Google to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek, która rozwija się w zatrważającym tempie. Coraz częściej zwraca ona uwagę na wyszukiwanie semantyczne, które zaczyna odgrywa ogromną rolę w wynikach wyszukiwania. W końcu chodzi już nie tylko o słowa kluczowe, ale również kontekst myślowy użytkownika. Czym dokładnie jest Google Knowledge Graph? Odpowiadamy.
Spis treści
Czym jest Google Knowledge Graph?
Google Knowledge Graph po polsku oznacza graf wiedzy Google. To innowacyjne rozwiązanie, którego celem jest usprawnienie wyszukiwania. Funkcjonuje już od 2012 roku, a jego użytkowanie pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Wiele osób zastanawia się czym tak właściwie jest Google Knowledge Graph? Otóż jest to panel wiedzy, który wyświetla się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Pojawiają się tam istotne informacje wraz z grafiką czy zdjęciami. Pozwala to na uzyskanie szybkiej odpowiedzi na pytanie, np. kim jest dana osoba lub firma. To pewnego rodzaju baza danych, która zbiera informacje na podstawie wyszukiwań i prezentuje je po prawej stronie wyników. Google Knowledge Graph zbiera informacje z wielu stron, łącząc je i udostępniając publicznie, a wszystko dzięki algorytmom wyszukiwarki.
Po co nam Google Knowledge Graph?
Tak jak wspomnieliśmy Google Knowledge Graph to baza wiedzy, której celem jest ułatwienie funkcjonowania użytkownikom w sieci. Wpisując wyszukiwaną frazę możliwe jest uzyskanie szybkiej informacji, bez konieczności przeskakiwania ze strony na stronę. To również brak konieczności szukania potrzebnych informacji w długich artykułach i klikania w kilka stron. Takie działanie może być uciążliwe, zabierać wiele czasu i dezorganizować życie. Google Knowledge Graph daje szerokie możliwości, ułatwia życie i wyklucza problem przechodzenia ze strony na stronę, co może znacznie uprościć codzienną pracę czy przeglądanie stron internetowych.
Google Knowledge Graph – czy przydaje się SEO?
Warto wiedzieć, że Google Knowledge Graph nie generuje kliknięć, a jedynie wyświetlenia, co z perspektywy właściciela witryny może być wyjątkowo niezadowalające. Okazuje się, że graf wiedzy daje możliwość znalezienia się na samej górze wyszukiwania, a wszystko dzięki treści o odpowiedniej wartości dla użytkownika. Google wybierając dane treści, jako przydatne i powiązane może je pogrubić przez co przyciągnie większą liczbę użytkowników. Mamy tu na myśli treści blogowe. Jeśli będą przydatne, odpowiednio zweryfikowane i poprawne, dana witryna może zyskać naprawdę wyjątkową pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu liczba wyświetleń będzie sukcesywnie rosła, co może przełożyć się również na zwiększenie liczby kliknięć. Warto zwrócić uwagę, że wyświetlanie treści danej witryny przez Google może budować pozytywny wizerunek marki, dlatego dla wielu osób Google Knowledge Graph jest niezwykle przydatną bazą wiedzy, szczególnie jeśli chodzi o użytkowników, który szukają rzetelnych informacji i szybkiej odpowiedzi na pytanie.
Podobne artykuły
Today's pick
Najlepsze technologie do tworzenia aplikacji mobilnych
Aplikacje mobilne stanowią kluczowy element strategii biznesowych. Ich rozwój umożliwia firmom nie tylko dotarcie do klientów na całym świecie, ale…
Plecak Natec Kudu – towarzysz w miejskich i biznesowych wyzwaniach
Natec Kudu to plecak, który łączy elegancję z funkcjonalnością, stając się idealnym rozwiązaniem dla osób aktywnych zawodowo. Jego klasyczny, biznesowy…
Wysyłki za granice – poradnik krok po kroku
Wysyłki za granice wymaga sprawdzenia kilku ważnych kwestii. Spis treściWysyłki za granicę – dostępne kierunkiPrzesyłki międzynarodowe – kurierzyKurier za granicę…
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…