Google to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek, która rozwija się w zatrważającym tempie. Coraz częściej zwraca ona uwagę na wyszukiwanie semantyczne, które zaczyna odgrywa ogromną rolę w wynikach wyszukiwania. W końcu chodzi już nie tylko o słowa kluczowe, ale również kontekst myślowy użytkownika. Czym dokładnie jest Google Knowledge Graph? Odpowiadamy.
Spis treści
Czym jest Google Knowledge Graph?
Google Knowledge Graph po polsku oznacza graf wiedzy Google. To innowacyjne rozwiązanie, którego celem jest usprawnienie wyszukiwania. Funkcjonuje już od 2012 roku, a jego użytkowanie pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Wiele osób zastanawia się czym tak właściwie jest Google Knowledge Graph? Otóż jest to panel wiedzy, który wyświetla się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Pojawiają się tam istotne informacje wraz z grafiką czy zdjęciami. Pozwala to na uzyskanie szybkiej odpowiedzi na pytanie, np. kim jest dana osoba lub firma. To pewnego rodzaju baza danych, która zbiera informacje na podstawie wyszukiwań i prezentuje je po prawej stronie wyników. Google Knowledge Graph zbiera informacje z wielu stron, łącząc je i udostępniając publicznie, a wszystko dzięki algorytmom wyszukiwarki.
Po co nam Google Knowledge Graph?
Tak jak wspomnieliśmy Google Knowledge Graph to baza wiedzy, której celem jest ułatwienie funkcjonowania użytkownikom w sieci. Wpisując wyszukiwaną frazę możliwe jest uzyskanie szybkiej informacji, bez konieczności przeskakiwania ze strony na stronę. To również brak konieczności szukania potrzebnych informacji w długich artykułach i klikania w kilka stron. Takie działanie może być uciążliwe, zabierać wiele czasu i dezorganizować życie. Google Knowledge Graph daje szerokie możliwości, ułatwia życie i wyklucza problem przechodzenia ze strony na stronę, co może znacznie uprościć codzienną pracę czy przeglądanie stron internetowych.
Google Knowledge Graph – czy przydaje się SEO?
Warto wiedzieć, że Google Knowledge Graph nie generuje kliknięć, a jedynie wyświetlenia, co z perspektywy właściciela witryny może być wyjątkowo niezadowalające. Okazuje się, że graf wiedzy daje możliwość znalezienia się na samej górze wyszukiwania, a wszystko dzięki treści o odpowiedniej wartości dla użytkownika. Google wybierając dane treści, jako przydatne i powiązane może je pogrubić przez co przyciągnie większą liczbę użytkowników. Mamy tu na myśli treści blogowe. Jeśli będą przydatne, odpowiednio zweryfikowane i poprawne, dana witryna może zyskać naprawdę wyjątkową pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu liczba wyświetleń będzie sukcesywnie rosła, co może przełożyć się również na zwiększenie liczby kliknięć. Warto zwrócić uwagę, że wyświetlanie treści danej witryny przez Google może budować pozytywny wizerunek marki, dlatego dla wielu osób Google Knowledge Graph jest niezwykle przydatną bazą wiedzy, szczególnie jeśli chodzi o użytkowników, który szukają rzetelnych informacji i szybkiej odpowiedzi na pytanie.
Podobne artykuły
Magazyn do wynajęcia czy magazyn na sprzedaż – na którą opcję warto się zdecydować?
Nieruchomości komercyjne to obecnie bardzo dynamicznie rozwijający się rynek, który wzbudza duże zainteresowanie wśród przedsiębiorców. Warto jednak wiedzieć, że sukces…
Najważniejsze informacje o kasach fiskalnych, które każdy przedsiębiorca powinien znać
W niniejszym artykule krótko opisujemy podstawowe informacje na temat kas fiskalnych. Przedstawiamy podział kas fiskalnych ze względu na konstrukcję i…
Wyposażenie biura – o jakie szczegóły trzeba zadbać?
Założenie własnej działalności gospodarczej to naprawdę duży krok w przyszłość. Od teraz to przedsiębiorca decyduje o swoich zarobkach, możliwościach rozwoju…
Sposób na zwiększenie sprzedaży przez internet – Monitoring cen
Monitoring cen i ofert konkurencji? Po co się na tym skupiać? Otóż, już w czasie, w którym zastanawiasz się czy…
Czym są strategie dotyczące cen i dlaczego pełnią tak ważną rolę w e-commerce?
Zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób przedsiębiorcy przypisują ceny do konkretnych produktów? A może interesuje Cię to, jak ceny oddziałują…
Najważniejsze informacje o kasach fiskalnych, które każdy przedsiębiorca powinien znać
W niniejszym artykule krótko opisujemy podstawowe informacje na temat kas fiskalnych. Przedstawiamy podział kas fiskalnych ze względu na konstrukcję i…
Rynek wtórny a pierwotny – podstawowe różnice
Zakup mieszkania to jedna z najpoważniejszych decyzji w życiu każdego człowieka. Chodzi przecież o zainwestowanie ogromnych pieniędzy oraz troskę o…
Jak działa Paysafecard Online?
Coraz więcej, coraz bardziej pozytywnie i w coraz większej liczbie miejsc na świecie słyszy się o nowoczesnym i wyjątkowo bezpiecznym…
Inwestowanie z dźwignią – na czym polega i jakie jest ryzyko?
Wszyscy, którzy nawet w minimalnym stopniu interesowali się inwestowaniem, spotkali się z pojęciem dźwigni. Czym jest i jakie ryzyko niesie…
Kryptowaluty – czym są i jak działają?
Z roku na rok dowiadujemy się o nowych możliwościach inwestowania pieniędzy. W okresie rosnącej inflacji wiele osób szuka sposobu inwestowania,…