Zróżnicowanie kanałów komunikacyjnych to duży potencjał i szansa na pozyskanie nowych kontaktów dla Twojego przedsiębiorstwa. Gdy 9 na 10 Polaków regularnie korzysta z Facebooka, warto rozważyć ten portal społecznościowy jako źródło leadów. Do tego celu możemy wykorzystać formularz kontaktowy, który w prosty sposób włączysz przy pomocy Facebook Ads. W tym artykule dowiesz się jak importować formularze kontaktowe do systemu CRM twojej firmy.
Spis treści
Facebook Ads a formularz kontaktowy
Facebook Ads to narzędzie udostępniane profilom firmowym, stronom i fanpage’om do zarządzania treściami reklamowymi o zróżnicowanym charakterze. Jednym z nich jest możliwość wygenerowania reklamy, która w swojej opcji zawiera wariant formularza kontaktowego. Odpowiednio zoptymalizowany formularz kontaktowy w Facebook Ads pozwala pozyskać dane użytkownika, który jest zainteresowany danym towarem lub usługą. Takie informacje to z reguły lead gorący, a przynajmniej ciepły, który zwiększa szanse finalizacji sprzedaży.
Aby możliwe było utworzenie reklamy, a tym samym formularza kontaktowego, konieczne jest działanie z pozycji profilu firmowego. Prywatny profil nie ma takiej możliwości, dlatego w pierwszej kolejności wymagane jest utworzenie strony lub fanpage’a reprezentującego nasze przedsiębiorstwo. Jeśli już dysponujemy takim profilem, możemy przystąpić do działania poprzez opcję utworzenia reklamy. Całość jest bardzo prosta – poradzą sobie z nią nawet początkujący, a tworzenie reklamy z formularzem kontaktowym zajmuje mniej niż 15 minut.
Jak utworzyć formularz kontaktowy w Facebook Ads?
Aby uzyskać gotowy, w pełni funkcjonalny formularz kontaktowy, należy w pierwszym kroku wygenerować reklamę. Takie działanie podejmujemy przy pomocy przycisku „Utwórz reklamy” w menu głównym zarządzania stroną. Po ukazaniu się menu tworzenia reklamy zmieniamy cel – z opcji „Automatycznie” wybieramy wariant „Pozyskaj więcej kontaktów”. Następnie personalizujemy treść reklamy – dobrze byłoby, gdyby interesująca grafika przykuła spojrzenie odbiorcy docelowego, a tekst zachęcił do przesłania formularzu kontaktowego. Opcjonalnie możemy też dodać politykę przetwarzania danych w formie linku URL do własnej strony internetowej.
Po wykonaniu powyższych kroków rozpoczynamy tworzenie formularza kontaktowego. Kwintesencją działania jest wybór pytań, które pojawią się w formularzu – Facebook Ads domyślnie ustawia „nieodznaczalne” zapytanie o imię i nazwisko i proponuje podanie siedmiu kolejnych danych. Możemy je zawrzeć w formularzu, jak również istnieje możliwość zadania własnego pytania krótkiej odpowiedzi. Na koniec pozostaje nam wskazanie języka, w którym będzie prowadzony formularz kontaktowy i określenie zasięgu reklamy. Im większe terytorium i szerzą grupę odbiorców wskażemy, tym większy zasięg naszego formularza kontaktowego, ale też i większe koszty reklamy.
Co jeszcze warto wiedzieć o formularzu kontaktowym w Facebook Ads?
Po utworzeniu reklamy z formularzem kontaktowym, Facebook Ads umożliwia łatwe i przejrzyste analizowanie wyników. Dowiemy się między innymi tego, ilu użytkowników wyświetliło reklamę, weszło w interakcję z naszym postem lub odwiedziło nasz profil. Wszystkie dane związane z formularzem kontaktowym zbierane są na bieżąco, dzięki czemu możemy natychmiastowo podjąć interakcję. Co więcej, część CRM-ów, takich jak SalesWizard umożliwia integrację z Facebook Ads, o czym więcej można przeczytać pod tym linkiem. Dzięki temu szybko zbierzesz pozyskane leady w jednym miejscu, by już z poziomu CRM podjąć kolejne działania.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…