Nie masz czasu na marketing automation w swojej firmie? Znajdź go! Obawiasz się sporych wydatków? Spokojnie – dostępne są narzędzia na każdą kieszeń. Nie warto czekać z wdrożeniem marketing automation – za chwilę zrobi to Twoja konkurencja, a za kilka lat tego rodzaju rozwiązania będą powszechne. Co to jest marketing automation i dlaczego go potrzebujesz?
Spis treści
Marketing automation – co to takiego?
Marketing automation (czyli z angielskiego automatyzacja marketingu) to oprogramowanie lub narzędzia pozwalające na automatyzację, optymalizacje i mierzenie efektów działań z zakresu e-marketingu. W ten sposób można zautomatyzować i usprawnić m.in.:
- wysyłanie maili,
- obsługę portali społecznościowych,
- kampanie wykorzystujące landing pages,
- inne działania w witrynie internetowej,
- mierzenie ROI,
- personalizowanie komunikatów do klientów.
System marketing automation integruje się m.in. z systemami CMR, dzięki czemu bazuje na konkretnych danych.
Dlaczego warto inwestować w system marketing automation?
Wdrożenie marketing automation to w zasadzie konieczność. Dlaczego? Jeśli Twoja firma się nie rozwija, nie wprowadza nowoczesnych rozwiązań i nie optymalizuje procesów, które mogą zostać zoptymalizowane, możesz być pewny, że wkrótce konkurencja Cię wyprzedzi. Dobre leady przepadną komuś innemu.
Poza tym automatyzacja na pewno odciąży Twój dział marketingu z powtarzalnych i prostych zadań, które jednak zajmują dużo czasu i uwagi. Oprócz tego takie rozwiązanie pozwoli na spersonalizowanie komunikacji i dopasowanie przekazu do różnych grup odbiorców. Last but not least: nie będziesz mieć problemu z oceną, które z działań przynoszą najlepsze efekty oraz które są najbardziej opłacane. Analiza i interpretacja danych pomoże Ci w tworzeniu jeszcze lepszej strategii marketingowej.
Potwierdzają to opinie marketerów zebrane przez twórców raportu DemandGen Report. Niemal ¾ respondentów za największą zaletę marketing automation uznało oszczędność czasu. 80% przepytanych zwróciło uwagę na skuteczniejsze zbieranie leadów, a 77% – na wzrost konwersji. W związku z tym aż 63% specjalistów od marketingu deklaruje zwiększenie wydatków na automatyzację działań marketingowych w najbliższej przyszłości.
Spersonalizowana komunikacja z marketing automation
Przyjrzyjmy się bliżej zagadnieniu personalizacji komunikacji na linii Twoja firma – klient. Dzięki wdrożeniu marketing automation można bardzo precyzyjnie identyfikować i śledzić poszczególne kroki użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Informacje dotyczące tego, co wyszukuje użytkownik lub na jakim etapie opuszcza witrynę, pomogą Ci w zindywidualizowaniu przekazu. Możesz kierować do różnych grup odbiorców różne – i zarazem najskuteczniejsze – komunikaty push, newslettery lub kampanie remarketingowe. Przykładem tego ostatniego są automatycznie wysyłane maile, w których przypomnisz potencjalnemu klientowi o zawartości porzuconego koszyka oraz zaoferujesz korzyści, które być może zachęcą go do zakupu (jak chociażby darmowa dostawa czy kupon rabatowy).
Dzięki zbieraniu i analizowaniu danych możesz też premiować najbardziej lojalnych klientów i tylko do nich kierować przekaz np. w social media czy dany newsletter.
Jednym z bardzo perspektywicznych kierunków rozwoju zautomatyzowanego marketingu są też chatboty, które coraz bardziej precyzyjnie odpowiadają na zapytania użytkowników.
Wdrożenie marketing automation – czego potrzebujesz?
Etap przygotowań jest kluczowy dla prawidłowego wdrożenia rozwiązań z zakresu marketing automation. Aby automatyzacja przyniosła oczekiwane rezultaty i usprawniła pracę zespołu marketingu, w pierwszej kolejności należy przeanalizować dane dotyczące klientów oraz na tej podstawie stworzyć persony, czyli typy odbiorców, do których kierujesz swoją ofertę lub przekaz. Kolejny krok to przewidzenie zachowań klientów, sporządzenie różnych scenariuszy ich zachowań oraz konkretnych akcji marketing automation. Ostatni krok to stworzenie lejka zakupowego. Oczywiście ta procedura będzie różnić się w zależności od specyfiki firmy.
Automatyczne rozwiązania możesz wdrożyć samodzielnie lub ze wsparciem specjalistów. Agencja marketing automation na pewno wesprze Cię w tym procesie, podpowie, w jakie oprogramowanie lub narzędzia zainwestować oraz sprawi, że wprowadzone działania przyniosą możliwie najlepsze rezultaty.
Podobne artykuły
Today's pick
W jaki sposób można wykorzystać litery przestrzenne?
Czy wiesz, że szacuje się, że przeciętny Polak widzi około 5000 reklam każdego dnia? Chociaż ludzie nauczyli się odfiltrowywać wiele…
Czy cena wirtualnego biura w Warszawie obejmuje pełną obsługę korespondencji? Sprawdzamy!
Na cenę wynajmu wirtualnego biura mają wpływ różne czynniki. Jednym z najważniejszych jest zakres usług dodatkowych. Bo wirtualne biuro to…
Informatyczne wspomaganie procesów produkcyjnych – jakie korzyści daje przedsiębiorcom?
Nieustanny postęp technologiczny jest dostrzegalny nie tylko w sferze prywatnej. Fakt posiadania coraz szybszych i wydajniejszych urządzeń do pracy, nauki…
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Co wpływa na kurs złota
Czy zastanawiałeś się kiedyś od czego zależy cena złota? Czy złoto jest zabezpieczeniem przed inflacją? Jakie są zależności między wysokością…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…