Cel pozycjonowania lokalnego jest taki sam jak w przypadku klasycznego SEO: zwiększenie widoczności strony WWW i osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Różnica tkwi natomiast w zasięgu. Kiedy więc warto na nie postawić? Wyjaśniamy!
Spis treści
Pozycjonowanie lokalne – kiedy warto się na nie zdecydować?
Wyobraź sobie np. że prowadzisz kwiaciarnię w Poznaniu. Będzie Ci wtedy zależeć przede wszystkim na dotarciu do klientów z tego właśnie miasta. W związku z tym nie ma potrzeby konkurowania o wysokie pozycje w Google ze wszystkimi kwiaciarniami w kraju – a jedynie z tymi poznańskimi. Podobnie niekonieczne (a wręcz – całkowicie zbędne!) jest, aby Twoja storna wyświetliła się internaucie, który wpisuje w wyszukiwarkę hasło „kwiaciarnia” i przebywa aktualnie w Zakopanem albo w Olsztynie.
Chyba już się domyślasz, o co w tym wszystkim chodzi. Poniżej krótko podsumowujemy, w jakich sytuacjach warto wybrać pozycjonowanie lokalne:
- Prowadzisz działalność usługową (fryzjer, mechanik samochodowy, dentysta, hydraulik, restauracja, siłownia itp.),
- Starasz się pozyskać klientów ze swojej okolicy,
- Twój biznes jest niewielki i przy „tradycyjnym” pozycjonowaniu trudno byłoby mu konkurować z dużymi firmami,
- Chcesz optymalnie wykorzystać budżet przeznaczany na reklamę w sieci,
- Zależy Ci na wiarygodności, dobrych opiniach i informacji zwrotnej od klientów.
Pozycjonowanie lokalne – na czym dokładnie polega?
Podobnie jak w przypadku klasycznego SEO, pozycjonowanie lokalne to kompleksowe działania, które powinny być prowadzone stale i odpowiednio dostosowywane do zmieniających się uwarunkowań (aktualizacji algorytmów Google’a, działań konkurencji itp.).
Proces pozycjonowania lokalnego obejmuje przede wszystkim:
- Dobór słów kluczowych uwzględniający specyfikę danej branży i panującą w niej konkurencję,
- Audyt SEO strony WWW, który jest niczym innym, jak wszechstronnym sprawdzeniem witryny oraz przygotowaniem zbioru konkretnych wskazówek służących poprawie jej optymalizacji,
- Optymalizacja strony internetowej na podstawie wyników audytu. Może ona polegać m.in. na nasyceniu treści słowami kluczowymi, uporządkowaniu struktury witryny, poprawie czasu ładowania, optymalizacji tagów w kodzie HTML, usunięciu przekierowań czy wprowadzeniu linkowania wewnętrznego.
- Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do witryny, które zwiększą jej wiarygodność i poprawią pozycję.
- Utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to wyjątkowo użyteczne narzędzie, za którego pośrednictwem możesz oznaczyć siedzibę swojego biznesu na Mapach Google, podać dane kontaktowe, poinformować o godzinach otwarcia czy cenniku, a nawet zaoferować rezerwację wizyt. Wizytówka pomoże nie tylko w osiągnięciu wysokich pozycji w SERP, lecz także w budowie profesjonalnego wizerunku oraz pozyskiwaniu zaufania konsumentów.
Pamiętaj, że pozycjonowanie, również pozycjonowanie lokalne, to długotrwały proces, na którego rezultaty przyjdzie trochę poczekać. Dlatego im wcześniej zaczniesz, tym lepiej!
Więcej przydatnych informacji na temat SEO, w tym pozycjonowania lokalnego, a także innych form marketingu internetowego, znajdziesz w zakładce „Czytelnia” na stronie Fabrykamarketingu.pl. Sprawdź sam!
Podobne artykuły
Today's pick
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…