Czy badania rynkowe dają pełny obraz preferencji klientów? Czy wewnętrzne testy pozwalają ocenić wartość produktu cyfrowego? Niezależnie od wybranej metody, wdrażając nowy produkt cyfrowy na rynek, ponosisz pewne ryzyko. Jak je ograniczyć? Wypróbuj wdrożenie zgodnie z koncepcją Minimum Viable Product!
Spis treści
Sprawdź, czy możesz wykorzystać MVP w swoim biznesie
MVP to produkt, który udostępnia się klientom w podstawowej wersji, bez wszystkich planowanych funkcjonalności. Produkt działa w takim stopniu, by umożliwić użytkownikom zapoznanie się z jego podstawowymi funkcjami i pozwolić im ocenić, czy są zainteresowani takim rozwiązaniem.
W ten sposób możesz przetestować różne rodzaje produktów cyfrowych: oprogramowanie, aplikacje mobilne, strony i sklepy internetowe, narzędzia do obsługi wysyłek i płatności itp.
Kiedy warto wykorzystać Minimum Viable Product?
Wprowadzenie na rynek Minimum Viable Product pozwala łatwo uzyskać informacje zwrotne od dużej grupy użytkowników. Nie zawsze musisz dostarczać im gotową wersję produktu – niekiedy, aby zbadać zainteresowanie, wystarczy samo umieszczenie go na stronie bez możliwości kupna.
Minimum Viable Product warto wykorzystać na początkowym etapie działania firmy. Gdy dopiero zaczynasz ze swoim biznesem, nie możesz pozwolić sobie na ryzyko i sprzedawać produktów, które mogą okazać się nierentowne. MVP pozwoli Ci niewielkim kosztem przekonać się, czy przyjęty przez Ciebie model biznesowy jest słuszny i czy nie wymaga modyfikacji.
Inną sytuacją, w której warto zastosować MVP, jest wdrożenie rozbudowanego oraz zaawansowanego produktu cyfrowego. Tworzenie takiego oprogramowania trwa długo i jest kosztowne. Udostępnienie podstawowej wersji pozwala wyeliminować błędy na wcześniejszym etapie, wdrożyć sugerowane przez klientów poprawki i sprawić, że produkt będzie zgodny z ich oczekiwaniami. Ogranicza się przy tym ryzyko wdrożenia rozwiązania, które nie będzie cieszyło się popularnością wśród użytkowników.
Czy MVP nie jest tym samym co prototyp?
Zarówno Minimum Viable Product, jak i prototyp, są prostą oraz w pełni funkcjonalną wersją produktu cyfrowego. Różnią się jednak zastosowaniem. Prototyp jest wykorzystywany najczęściej do celów wewnętrznych – jego testowaniem zajmują się pracownicy lub odpowiednio dobrana grupa użytkowników. MVP prezentuje się szerokiej grupie klientów: produkt umieszcza się w sklepie internetowym czy na specjalnie zaprojektowanej landing page.
Chcesz wykorzystać MVP, by sprawdzić swój produkt? Doradcy z GlobalLogic pomogą Ci dobrać odpowiednie narzędzia, aby test był skuteczny i wiarygodny. Dowiedz się więcej na stronie GlobalLogic!
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…