Popularne

Artykuł

Biznes

Jak skutecznie prowadzić rozmowy windykacyjne?

Jak skutecznie prowadzić rozmowy windykacyjne?

Jedną z najczęściej wybieranych form windykacji jest windykacja telefoniczna. Jej popularność to kwestia wygody dla obydwu stron rozmowy. Obsługujący danego dłużnika doradca firmy windykacyjnej nie musi tracić czasu na dojazdy. Wystarczy, że wykona telefon i zdalnie zaproponuje rozwiązanie dla problemów finansowych danej osoby. Niestety, ze względu na różnorodne komplikacje życiowe każdego z nas może spotkać taka rozmowa, wystarczą problemy z nieopłaconym abonamentem za kablówkę lub telefon. Wierzyciel może sprzedać dług innemu podmiotowi, a firma zajmująca się stricte windykacją będzie się z nami kontaktować. Jest to rodzaj rozmowy, której bardzo się obawiamy i stanowi ona dla nas spory stres. Pamiętać należy, że doradca dzwoni jednak do nas z propozycją rozwiązania sprawy, nie musisz się zatem niczego obawiać.

Jakie są zalety windykacji telefonicznej?

Przede wszystkim, odłóż na bok strach przed rozmową. Odbierz telefon i w spokojnej rozmowie dowiedz się, jakie masz opcje. Rozmowa na odległość jest dla Ciebie bezpieczna i komfortowa, nie musisz spotykać się z nikim twarzą w twarz, a dzwoniąca do Ciebie osoba chce wypracować plan, któremu będziesz mógł sprostać. Ten typ obsługi klienta jest również bardzo ważny, bo druga strona też zdaje sobie sprawę, że dla dłużnika to nerwowa rozmowa. W rozmowie telefonicznej możesz uzyskać informację o stanie Twojego zadłużenia, omówić swoje możliwości finansowe w danym momencie i wspólnie zastanowić się, w jaki sposób możesz spłacać swoje zadłużenie, by Twój budżet domowy to udźwignął. Warto szczerze i uczciwie rozmawiać, wtedy szansa na porozumienie i koniec twoich nerwów jest bardzo wysoka.

Jak wspomóc firmę w prowadzeniu rozmów windykacyjnych?

Ustalanie warunków spłaty zadłużenia jest również wyzwaniem dla strony dzwoniącej. Wszelkie rozmowy z dłużnikami wymagają od doradców pewnej dozy wyrozumiałości i cierpliwości, przy jednoczesnym byciu stanowczym. Doskonałą formą wparcia pracowników w tym zadaniu jest system Thulium i jego składnik bazowy w postaci programu contact center. Każdy kontakt z klientem jest zapisywany i monitorowany, rozmowy mogą być dokładnie odsłuchane i zanalizowane, nic nie zginie. Program do windykacji Thulium rozpoznaje klientów i zapisuje całą historię kontaktu z nimi, dzięki czemu doradca ma wszystkie informacje w zasięgu ręki.

Skrócenie czasu rozmowy doradców to spore ułatwienie dla pracy

Jednym ze sporych problemów, na jakie natrafiają dzwoniący do dłużników doradcy jest nieodbieranie przez nich telefonów. Bardzo często dłużnicy zapisują sobie numer i unikają rozmowy, możesz w takim momencie skorzystać z losowej bazy numerów i zwiększyć contact rate swoich pracowników. Dużym ułatwieniem dla pracy firmy, jakie oferuje program do windykacji Thulium, jest predictive dialer, który zwiększa wydajność i automatyzację działań. Umożliwia on przewidywanie dostępności doradców i inicjuje automatyczne połączenie do kolejnego dłużnika, przy okazji ignorując sekretarki i faxy, co pozwala rozmawiać tylko z ludźmi.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *