Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

5 sytuacji, w których warto postawić na pozycjonowanie lokalne

5 sytuacji, w których warto postawić na pozycjonowanie lokalne

Cel pozycjonowania lokalnego jest taki sam jak w przypadku klasycznego SEO: zwiększenie widoczności strony WWW i osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Różnica tkwi natomiast w zasięgu. Kiedy więc warto na nie postawić? Wyjaśniamy!

Pozycjonowanie lokalne – kiedy warto się na nie zdecydować?

Wyobraź sobie np. że prowadzisz kwiaciarnię w Poznaniu. Będzie Ci wtedy zależeć przede wszystkim na dotarciu do klientów z tego właśnie miasta. W związku z tym nie ma potrzeby konkurowania o wysokie pozycje w Google ze wszystkimi kwiaciarniami w kraju – a jedynie z tymi poznańskimi. Podobnie niekonieczne (a wręcz – całkowicie zbędne!) jest, aby Twoja storna wyświetliła się internaucie, który wpisuje w wyszukiwarkę hasło „kwiaciarnia” i przebywa aktualnie w Zakopanem albo w Olsztynie.

Chyba już się domyślasz, o co w tym wszystkim chodzi. Poniżej krótko podsumowujemy, w jakich sytuacjach warto wybrać pozycjonowanie lokalne:

  1. Prowadzisz działalność usługową (fryzjer, mechanik samochodowy, dentysta, hydraulik, restauracja, siłownia itp.),
  2. Starasz się pozyskać klientów ze swojej okolicy,
  3. Twój biznes jest niewielki i przy „tradycyjnym” pozycjonowaniu trudno byłoby mu konkurować z dużymi firmami,
  4. Chcesz optymalnie wykorzystać budżet przeznaczany na reklamę w sieci,
  5. Zależy Ci na wiarygodności, dobrych opiniach i informacji zwrotnej od klientów.

Pozycjonowanie lokalne – na czym dokładnie polega?

Podobnie jak w przypadku klasycznego SEO, pozycjonowanie lokalne to kompleksowe działania, które powinny być prowadzone stale i odpowiednio dostosowywane do zmieniających się uwarunkowań (aktualizacji algorytmów Google’a, działań konkurencji itp.).

Proces pozycjonowania lokalnego obejmuje przede wszystkim:

  • Dobór słów kluczowych uwzględniający specyfikę danej branży i panującą w niej konkurencję,
  • Audyt SEO strony WWW, który jest niczym innym, jak wszechstronnym sprawdzeniem witryny oraz przygotowaniem zbioru konkretnych wskazówek służących poprawie jej optymalizacji,
  • Optymalizacja strony internetowej na podstawie wyników audytu. Może ona polegać m.in. na nasyceniu treści słowami kluczowymi, uporządkowaniu struktury witryny, poprawie czasu ładowania, optymalizacji tagów w kodzie HTML, usunięciu przekierowań czy wprowadzeniu linkowania wewnętrznego.
  • Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do witryny, które zwiększą jej wiarygodność i poprawią pozycję.
  • Utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to wyjątkowo użyteczne narzędzie, za którego pośrednictwem możesz oznaczyć siedzibę swojego biznesu na Mapach Google, podać dane kontaktowe, poinformować o godzinach otwarcia czy cenniku, a nawet zaoferować rezerwację wizyt. Wizytówka pomoże nie tylko w osiągnięciu wysokich pozycji w SERP, lecz także w budowie profesjonalnego wizerunku oraz pozyskiwaniu zaufania konsumentów.

Pamiętaj, że pozycjonowanie, również pozycjonowanie lokalne, to długotrwały proces, na którego rezultaty przyjdzie trochę poczekać. Dlatego im wcześniej zaczniesz, tym lepiej!

Więcej przydatnych informacji na temat SEO, w tym pozycjonowania lokalnego, a także innych form marketingu internetowego, znajdziesz w zakładce „Czytelnia” na stronie Fabrykamarketingu.pl. Sprawdź sam!

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *