Google to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek, która rozwija się w zatrważającym tempie. Coraz częściej zwraca ona uwagę na wyszukiwanie semantyczne, które zaczyna odgrywa ogromną rolę w wynikach wyszukiwania. W końcu chodzi już nie tylko o słowa kluczowe, ale również kontekst myślowy użytkownika. Czym dokładnie jest Google Knowledge Graph? Odpowiadamy.
Spis treści
Czym jest Google Knowledge Graph?
Google Knowledge Graph po polsku oznacza graf wiedzy Google. To innowacyjne rozwiązanie, którego celem jest usprawnienie wyszukiwania. Funkcjonuje już od 2012 roku, a jego użytkowanie pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Wiele osób zastanawia się czym tak właściwie jest Google Knowledge Graph? Otóż jest to panel wiedzy, który wyświetla się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Pojawiają się tam istotne informacje wraz z grafiką czy zdjęciami. Pozwala to na uzyskanie szybkiej odpowiedzi na pytanie, np. kim jest dana osoba lub firma. To pewnego rodzaju baza danych, która zbiera informacje na podstawie wyszukiwań i prezentuje je po prawej stronie wyników. Google Knowledge Graph zbiera informacje z wielu stron, łącząc je i udostępniając publicznie, a wszystko dzięki algorytmom wyszukiwarki.
Po co nam Google Knowledge Graph?
Tak jak wspomnieliśmy Google Knowledge Graph to baza wiedzy, której celem jest ułatwienie funkcjonowania użytkownikom w sieci. Wpisując wyszukiwaną frazę możliwe jest uzyskanie szybkiej informacji, bez konieczności przeskakiwania ze strony na stronę. To również brak konieczności szukania potrzebnych informacji w długich artykułach i klikania w kilka stron. Takie działanie może być uciążliwe, zabierać wiele czasu i dezorganizować życie. Google Knowledge Graph daje szerokie możliwości, ułatwia życie i wyklucza problem przechodzenia ze strony na stronę, co może znacznie uprościć codzienną pracę czy przeglądanie stron internetowych.
Google Knowledge Graph – czy przydaje się SEO?
Warto wiedzieć, że Google Knowledge Graph nie generuje kliknięć, a jedynie wyświetlenia, co z perspektywy właściciela witryny może być wyjątkowo niezadowalające. Okazuje się, że graf wiedzy daje możliwość znalezienia się na samej górze wyszukiwania, a wszystko dzięki treści o odpowiedniej wartości dla użytkownika. Google wybierając dane treści, jako przydatne i powiązane może je pogrubić przez co przyciągnie większą liczbę użytkowników. Mamy tu na myśli treści blogowe. Jeśli będą przydatne, odpowiednio zweryfikowane i poprawne, dana witryna może zyskać naprawdę wyjątkową pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu liczba wyświetleń będzie sukcesywnie rosła, co może przełożyć się również na zwiększenie liczby kliknięć. Warto zwrócić uwagę, że wyświetlanie treści danej witryny przez Google może budować pozytywny wizerunek marki, dlatego dla wielu osób Google Knowledge Graph jest niezwykle przydatną bazą wiedzy, szczególnie jeśli chodzi o użytkowników, który szukają rzetelnych informacji i szybkiej odpowiedzi na pytanie.
Podobne artykuły
Integracja z oprogramowaniem firmowym – tablety przemysłowe z Androidem vs. Windowsem
Wdrażając systemy IT w środowiskach przemysłowych, jednym z najważniejszych aspektów jest skuteczna integracja tabletów przemysłowych z firmowym oprogramowaniem — od…
SAP S/4HANA Cloud dla średnich firm – czy to się opłaca?
Wykorzystanie nowoczesnej technologii może stać się kluczem dla uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku. Dotyczy to także średnich przedsiębiorstw. Inwestycja w…
Sprzedaż subskrypcyjna w e-commerce – na czym polega i czy warto?
Model subskrypcyjny coraz śmielej wkracza do polskiego e-commerce. Już nie tylko serwisy streamingowe czy aplikacje mobilne korzystają z tego rozwiązania….
SAP S/4HANA – nowa generacja ERP dla firm, które chcą działać szybciej, precyzyjniej i w chmurze
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, elastyczność i szybkość reakcji są kluczem do sukcesu. Właśnie dlatego coraz więcej firm zwraca…
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Integracja programów księgowych z bankiem – jak to działa?
W dzisiejszych czasach zarządzanie finansami firmowymi wymaga coraz większej efektywności oraz precyzji. Automatyzacja procesów księgowych, zwłaszcza poprzez integrację oprogramowania z…
Finansowanie dla nowych firm – jak pozyskać środki na rozwój działalności?
Nowo powstałe przedsiębiorstwa napotykają liczne przeszkody, spośród których zapewnienie odpowiedniego finansowania należy do najpoważniejszych wyzwań. Na szczęście rynek finansowy ewoluuje,…
Nowoczesne technologie IT dla sektora finansowego – jak Edge1S sspiera cyfrową transformację banków i instytucji finansowych
Sektor finansowy stoi przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi oczekiwaniami klientów, dynamicznymi zmianami regulacyjnymi oraz koniecznością zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych….
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…