Google to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek, która rozwija się w zatrważającym tempie. Coraz częściej zwraca ona uwagę na wyszukiwanie semantyczne, które zaczyna odgrywa ogromną rolę w wynikach wyszukiwania. W końcu chodzi już nie tylko o słowa kluczowe, ale również kontekst myślowy użytkownika. Czym dokładnie jest Google Knowledge Graph? Odpowiadamy.
Spis treści
Czym jest Google Knowledge Graph?
Google Knowledge Graph po polsku oznacza graf wiedzy Google. To innowacyjne rozwiązanie, którego celem jest usprawnienie wyszukiwania. Funkcjonuje już od 2012 roku, a jego użytkowanie pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Wiele osób zastanawia się czym tak właściwie jest Google Knowledge Graph? Otóż jest to panel wiedzy, który wyświetla się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Pojawiają się tam istotne informacje wraz z grafiką czy zdjęciami. Pozwala to na uzyskanie szybkiej odpowiedzi na pytanie, np. kim jest dana osoba lub firma. To pewnego rodzaju baza danych, która zbiera informacje na podstawie wyszukiwań i prezentuje je po prawej stronie wyników. Google Knowledge Graph zbiera informacje z wielu stron, łącząc je i udostępniając publicznie, a wszystko dzięki algorytmom wyszukiwarki.
Po co nam Google Knowledge Graph?
Tak jak wspomnieliśmy Google Knowledge Graph to baza wiedzy, której celem jest ułatwienie funkcjonowania użytkownikom w sieci. Wpisując wyszukiwaną frazę możliwe jest uzyskanie szybkiej informacji, bez konieczności przeskakiwania ze strony na stronę. To również brak konieczności szukania potrzebnych informacji w długich artykułach i klikania w kilka stron. Takie działanie może być uciążliwe, zabierać wiele czasu i dezorganizować życie. Google Knowledge Graph daje szerokie możliwości, ułatwia życie i wyklucza problem przechodzenia ze strony na stronę, co może znacznie uprościć codzienną pracę czy przeglądanie stron internetowych.
Google Knowledge Graph – czy przydaje się SEO?
Warto wiedzieć, że Google Knowledge Graph nie generuje kliknięć, a jedynie wyświetlenia, co z perspektywy właściciela witryny może być wyjątkowo niezadowalające. Okazuje się, że graf wiedzy daje możliwość znalezienia się na samej górze wyszukiwania, a wszystko dzięki treści o odpowiedniej wartości dla użytkownika. Google wybierając dane treści, jako przydatne i powiązane może je pogrubić przez co przyciągnie większą liczbę użytkowników. Mamy tu na myśli treści blogowe. Jeśli będą przydatne, odpowiednio zweryfikowane i poprawne, dana witryna może zyskać naprawdę wyjątkową pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu liczba wyświetleń będzie sukcesywnie rosła, co może przełożyć się również na zwiększenie liczby kliknięć. Warto zwrócić uwagę, że wyświetlanie treści danej witryny przez Google może budować pozytywny wizerunek marki, dlatego dla wielu osób Google Knowledge Graph jest niezwykle przydatną bazą wiedzy, szczególnie jeśli chodzi o użytkowników, który szukają rzetelnych informacji i szybkiej odpowiedzi na pytanie.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…