Influencer marketing jest obecnie bardzo popularną formą reklamy. Potrafi być bardzo skuteczny i przełożyć się na bardzo duże zyski. Niekiedy jednak współpraca z influencerami okazuje się kompletną klapą. Przytrafiła Ci się taka sytuacja i nie wiesz, co zrobiłeś źle? A może chciałbyś jej uniknąć? Dowiedz się, jakie błędy popełniane są najczęściej.
Spis treści
1. Popularność nie zawsze równa się wpływ!
Potocznie influencerami nazywa się wszystkich twórców, którzy mają duża publiczność. Nie zawsze jednak liczba followersów czy zasięgi mówią o faktycznym wpływie takiej osoby na otoczenie. Pamiętaj, że słowo influencer utworzono od angielskiego „influence”, które oznacza wpływ. Osoba, z którą współpracujesz, musi gromadzić wokół siebie zaangażowanych odbiorców, którzy szanują jej poglądy, liczą się z jej zdaniem i chcą ją naśladować. Dlatego też często współpraca z tzw. mikroinfluencerami jest znacznie skuteczniejsza. Lepiej wybrać kilku twórców o bardzo zaangażowanych społecznościach niż jednego, który pokaże Twój produkt nawet milionom odbiorców, ale większość z nich zignoruje przekaz.
2. Brak zaufania
Nie możesz traktować influencera jak słupa czy manekina reklamowego. Pamiętaj – dany twórca nie znalazł się w określonym miejscu bez powodu. Jeśli jego poczynania dzielą tysiące ludzi, na pewno ma wiedzę na temat pozyskiwania ich uwagi i uznania. Z całą pewnością wie również, co spodoba się jego odbiorcom, a co nie. Dlatego daj mu odrobinę swobody, wysłuchaj pomysłów i postaraj się je połączyć ze swoją wizją. W ten sposób powstają najlepsze współprace!
3. Kiepski brief
Jeśli kiedykolwiek zdarzyło się, że działania influencera w zakresie promocji produktu były niezgodne z Twoimi założeniami, najprawdopodobniej powinieneś popracować nad briefem. Powinien on być starannie przygotowany, szczegółowy i ciekawy. Zawrzyj w nim informacje na temat produktu, jego najważniejszych cech, które chciałbyś przekazać oraz oczekiwań co do całej kampanii. Pomoże to influencerowi w stworzeniu przekazu, który będzie autentyczny dla niego, a jednocześnie zgodny z Twoją wizją.
4. Influencer marketing to nie reklama
Chcąc odnieść sukces w tej dziedzinie, musisz wyzwolić się pewnych przyzwyczajeń. Influencer marketing to nie reklama! Samo zaprezentowanie czy zachwalanie produktu nawet na bardzo popularnej platformie z reguły nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Influencerzy budują swój wpływ dzięki szczerym, autentycznym opiniom czy zachowaniom, dlatego kampania powinna wykorzystywać ich zwyczajową narrację.
5. Brak wyczucia
Tym, co różni działania influencer marketingowe od reklam, są przede wszystkim naturalność czy pomysłowość. Przekaz powinien być spójny z dotychczasowymi treściami publikowanymi na danym kanale, a jednocześnie nie może nosić znamion nachalnej reklamy – wówczas jest najbardziej skuteczny. Dlatego nie warto narzucać influencerowi konkretnej narracji. Znacznie lepiej zdać się na jego dotychczasowe doświadczenie – w końcu to on najlepiej zna swoją grupę odbiorców. Aby mieć pewność, że twoje komunikaty będą skuteczne, skorzystaj z pomocy agencji influencer marketingu. Doświadczeni specjaliści z pewnością pomogą ci opracować odpowiednie formy treści.
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…