Influencer marketing jest obecnie bardzo popularną formą reklamy. Potrafi być bardzo skuteczny i przełożyć się na bardzo duże zyski. Niekiedy jednak współpraca z influencerami okazuje się kompletną klapą. Przytrafiła Ci się taka sytuacja i nie wiesz, co zrobiłeś źle? A może chciałbyś jej uniknąć? Dowiedz się, jakie błędy popełniane są najczęściej.
Spis treści
1. Popularność nie zawsze równa się wpływ!
Potocznie influencerami nazywa się wszystkich twórców, którzy mają duża publiczność. Nie zawsze jednak liczba followersów czy zasięgi mówią o faktycznym wpływie takiej osoby na otoczenie. Pamiętaj, że słowo influencer utworzono od angielskiego „influence”, które oznacza wpływ. Osoba, z którą współpracujesz, musi gromadzić wokół siebie zaangażowanych odbiorców, którzy szanują jej poglądy, liczą się z jej zdaniem i chcą ją naśladować. Dlatego też często współpraca z tzw. mikroinfluencerami jest znacznie skuteczniejsza. Lepiej wybrać kilku twórców o bardzo zaangażowanych społecznościach niż jednego, który pokaże Twój produkt nawet milionom odbiorców, ale większość z nich zignoruje przekaz.
2. Brak zaufania
Nie możesz traktować influencera jak słupa czy manekina reklamowego. Pamiętaj – dany twórca nie znalazł się w określonym miejscu bez powodu. Jeśli jego poczynania dzielą tysiące ludzi, na pewno ma wiedzę na temat pozyskiwania ich uwagi i uznania. Z całą pewnością wie również, co spodoba się jego odbiorcom, a co nie. Dlatego daj mu odrobinę swobody, wysłuchaj pomysłów i postaraj się je połączyć ze swoją wizją. W ten sposób powstają najlepsze współprace!
3. Kiepski brief
Jeśli kiedykolwiek zdarzyło się, że działania influencera w zakresie promocji produktu były niezgodne z Twoimi założeniami, najprawdopodobniej powinieneś popracować nad briefem. Powinien on być starannie przygotowany, szczegółowy i ciekawy. Zawrzyj w nim informacje na temat produktu, jego najważniejszych cech, które chciałbyś przekazać oraz oczekiwań co do całej kampanii. Pomoże to influencerowi w stworzeniu przekazu, który będzie autentyczny dla niego, a jednocześnie zgodny z Twoją wizją.
4. Influencer marketing to nie reklama
Chcąc odnieść sukces w tej dziedzinie, musisz wyzwolić się pewnych przyzwyczajeń. Influencer marketing to nie reklama! Samo zaprezentowanie czy zachwalanie produktu nawet na bardzo popularnej platformie z reguły nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Influencerzy budują swój wpływ dzięki szczerym, autentycznym opiniom czy zachowaniom, dlatego kampania powinna wykorzystywać ich zwyczajową narrację.
5. Brak wyczucia
Tym, co różni działania influencer marketingowe od reklam, są przede wszystkim naturalność czy pomysłowość. Przekaz powinien być spójny z dotychczasowymi treściami publikowanymi na danym kanale, a jednocześnie nie może nosić znamion nachalnej reklamy – wówczas jest najbardziej skuteczny. Dlatego nie warto narzucać influencerowi konkretnej narracji. Znacznie lepiej zdać się na jego dotychczasowe doświadczenie – w końcu to on najlepiej zna swoją grupę odbiorców. Aby mieć pewność, że twoje komunikaty będą skuteczne, skorzystaj z pomocy agencji influencer marketingu. Doświadczeni specjaliści z pewnością pomogą ci opracować odpowiednie formy treści.
Podobne artykuły
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…