Internet kojarzy się z globalnym zasięgiem i firmami, które działają na szeroką skalę, ale na promocję w Internecie powinny też stawiać małe i lokalne przedsiębiorstwa: sklepiki, restauracje, księgarnie, kawiarnie, kwiaciarnie, przedszkola i inne. To skuteczne metody zdobywania klientów, a dostępne narzędzia ułatwiają dotarcie do lokalnej społeczności.
Spis treści
Strona Internetowa
W obecnych czasach ważna jest strona internetowa, którą powinno mieć każde przedsiębiorstwo. Jeżeli klient szuka produktu lub usługi w pierwszym odruchu zajrzy do Internetu, a dużo łatwiej znaleźć jest stronę internetową niż wzmiankę o firmie na jakimś forum czy konto w mediach społecznościowych. Własna witryna internetowa to szereg korzyści:
- Lepsza widoczność firmy w Internecie,
- Uwierzytelnia firmę,
- Ułatwia klientom znalezienie firmy,
- Pozwala w łatwy sposób zapoznać się z ofertą,
- Umożliwia skontaktowanie się.
Na stronie internetowej firma może zaprezentować swoja ofertę, co przyciągnie konkretnie zainteresowanych potencjalnych klientów i przesieje tych, którzy szukają jednak czegoś innego. Oszczędza się czas na komunikację, ponieważ część informacji potencjalny klient znajdzie już na stronie.
Witryna internetowa może stanowić wizytówkę firmy, ale warto rozbudować ją szerzej, o szczegółową ofertę, portfolio, cennik, a nawet bloga firmowego. Blog pomaga nawiązać relację z klientami, pomaga lepiej zrozumieć ofertę, rozwiązuje niektóre problemy klientów, a także zwiększa widoczność firmy w Internecie.
Warto zainteresować się też narzędziami promocji w przeglądarkach internetowych, na przykład Google Ads. Jeżeli klient wpisuje konkretne zapytanie w przeglądarce, to za pomocą narzędzi Google Ads można zwiększyć widoczność swojej oferty.
Media społecznościowe
Social media pomagają w budowaniu własnej marki. Pozwalają nie tylko przedstawić ofertę firmy, ale pokazać ją od zaplecza, nadać jej charakter i nawiązać więź z odbiorcami. Budowanie relacji z klientami to podstawa współczesnego marketingu.
Portale społecznościowe są też skuteczną formą dotarcia do klientów, ponieważ ludzie spędzają w nich mnóstwo czasu. Jest zatem szansa dotarcia do nich, nawet jeżeli jeszcze nie wykazują zainteresowania daną usługą lub produktem – jest tu większa szansa na wykreowanie danej potrzeby wśród odbiorców. Poza tym oferują gotowe narzędzia marketingowe i ułatwiają tworzenie reklam.
Współczesne media społecznościowe są rozbudowane i oferują wiele metod dotarcia do klienta. To nie tylko posty i filmy na stronie głównej, ale możliwość budowania grup tematycznych, prezentacji luźniejszej formy informacji za pomocą 24-godzinnych Relacji lub Stories czy nagrywanie live’ów.
Inne możliwości dotarcia do klientów w Internecie
W Internecie jest ogrom miejsc, gdzie firma może dać znać o swoim istnieniu i dotrzeć do potencjalnych klientów. Najlepiej, jeśli są to strony związane tematycznie z działalnością przedsiębiorstwa. Może to być: portal ogłoszeniowy, blog tematyczny, forum specjalistyczne, strony umożliwiające szukanie zleceń, jak Useme, OLX czy Oferteo.
Popularną formą marketingu są też współprace z influencerami. Twórcy internetowi, którzy mają duże zasięgi mogą pomóc w promocji marki pod warunkiem, że oferta firmy pasuje tematycznie do zainteresowań odbiorców i jest to realna, zaangażowana społeczność. Tu też jest szeroki wybór współpracy: twórcy z YouTube, blogerzy, podcasterzy, influencerzy z Facebooka, TikToka, Instagrama i wielu innych.
Tradycyjny marketing vs Internet
Tradycyjny marketing obejmował takie działania, jak: reklama w książce telefonicznej lub gazecie, reklama telewizyjna, ulotki, akwizycja czy telemarketing. Rozwój Internetu spowodował przeniesienie marketingu do sieci, ponieważ obecnie to tam spędzamy więcej czasu. Nie ma już książek telefonicznych, gazety i telewizja straciły na atrakcyjności i choć wciąż dobrze miewa się telemarketing, to rozważając formy marketingu, współcześnie to Internet powinien stanowić jego podstawę.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…