Jedną z najczęściej wybieranych form windykacji jest windykacja telefoniczna. Jej popularność to kwestia wygody dla obydwu stron rozmowy. Obsługujący danego dłużnika doradca firmy windykacyjnej nie musi tracić czasu na dojazdy. Wystarczy, że wykona telefon i zdalnie zaproponuje rozwiązanie dla problemów finansowych danej osoby. Niestety, ze względu na różnorodne komplikacje życiowe każdego z nas może spotkać taka rozmowa, wystarczą problemy z nieopłaconym abonamentem za kablówkę lub telefon. Wierzyciel może sprzedać dług innemu podmiotowi, a firma zajmująca się stricte windykacją będzie się z nami kontaktować. Jest to rodzaj rozmowy, której bardzo się obawiamy i stanowi ona dla nas spory stres. Pamiętać należy, że doradca dzwoni jednak do nas z propozycją rozwiązania sprawy, nie musisz się zatem niczego obawiać.
Spis treści
Jakie są zalety windykacji telefonicznej?
Przede wszystkim, odłóż na bok strach przed rozmową. Odbierz telefon i w spokojnej rozmowie dowiedz się, jakie masz opcje. Rozmowa na odległość jest dla Ciebie bezpieczna i komfortowa, nie musisz spotykać się z nikim twarzą w twarz, a dzwoniąca do Ciebie osoba chce wypracować plan, któremu będziesz mógł sprostać. Ten typ obsługi klienta jest również bardzo ważny, bo druga strona też zdaje sobie sprawę, że dla dłużnika to nerwowa rozmowa. W rozmowie telefonicznej możesz uzyskać informację o stanie Twojego zadłużenia, omówić swoje możliwości finansowe w danym momencie i wspólnie zastanowić się, w jaki sposób możesz spłacać swoje zadłużenie, by Twój budżet domowy to udźwignął. Warto szczerze i uczciwie rozmawiać, wtedy szansa na porozumienie i koniec twoich nerwów jest bardzo wysoka.
Jak wspomóc firmę w prowadzeniu rozmów windykacyjnych?
Ustalanie warunków spłaty zadłużenia jest również wyzwaniem dla strony dzwoniącej. Wszelkie rozmowy z dłużnikami wymagają od doradców pewnej dozy wyrozumiałości i cierpliwości, przy jednoczesnym byciu stanowczym. Doskonałą formą wparcia pracowników w tym zadaniu jest system Thulium i jego składnik bazowy w postaci programu contact center. Każdy kontakt z klientem jest zapisywany i monitorowany, rozmowy mogą być dokładnie odsłuchane i zanalizowane, nic nie zginie. Program do windykacji Thulium rozpoznaje klientów i zapisuje całą historię kontaktu z nimi, dzięki czemu doradca ma wszystkie informacje w zasięgu ręki.
Skrócenie czasu rozmowy doradców to spore ułatwienie dla pracy
Jednym ze sporych problemów, na jakie natrafiają dzwoniący do dłużników doradcy jest nieodbieranie przez nich telefonów. Bardzo często dłużnicy zapisują sobie numer i unikają rozmowy, możesz w takim momencie skorzystać z losowej bazy numerów i zwiększyć contact rate swoich pracowników. Dużym ułatwieniem dla pracy firmy, jakie oferuje program do windykacji Thulium, jest predictive dialer, który zwiększa wydajność i automatyzację działań. Umożliwia on przewidywanie dostępności doradców i inicjuje automatyczne połączenie do kolejnego dłużnika, przy okazji ignorując sekretarki i faxy, co pozwala rozmawiać tylko z ludźmi.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…