Internet kojarzy się z globalnym zasięgiem i firmami, które działają na szeroką skalę, ale na promocję w Internecie powinny też stawiać małe i lokalne przedsiębiorstwa: sklepiki, restauracje, księgarnie, kawiarnie, kwiaciarnie, przedszkola i inne. To skuteczne metody zdobywania klientów, a dostępne narzędzia ułatwiają dotarcie do lokalnej społeczności.
Spis treści
Strona Internetowa
W obecnych czasach ważna jest strona internetowa, którą powinno mieć każde przedsiębiorstwo. Jeżeli klient szuka produktu lub usługi w pierwszym odruchu zajrzy do Internetu, a dużo łatwiej znaleźć jest stronę internetową niż wzmiankę o firmie na jakimś forum czy konto w mediach społecznościowych. Własna witryna internetowa to szereg korzyści:
- Lepsza widoczność firmy w Internecie,
- Uwierzytelnia firmę,
- Ułatwia klientom znalezienie firmy,
- Pozwala w łatwy sposób zapoznać się z ofertą,
- Umożliwia skontaktowanie się.
Na stronie internetowej firma może zaprezentować swoja ofertę, co przyciągnie konkretnie zainteresowanych potencjalnych klientów i przesieje tych, którzy szukają jednak czegoś innego. Oszczędza się czas na komunikację, ponieważ część informacji potencjalny klient znajdzie już na stronie.
Witryna internetowa może stanowić wizytówkę firmy, ale warto rozbudować ją szerzej, o szczegółową ofertę, portfolio, cennik, a nawet bloga firmowego. Blog pomaga nawiązać relację z klientami, pomaga lepiej zrozumieć ofertę, rozwiązuje niektóre problemy klientów, a także zwiększa widoczność firmy w Internecie.
Warto zainteresować się też narzędziami promocji w przeglądarkach internetowych, na przykład Google Ads. Jeżeli klient wpisuje konkretne zapytanie w przeglądarce, to za pomocą narzędzi Google Ads można zwiększyć widoczność swojej oferty.
Media społecznościowe
Social media pomagają w budowaniu własnej marki. Pozwalają nie tylko przedstawić ofertę firmy, ale pokazać ją od zaplecza, nadać jej charakter i nawiązać więź z odbiorcami. Budowanie relacji z klientami to podstawa współczesnego marketingu.
Portale społecznościowe są też skuteczną formą dotarcia do klientów, ponieważ ludzie spędzają w nich mnóstwo czasu. Jest zatem szansa dotarcia do nich, nawet jeżeli jeszcze nie wykazują zainteresowania daną usługą lub produktem – jest tu większa szansa na wykreowanie danej potrzeby wśród odbiorców. Poza tym oferują gotowe narzędzia marketingowe i ułatwiają tworzenie reklam.
Współczesne media społecznościowe są rozbudowane i oferują wiele metod dotarcia do klienta. To nie tylko posty i filmy na stronie głównej, ale możliwość budowania grup tematycznych, prezentacji luźniejszej formy informacji za pomocą 24-godzinnych Relacji lub Stories czy nagrywanie live’ów.
Inne możliwości dotarcia do klientów w Internecie
W Internecie jest ogrom miejsc, gdzie firma może dać znać o swoim istnieniu i dotrzeć do potencjalnych klientów. Najlepiej, jeśli są to strony związane tematycznie z działalnością przedsiębiorstwa. Może to być: portal ogłoszeniowy, blog tematyczny, forum specjalistyczne, strony umożliwiające szukanie zleceń, jak Useme, OLX czy Oferteo.
Popularną formą marketingu są też współprace z influencerami. Twórcy internetowi, którzy mają duże zasięgi mogą pomóc w promocji marki pod warunkiem, że oferta firmy pasuje tematycznie do zainteresowań odbiorców i jest to realna, zaangażowana społeczność. Tu też jest szeroki wybór współpracy: twórcy z YouTube, blogerzy, podcasterzy, influencerzy z Facebooka, TikToka, Instagrama i wielu innych.
Tradycyjny marketing vs Internet
Tradycyjny marketing obejmował takie działania, jak: reklama w książce telefonicznej lub gazecie, reklama telewizyjna, ulotki, akwizycja czy telemarketing. Rozwój Internetu spowodował przeniesienie marketingu do sieci, ponieważ obecnie to tam spędzamy więcej czasu. Nie ma już książek telefonicznych, gazety i telewizja straciły na atrakcyjności i choć wciąż dobrze miewa się telemarketing, to rozważając formy marketingu, współcześnie to Internet powinien stanowić jego podstawę.
Podobne artykuły
Today's pick
DevOps Engineer: Kluczowa rola w przyspieszaniu dostarczania rozwiązań IT
W świecie IT DevOps Engineer jest uważany za prawdziwego renesansowego człowieka. Ten specjalista musi posiadać solidne zaplecze technologiczne, znać języki…
Jak zarządzać projektami IT? Wybrane metodyki
Zarządzanie projektami IT obejmuje szereg działań mających na celu skuteczne planowanie, organizowanie i kontrolowanie projektów w branży informatycznej. Istnieje wiele…
Bill Gates – czym zajmuje się teraz legenda branży IT?
Bill Gates, jeden z najsłynniejszych ludzi naszych czasów. Geniusz komputerowy, milioner, osobowość, filantrop. Dla wielu osób rewolucja informatyczna ma dwóch…
Co to jest software house?
Jeśli poszukujemy specjalisty, który stworzy dla nas zaawansowany system, bądź aplikację mobilną, to powinniśmy zgłosić się do software house’u. W…
Dlaczego wybieranie przez największe firmy systemów CMMS jest dowodem na ich skuteczność i użyteczność?
Każda firma zorientowana na rozwój i utrzymanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku musi prędzej czy później skorzystać z nowoczesnego wsparcia…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…