Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Jak importować kontakty z Facebook Ads do własnego systemu CRM?

Jak importować kontakty z Facebook Ads do własnego systemu CRM?

Zróżnicowanie kanałów komunikacyjnych to duży potencjał i szansa na pozyskanie nowych kontaktów dla Twojego przedsiębiorstwa. Gdy 9 na 10 Polaków regularnie korzysta z Facebooka, warto rozważyć ten portal społecznościowy jako źródło leadów. Do tego celu możemy wykorzystać formularz kontaktowy, który w prosty sposób włączysz przy pomocy Facebook Ads. W tym artykule dowiesz się jak importować formularze kontaktowe do systemu CRM twojej firmy.

Facebook Ads a formularz kontaktowy

Facebook Ads to narzędzie udostępniane profilom firmowym, stronom i fanpage’om do zarządzania treściami reklamowymi o zróżnicowanym charakterze. Jednym z nich jest możliwość wygenerowania reklamy, która w swojej opcji zawiera wariant formularza kontaktowego. Odpowiednio zoptymalizowany formularz kontaktowy w Facebook Ads pozwala pozyskać dane użytkownika, który jest zainteresowany danym towarem lub usługą. Takie informacje to z reguły lead gorący, a przynajmniej ciepły, który zwiększa szanse finalizacji sprzedaży.

Aby możliwe było utworzenie reklamy, a tym samym formularza kontaktowego, konieczne jest działanie z pozycji profilu firmowego. Prywatny profil nie ma takiej możliwości, dlatego w pierwszej kolejności wymagane jest utworzenie strony lub fanpage’a reprezentującego nasze przedsiębiorstwo. Jeśli już dysponujemy takim profilem, możemy przystąpić do działania poprzez opcję utworzenia reklamy. Całość jest bardzo prosta – poradzą sobie z nią nawet początkujący, a tworzenie reklamy z formularzem kontaktowym zajmuje mniej niż 15 minut.

Jak utworzyć formularz kontaktowy w Facebook Ads?

Aby uzyskać gotowy, w pełni funkcjonalny formularz kontaktowy, należy w pierwszym kroku wygenerować reklamę. Takie działanie podejmujemy przy pomocy przycisku „Utwórz reklamy” w menu głównym zarządzania stroną. Po ukazaniu się menu tworzenia reklamy zmieniamy cel – z opcji „Automatycznie” wybieramy wariant „Pozyskaj więcej kontaktów”. Następnie personalizujemy treść reklamy – dobrze byłoby, gdyby interesująca grafika przykuła spojrzenie odbiorcy docelowego, a tekst zachęcił do przesłania formularzu kontaktowego. Opcjonalnie możemy też dodać politykę przetwarzania danych w formie linku URL do własnej strony internetowej.

Po wykonaniu powyższych kroków rozpoczynamy tworzenie formularza kontaktowego. Kwintesencją działania jest wybór pytań, które pojawią się w formularzu – Facebook Ads domyślnie ustawia „nieodznaczalne” zapytanie o imię i nazwisko i proponuje podanie siedmiu kolejnych danych. Możemy je zawrzeć w formularzu, jak również istnieje możliwość zadania własnego pytania krótkiej odpowiedzi. Na koniec pozostaje nam wskazanie języka, w którym będzie prowadzony formularz kontaktowy i określenie zasięgu reklamy. Im większe terytorium i szerzą grupę odbiorców wskażemy, tym większy zasięg naszego formularza kontaktowego, ale też i większe koszty reklamy.

Co jeszcze warto wiedzieć o formularzu kontaktowym w Facebook Ads?

Po utworzeniu reklamy z formularzem kontaktowym, Facebook Ads umożliwia łatwe i przejrzyste analizowanie wyników. Dowiemy się między innymi tego, ilu użytkowników wyświetliło reklamę, weszło w interakcję z naszym postem lub odwiedziło nasz profil. Wszystkie dane związane z formularzem kontaktowym zbierane są na bieżąco, dzięki czemu możemy natychmiastowo podjąć interakcję. Co więcej, część CRM-ów, takich jak SalesWizard umożliwia integrację z Facebook Ads, o czym więcej można przeczytać pod tym linkiem. Dzięki temu szybko zbierzesz pozyskane leady w jednym miejscu, by już z poziomu CRM podjąć kolejne działania.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *