Cel pozycjonowania lokalnego jest taki sam jak w przypadku klasycznego SEO: zwiększenie widoczności strony WWW i osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Różnica tkwi natomiast w zasięgu. Kiedy więc warto na nie postawić? Wyjaśniamy!
Spis treści
Pozycjonowanie lokalne – kiedy warto się na nie zdecydować?
Wyobraź sobie np. że prowadzisz kwiaciarnię w Poznaniu. Będzie Ci wtedy zależeć przede wszystkim na dotarciu do klientów z tego właśnie miasta. W związku z tym nie ma potrzeby konkurowania o wysokie pozycje w Google ze wszystkimi kwiaciarniami w kraju – a jedynie z tymi poznańskimi. Podobnie niekonieczne (a wręcz – całkowicie zbędne!) jest, aby Twoja storna wyświetliła się internaucie, który wpisuje w wyszukiwarkę hasło „kwiaciarnia” i przebywa aktualnie w Zakopanem albo w Olsztynie.
Chyba już się domyślasz, o co w tym wszystkim chodzi. Poniżej krótko podsumowujemy, w jakich sytuacjach warto wybrać pozycjonowanie lokalne:
- Prowadzisz działalność usługową (fryzjer, mechanik samochodowy, dentysta, hydraulik, restauracja, siłownia itp.),
- Starasz się pozyskać klientów ze swojej okolicy,
- Twój biznes jest niewielki i przy „tradycyjnym” pozycjonowaniu trudno byłoby mu konkurować z dużymi firmami,
- Chcesz optymalnie wykorzystać budżet przeznaczany na reklamę w sieci,
- Zależy Ci na wiarygodności, dobrych opiniach i informacji zwrotnej od klientów.
Pozycjonowanie lokalne – na czym dokładnie polega?
Podobnie jak w przypadku klasycznego SEO, pozycjonowanie lokalne to kompleksowe działania, które powinny być prowadzone stale i odpowiednio dostosowywane do zmieniających się uwarunkowań (aktualizacji algorytmów Google’a, działań konkurencji itp.).
Proces pozycjonowania lokalnego obejmuje przede wszystkim:
- Dobór słów kluczowych uwzględniający specyfikę danej branży i panującą w niej konkurencję,
- Audyt SEO strony WWW, który jest niczym innym, jak wszechstronnym sprawdzeniem witryny oraz przygotowaniem zbioru konkretnych wskazówek służących poprawie jej optymalizacji,
- Optymalizacja strony internetowej na podstawie wyników audytu. Może ona polegać m.in. na nasyceniu treści słowami kluczowymi, uporządkowaniu struktury witryny, poprawie czasu ładowania, optymalizacji tagów w kodzie HTML, usunięciu przekierowań czy wprowadzeniu linkowania wewnętrznego.
- Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do witryny, które zwiększą jej wiarygodność i poprawią pozycję.
- Utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to wyjątkowo użyteczne narzędzie, za którego pośrednictwem możesz oznaczyć siedzibę swojego biznesu na Mapach Google, podać dane kontaktowe, poinformować o godzinach otwarcia czy cenniku, a nawet zaoferować rezerwację wizyt. Wizytówka pomoże nie tylko w osiągnięciu wysokich pozycji w SERP, lecz także w budowie profesjonalnego wizerunku oraz pozyskiwaniu zaufania konsumentów.
Pamiętaj, że pozycjonowanie, również pozycjonowanie lokalne, to długotrwały proces, na którego rezultaty przyjdzie trochę poczekać. Dlatego im wcześniej zaczniesz, tym lepiej!
Więcej przydatnych informacji na temat SEO, w tym pozycjonowania lokalnego, a także innych form marketingu internetowego, znajdziesz w zakładce „Czytelnia” na stronie Fabrykamarketingu.pl. Sprawdź sam!
Podobne artykuły
Today's pick
Praktyczne ścianki nie tylko wystawiennicze
Organizacja przestrzeni to podstawa funkcjonowania każdego biznesu. Nie ma większego znaczenia, czy będziesz działać w branży handlowej, czy też produkcyjnej,…
Możliwe zastosowania Tour Guide w czasie pandemii
Rok 2020 to bez wątpienia szczególny rok w najnowszej historii. Pandemia koronawirusa zmieniła obraz świata, w tym także sposobów prowadzenia…
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?
Prowadząc biznes z pewnością wiele razy zastanawiałeś się, jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. Co sprawia, że klienci kupują u…
Czym jest i do czego służy naświetlarka?
W ostatnich latach technologia poligraficzna bardzo się rozwinęła. Współczesne urządzenia dają bardzo szerokie możliwości produkcji wysokiej jakości materiałów. Jednym z…
Lean canvas, czyli sprytny biznesplan
Przygotowanie biznesplanu dla wielu nowych, ale również doświadczonych przedsiębiorców stanowi ogromne wyzwanie. Niejednokrotnie dokumenty te urastają do postaci bardzo opasłych…
Nowe technologie pozwalają załatwić pożyczkę online niemal od ręki
Wchodzimy na stronę www pożyczkodawcy, wypełniamy formularz i już kilka minut później dowiadujemy się, czy zostaną nam pożyczone pieniądze. Tak…
5 ŁATWYCH W UŻYCIU METOD ZARZĄDZANIA PIENIĘDZMI DOSTĘPNYCH NA SMARTFONIE
Nowoczesne smartfony to coś więcej niż tylko narzędzia komunikacji. Mogą one pomóc nam uporządkować wszystkie aspekty naszego życia, w tym…