Influencer marketing jest obecnie bardzo popularną formą reklamy. Potrafi być bardzo skuteczny i przełożyć się na bardzo duże zyski. Niekiedy jednak współpraca z influencerami okazuje się kompletną klapą. Przytrafiła Ci się taka sytuacja i nie wiesz, co zrobiłeś źle? A może chciałbyś jej uniknąć? Dowiedz się, jakie błędy popełniane są najczęściej.
Spis treści
1. Popularność nie zawsze równa się wpływ!
Potocznie influencerami nazywa się wszystkich twórców, którzy mają duża publiczność. Nie zawsze jednak liczba followersów czy zasięgi mówią o faktycznym wpływie takiej osoby na otoczenie. Pamiętaj, że słowo influencer utworzono od angielskiego „influence”, które oznacza wpływ. Osoba, z którą współpracujesz, musi gromadzić wokół siebie zaangażowanych odbiorców, którzy szanują jej poglądy, liczą się z jej zdaniem i chcą ją naśladować. Dlatego też często współpraca z tzw. mikroinfluencerami jest znacznie skuteczniejsza. Lepiej wybrać kilku twórców o bardzo zaangażowanych społecznościach niż jednego, który pokaże Twój produkt nawet milionom odbiorców, ale większość z nich zignoruje przekaz.
2. Brak zaufania
Nie możesz traktować influencera jak słupa czy manekina reklamowego. Pamiętaj – dany twórca nie znalazł się w określonym miejscu bez powodu. Jeśli jego poczynania dzielą tysiące ludzi, na pewno ma wiedzę na temat pozyskiwania ich uwagi i uznania. Z całą pewnością wie również, co spodoba się jego odbiorcom, a co nie. Dlatego daj mu odrobinę swobody, wysłuchaj pomysłów i postaraj się je połączyć ze swoją wizją. W ten sposób powstają najlepsze współprace!
3. Kiepski brief
Jeśli kiedykolwiek zdarzyło się, że działania influencera w zakresie promocji produktu były niezgodne z Twoimi założeniami, najprawdopodobniej powinieneś popracować nad briefem. Powinien on być starannie przygotowany, szczegółowy i ciekawy. Zawrzyj w nim informacje na temat produktu, jego najważniejszych cech, które chciałbyś przekazać oraz oczekiwań co do całej kampanii. Pomoże to influencerowi w stworzeniu przekazu, który będzie autentyczny dla niego, a jednocześnie zgodny z Twoją wizją.
4. Influencer marketing to nie reklama
Chcąc odnieść sukces w tej dziedzinie, musisz wyzwolić się pewnych przyzwyczajeń. Influencer marketing to nie reklama! Samo zaprezentowanie czy zachwalanie produktu nawet na bardzo popularnej platformie z reguły nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Influencerzy budują swój wpływ dzięki szczerym, autentycznym opiniom czy zachowaniom, dlatego kampania powinna wykorzystywać ich zwyczajową narrację.
5. Brak wyczucia
Tym, co różni działania influencer marketingowe od reklam, są przede wszystkim naturalność czy pomysłowość. Przekaz powinien być spójny z dotychczasowymi treściami publikowanymi na danym kanale, a jednocześnie nie może nosić znamion nachalnej reklamy – wówczas jest najbardziej skuteczny. Dlatego nie warto narzucać influencerowi konkretnej narracji. Znacznie lepiej zdać się na jego dotychczasowe doświadczenie – w końcu to on najlepiej zna swoją grupę odbiorców. Aby mieć pewność, że twoje komunikaty będą skuteczne, skorzystaj z pomocy agencji influencer marketingu. Doświadczeni specjaliści z pewnością pomogą ci opracować odpowiednie formy treści.
Podobne artykuły
Today's pick
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…