Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Influencer marketing – 5 błędów, które łatwo popełnić

Influencer marketing – 5 błędów, które łatwo popełnić

Influencer marketing jest obecnie bardzo popularną formą reklamy. Potrafi być bardzo skuteczny i przełożyć się na bardzo duże zyski. Niekiedy jednak współpraca z influencerami okazuje się kompletną klapą. Przytrafiła Ci się taka sytuacja i nie wiesz, co zrobiłeś źle? A może chciałbyś jej uniknąć? Dowiedz się, jakie błędy popełniane są najczęściej.

1. Popularność nie zawsze równa się wpływ!

Potocznie influencerami nazywa się wszystkich twórców, którzy mają duża publiczność. Nie zawsze jednak liczba followersów czy zasięgi mówią o faktycznym wpływie takiej osoby na otoczenie. Pamiętaj, że słowo influencer utworzono od angielskiego „influence”, które oznacza wpływ. Osoba, z którą współpracujesz, musi gromadzić wokół siebie zaangażowanych odbiorców, którzy szanują jej poglądy, liczą się z jej zdaniem i chcą ją naśladować. Dlatego też często współpraca z tzw. mikroinfluencerami jest znacznie skuteczniejsza. Lepiej wybrać kilku twórców o bardzo zaangażowanych społecznościach niż jednego, który pokaże Twój produkt nawet milionom odbiorców, ale większość z nich zignoruje przekaz.

2. Brak zaufania

Nie możesz traktować influencera jak słupa czy manekina reklamowego. Pamiętaj – dany twórca nie znalazł się w określonym miejscu bez powodu. Jeśli jego poczynania dzielą tysiące ludzi, na pewno ma wiedzę na temat pozyskiwania ich uwagi i uznania. Z całą pewnością wie również, co spodoba się jego odbiorcom, a co nie. Dlatego daj mu odrobinę swobody, wysłuchaj pomysłów i postaraj się je połączyć ze swoją wizją. W ten sposób powstają najlepsze współprace!

3. Kiepski brief

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło się, że działania influencera w zakresie promocji produktu były niezgodne z Twoimi założeniami, najprawdopodobniej powinieneś popracować nad briefem. Powinien on być starannie przygotowany, szczegółowy i ciekawy. Zawrzyj w nim informacje na temat produktu, jego najważniejszych cech, które chciałbyś przekazać oraz oczekiwań co do całej kampanii. Pomoże to influencerowi w stworzeniu przekazu, który będzie autentyczny dla niego, a jednocześnie zgodny z Twoją wizją.

4. Influencer marketing to nie reklama

Chcąc odnieść sukces w tej dziedzinie, musisz wyzwolić się pewnych przyzwyczajeń. Influencer marketing to nie reklama! Samo zaprezentowanie czy zachwalanie produktu nawet na bardzo popularnej platformie z reguły nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Influencerzy budują swój wpływ dzięki szczerym, autentycznym opiniom czy zachowaniom, dlatego kampania powinna wykorzystywać ich zwyczajową narrację.

5. Brak wyczucia

Tym, co różni działania influencer marketingowe od reklam, są przede wszystkim naturalność czy pomysłowość. Przekaz powinien być spójny z dotychczasowymi treściami publikowanymi na danym kanale, a jednocześnie nie może nosić znamion nachalnej reklamy – wówczas jest najbardziej skuteczny. Dlatego nie warto narzucać influencerowi konkretnej narracji. Znacznie lepiej zdać się na jego dotychczasowe doświadczenie – w końcu to on najlepiej zna swoją grupę odbiorców. Aby mieć pewność, że twoje komunikaty będą skuteczne, skorzystaj z pomocy agencji influencer marketingu. Doświadczeni specjaliści z pewnością pomogą ci opracować odpowiednie formy treści.

 

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *