Popularne

Artykuł

Biznes

Minimum Viable Product – przetestuj wdrożenie na rynek bez ryzyka dla swojego biznesu

Minimum Viable Product – przetestuj wdrożenie na rynek bez ryzyka dla swojego biznesu

Czy badania rynkowe dają pełny obraz preferencji klientów? Czy wewnętrzne testy pozwalają ocenić wartość produktu cyfrowego? Niezależnie od wybranej metody, wdrażając nowy produkt cyfrowy na rynek, ponosisz pewne ryzyko. Jak je ograniczyć? Wypróbuj wdrożenie zgodnie z koncepcją Minimum Viable Product!

Sprawdź, czy możesz wykorzystać MVP w swoim biznesie

MVP to produkt, który udostępnia się klientom w podstawowej wersji, bez wszystkich planowanych funkcjonalności. Produkt działa w takim stopniu, by umożliwić użytkownikom zapoznanie się z jego podstawowymi funkcjami i pozwolić im ocenić, czy są zainteresowani takim rozwiązaniem.

W ten sposób możesz przetestować różne rodzaje produktów cyfrowych: oprogramowanie, aplikacje mobilne, strony i sklepy internetowe, narzędzia do obsługi wysyłek i płatności itp.

Kiedy warto wykorzystać Minimum Viable Product?

Wprowadzenie na rynek Minimum Viable Product pozwala łatwo uzyskać informacje zwrotne od dużej grupy użytkowników. Nie zawsze musisz dostarczać im gotową wersję produktu – niekiedy, aby zbadać zainteresowanie, wystarczy samo umieszczenie go na stronie bez możliwości kupna.

Minimum Viable Product warto wykorzystać na początkowym etapie działania firmy. Gdy dopiero zaczynasz ze swoim biznesem, nie możesz pozwolić sobie na ryzyko i sprzedawać produktów, które mogą okazać się nierentowne. MVP pozwoli Ci niewielkim kosztem przekonać się, czy przyjęty przez Ciebie model biznesowy jest słuszny i czy nie wymaga modyfikacji.

Inną sytuacją, w której warto zastosować MVP, jest wdrożenie rozbudowanego oraz zaawansowanego produktu cyfrowego. Tworzenie takiego oprogramowania trwa długo i jest kosztowne. Udostępnienie podstawowej wersji pozwala wyeliminować błędy na wcześniejszym etapie, wdrożyć sugerowane przez klientów poprawki i sprawić, że produkt będzie zgodny z ich oczekiwaniami. Ogranicza się przy tym ryzyko wdrożenia rozwiązania, które nie będzie cieszyło się popularnością wśród użytkowników.

Czy MVP nie jest tym samym co prototyp?

Zarówno Minimum Viable Product, jak i prototyp, są prostą oraz w pełni funkcjonalną wersją produktu cyfrowego. Różnią się jednak zastosowaniem. Prototyp jest wykorzystywany najczęściej do celów wewnętrznych – jego testowaniem zajmują się pracownicy lub odpowiednio dobrana grupa użytkowników. MVP prezentuje się szerokiej grupie klientów: produkt umieszcza się w sklepie internetowym czy na specjalnie zaprojektowanej landing page.

Chcesz wykorzystać MVP, by sprawdzić swój produkt? Doradcy z GlobalLogic pomogą Ci dobrać odpowiednie narzędzia, aby test był skuteczny i wiarygodny. Dowiedz się więcej na stronie GlobalLogic!

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *