Cel pozycjonowania lokalnego jest taki sam jak w przypadku klasycznego SEO: zwiększenie widoczności strony WWW i osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Różnica tkwi natomiast w zasięgu. Kiedy więc warto na nie postawić? Wyjaśniamy!
Spis treści
Pozycjonowanie lokalne – kiedy warto się na nie zdecydować?
Wyobraź sobie np. że prowadzisz kwiaciarnię w Poznaniu. Będzie Ci wtedy zależeć przede wszystkim na dotarciu do klientów z tego właśnie miasta. W związku z tym nie ma potrzeby konkurowania o wysokie pozycje w Google ze wszystkimi kwiaciarniami w kraju – a jedynie z tymi poznańskimi. Podobnie niekonieczne (a wręcz – całkowicie zbędne!) jest, aby Twoja storna wyświetliła się internaucie, który wpisuje w wyszukiwarkę hasło „kwiaciarnia” i przebywa aktualnie w Zakopanem albo w Olsztynie.
Chyba już się domyślasz, o co w tym wszystkim chodzi. Poniżej krótko podsumowujemy, w jakich sytuacjach warto wybrać pozycjonowanie lokalne:
- Prowadzisz działalność usługową (fryzjer, mechanik samochodowy, dentysta, hydraulik, restauracja, siłownia itp.),
- Starasz się pozyskać klientów ze swojej okolicy,
- Twój biznes jest niewielki i przy „tradycyjnym” pozycjonowaniu trudno byłoby mu konkurować z dużymi firmami,
- Chcesz optymalnie wykorzystać budżet przeznaczany na reklamę w sieci,
- Zależy Ci na wiarygodności, dobrych opiniach i informacji zwrotnej od klientów.
Pozycjonowanie lokalne – na czym dokładnie polega?
Podobnie jak w przypadku klasycznego SEO, pozycjonowanie lokalne to kompleksowe działania, które powinny być prowadzone stale i odpowiednio dostosowywane do zmieniających się uwarunkowań (aktualizacji algorytmów Google’a, działań konkurencji itp.).
Proces pozycjonowania lokalnego obejmuje przede wszystkim:
- Dobór słów kluczowych uwzględniający specyfikę danej branży i panującą w niej konkurencję,
- Audyt SEO strony WWW, który jest niczym innym, jak wszechstronnym sprawdzeniem witryny oraz przygotowaniem zbioru konkretnych wskazówek służących poprawie jej optymalizacji,
- Optymalizacja strony internetowej na podstawie wyników audytu. Może ona polegać m.in. na nasyceniu treści słowami kluczowymi, uporządkowaniu struktury witryny, poprawie czasu ładowania, optymalizacji tagów w kodzie HTML, usunięciu przekierowań czy wprowadzeniu linkowania wewnętrznego.
- Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do witryny, które zwiększą jej wiarygodność i poprawią pozycję.
- Utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to wyjątkowo użyteczne narzędzie, za którego pośrednictwem możesz oznaczyć siedzibę swojego biznesu na Mapach Google, podać dane kontaktowe, poinformować o godzinach otwarcia czy cenniku, a nawet zaoferować rezerwację wizyt. Wizytówka pomoże nie tylko w osiągnięciu wysokich pozycji w SERP, lecz także w budowie profesjonalnego wizerunku oraz pozyskiwaniu zaufania konsumentów.
Pamiętaj, że pozycjonowanie, również pozycjonowanie lokalne, to długotrwały proces, na którego rezultaty przyjdzie trochę poczekać. Dlatego im wcześniej zaczniesz, tym lepiej!
Więcej przydatnych informacji na temat SEO, w tym pozycjonowania lokalnego, a także innych form marketingu internetowego, znajdziesz w zakładce „Czytelnia” na stronie Fabrykamarketingu.pl. Sprawdź sam!
Podobne artykuły
Today's pick
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…