Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Jak sprawdzić, czy Twoja strona potrzebuje audytu technicznego? Zrób to z SEM House!

Jak sprawdzić, czy Twoja strona potrzebuje audytu technicznego? Zrób to z SEM House!

Ze stroną internetową jest jak z budowaniem domu: warto zacząć od fundamentów. Co z tego, że będziesz mieć designerskie wyposażenie, jeśli budynek nie spełnia swoich podstawowych funkcji? Zanim więc zainwestujesz cenny czas i środki w tworzenie unikalnych treści, zobacz, jak twoja strona jest widziana w Internecie.

Czym jest analiza techniczna?

Analiza techniczna SEO nie skupia się na treściach serwisu, ale sprawdza, jak Twoja strona radzi sobie w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Audyt techniczny skupia się na strukturze strony i – zgodnie z nazwą – aspektach technicznych. Jakich? Np. bardzo długich czasach ładowania, brakach certyfikatów bezpieczeństwa i problemach z indeksacją. Wszystko to może wyjaśniać, dlaczego środki poniesione na marketing Twojej firmy się nie zwróciły.

Dlaczego warto przeprowadzić analizę techniczną?

Błędy techniczne mogą wpłynąć na obniżenie Twojej konwersji. Profesjonalny raport o stanie domeny, jaki proponuje SEM House, ujawni wszystkie potencjalne mankamenty. W wielu przypadkach może to wydatnie wpłynąć na pozycję Twojej firmy w rankingach. Co możesz konkretnie zyskać? Przedstawmy to tak, jak lubią wyszukiwarki – w formie listingu:

  • poznasz kondycję strony, czyli zidentyfikujesz niedoskonałości,
  • poznasz możliwości, jakie stoją przed Tobą,
  • na podstawie danych opracujesz strategię działania,
  • najważniejsze: zwiększysz swoją widoczność,
  • poprawisz UX, czyli doświadczenie użytkownika,
  • rozwiniesz ruch na stronie,
  • poprawisz możliwość konwersji.
Zobacz również:  Co powinieneś wiedzieć o kampaniach tekstowych Google Ads?

Kiedy wykonać audyt techniczny witryny?

Zastanawiasz się, czy potrzebujesz takiej usługi? Jeśli o tym myślisz, prawdopodobnie analiza techniczna jest wymagana dla Twojego serwisu, ale przedstawmy najbardziej typowe sytuacje.

  • Uruchomiłeś stronę i zastanawiasz się, jak sobie właściwie radzi poza ekranem Twojego komputera/telefonu?
  • Chcesz poprawić widoczność strony w sieci, ale nie wiesz od czego zacząć?
  • Jesteś w trakcie cyfrowej przeprowadzki: przeprojektowujesz, przebudowujesz lub migrujesz serwis?
  • Ruch organiczny na Twojej stronie spada – przeciwnie do wydatków na marketing?
  • Twoi konkurenci towarzyszą Ci od niedawna, ale już wyprzedzili Cię w wynikach wyszukiwania?
  • Tracisz lub zyskujesz znaczącą liczbę linków?
  • Kolejna aktualizacja algorytmu wyszukiwarki wpłynęła na wyniki wyszukiwania Twojej domeny?
  • Zaimplementowałeś działania SEO, ale masz wątpliwości czy robisz dobrze?

 

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z pytań przypomina Ci Twoją sytuację, to najwyższy moment, by przeprowadzić profesjonalną analizę techniczną. Jej powód może oczywiście zależeć od wielu czynników, o których więcej opowiada Dominik Fajferek, Head of SEO marki SEM House: „Najbardziej oczywistymi czynnikami wskazującymi na potrzebę analizy technicznej są: rozmiar witryny, specyfika i poziom zaawansowania. Im większa konkurencja w Twojej branży, tym bardziej czas takiej analizy wydłuża się – wszystko to zależy od konkretnych okoliczności i celów projektu. W SEM House sprawdzamy strony internetowe kompleksowo i rzetelnie pod różnymi aspektami technicznymi”.

Zobacz również:  Pozycjonowanie stron i kampanie w Google - Skuteczna Agencja SEO

Jak często przeprowadzać analizę techniczną?

Zrobiłeś analizę techniczną w zeszłym roku? Jeśli tak, zapewne już wiesz, że to nieustanny proces towarzyszący kolejnym aktualizacjom przeglądarki (by wymienić tę ostatnią Google’a z marca 2024, a dotyczącą m.in. treści generowanych na dużą skalę). Niezależnie więc od tego czy wykonałeś analizę techniczną swojej witryny – kolejny etap analizy technicznej zawsze jest przed Tobą. To po prostu niezbędny element Twojej obecności w sieci.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *