami, jest dużo bardziej skomplikowane niż mogłoby się wydawać. TikTok jest bowiem prawdziwą skarbnicą nagrań różnej treści. W jaki więc sposób zwiększyć popularność filmików na TikToku?
Spis treści
Regularna aktywność
Wielu początkowych użytkowników TikToka charakteryzuje tzw. 'słomiany zapał’. Początki zawsze są trudne i wymagają czasu. Na popularność konta należy po prostu zapracować, a przede wszystkim zadbać o konsekwentny system publikowania contentu. Nagrania powinny być dodawane regularnie, tak by zdynamizować profil. Największym grzechem tiktokera jest dać o sobie zapomnieć swoim followersom. Chcąc zbudować stałą społeczność i systematycznie ją powiększać, należy być systematycznym. Warto ustalić cele funkcjonowania konta jeszcze przed jego uruchomieniem. Jasno sprecyzowana strategia komunikacji, pozwoli cyklicznie generować większe zasięgi.
Jakość na TikToku
Zdarza się, że przypadkowe, spontaniczne nagranie, staje się viralem na TikToku. Wielu użytkowników portalu marzy o takim obrocie sytuacji. Są to jednak sporadyczne akcje, ponieważ kluczem sukcesu konta na platformie jest utrzymywanie odpowiedniej jakości publikowanych materiałów. Warto zadbać o oświetlenie, sprzęt i niezbędne akcesoria do nagrań. Ważna jest oczywiście również muzyka, którą należy dobierać zgodnie z aktualnymi trendami. Korzystanie z popularnych utworów daje większe szanse na wzrost zasięgów. Dzieje się tak z tego względu, że wielu użytkowników szuka filmików, wpisując w wyszukiwarkę tytuł piosenki. Warto także pamiętać o wartościowych nagraniach. Materiały video nie mogą z czasem tracić na jakości. Wręcz przeciwnie, poznając swoich followersów i ich zainteresowania, można wzbogacić je dodatkowymi cechami, tak by docierały jeszcze szerzej i powodowały systematyczny przyrost nowych obserwatorów.
TikTokowe trendy
Dużą zaletą TikToka jest możliwość podejrzenia tego, co aktualnie jest na TOPie. Platforma podpowiada użytkownikom triki, których wykorzystanie, może znacząco wpłynąć na zasięgi filmików. Propozycje najnowszych trendów znajdują się w ikonce 'Odkryj’. Można je uwzględnić w nagraniach w 3 formach. Pierwsza odnosi się do najbardziej popularnych hashtagów, druga do wspomnianych już wyżej podkładów muzycznych, trzecia zaś do najciekawszych efektów. Oczywiście nie ma gwarancji, że stosowanie ich jest receptą na sukces. Powodzenie filmiku to efekt wszystkich elementów budujących koncept. Niemniej warto wziąć je pod uwagę, ponieważ mogą przekładać się na organiczne wzrosty popularności video.
Algorytm
Algorytm jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o widoczności konta w danym serwisie. Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok – każda platforma działa w tym przypadku na bardzo podobnych zasadach. Do pozycjonowania profili wykorzystuje algorytm. Dlatego też tiktokerzy tak bardzo zabiegają o każdego nowego obserwatora, dodatkowy like czy jak największą liczbę wyświetleń opublikowanego filmiku.
Obserwatorzy na wagę złota
Zdobywanie obserwatorów na TikToku wymaga przede wszystkim czasu i cierpliwości. Najtrudniej jest zawsze na początku, ponieważ wiele osób ocenia atrakcyjność danego konta na podstawie jego popularności. Powoduje to, że te mniejsze, nowe profile, zwyczajnie odsuwane są na drugi plan, a tym samym ich szanse na pojawienie się w zakładce 'Dla Ciebie’ są wręcz niemożliwe. Jak pokazują statystyki serwisu, dodanie filmiku do zakładki jest możliwe przy minimum 10 tys. followersów. Dlatego też warto zadbać o to, by stale przybywali nowi obserwujący na TikTok. Sposobem na szybki wzrost jest zakup followersów za pomocą sprawdzonego serwisu. Złożenie zamówienia to kwestia wykonania 3 kroków, które zagwarantują w krótkim (lub stopniowym w zależności od oczekiwań) czasie przyrost liczby obserwatorów.
Liczba polubień i wyświetleń na TikToku
Miarą popularności filmików jest tzw. like na TikTok oraz Tiktok wyświetlenia. Dzięki odpowiedniej liczbie odtworzeń i polubień, materiał ma szansę pojawić się w zakładce 'Dla Ciebie’. Dlatego też tiktokerzy dwoją się i troją, by dodawać coraz lepsze video na platformę. TikTok, podobnie zresztą jak i inne platformy społecznościowe, przede wszystkim wspiera najbardziej popularne materiały. Te umieszczone w ikonce 'Dla Ciebie’ potrafią zebrać setki tysięcy polubień w kilka dni. Najprostszą formą podniesienia statystyk jest zakup polubień i wyświetleń na TikToku. Nowoczesne serwisy realizują tego typy usługi w przeciągu 1-3 dni, choć jest to w dużej mierze uzależnione od specyfikacji zamówienia. Istnieje bowiem szansa na błyskawiczną realizację zgodnie z potrzebą klienta.
Nie istnieje jedna pisana zasada, która spowoduje, że konto na TikToku będzie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Najważniejszy jest pomysł i konsekwencja w działaniu. Nie warto się poddawać, nawet jeśli w pierwszych miesiącach istnienia konta, nie odnosi ono zakładanych celów. W takiej sytuacji warto rozważyć bezpieczny zakup followersów, polubień lub wyświetleń na platformie, by wpłynąć na algorytmy.
Podobne artykuły
Today's pick
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…