Każda firma przed rozpoczęciem działalności zleca stworzenie swojego unikalnego logo. Znak firmowy będzie towarzyszył jej przez cały okres istnienia na rynku we właściwie niezmiennej formie. Jego zadaniem jest odróżnienie marki od innych, przyciąganie uwagi odbiorców oraz wzbudzanie określonych, pozytywnych skojarzeń. Logo w pewnym sensie nie może jednak funkcjonować całkowicie samodzielnie – aby możliwe było jego prawidłowe użytkowanie w ciągu kolejnych lat, konieczne jest bowiem także posiadanie księgi znaku.
Spis treści
Czym jest księga znaku i dlaczego jej posiadanie jest koniecznością?
Księga znaku to nic innego, jak specjalny dokument, który powinien zostać przekazany firmie wraz z ostatecznym projektem jej logo. Jest to w praktyce coś na kształt instrukcji obsługi znaku firmowego, która zawiera wszystkie istotne informacje na temat prawidłowego, zgodnego z zamierzeniami korzystania z firmowego logo. Księga znaku przydaje się zarówno samemu właścicielowi znaku firmowego, jak innym podmiotom, których zadaniem będzie opracowanie reprodukcji ze znajdującym się na nich logo firmowym.
Księga znaku jest zazwyczaj dość obszernym i obfitującym w użyteczne informacje dokumentem, w którym znajduje się wiele praktycznych informacji. Wyjaśnia symbolikę logo, jego powiązania z działalnością firmy oraz powody wykorzystania poszczególnych jego elementów. Przedstawia także genezę logo, czyli okoliczności jego powstania oraz idee, które przyświecały projektowaniu. Takie informacje docenią firmy piszące o marce oraz prezentujący jej działalność szerokiej publiczności. Oprócz części typowo opisowej, księga znaku przedstawia także wytyczne dotyczące pracy ze znakiem firmowym odnoszące się do jego reprodukcji. Takie wskazówki są przydatne zwłaszcza podczas zlecania produkcji materiałów reklamowych różnego rodzaju, projektowania oprawy graficznej strony internetowej oraz wielu innych czynności, które zakładają wykorzystanie logo.
Księga znaku w wersji podstawowej czy rozszerzonej?
Wersja podstawowa księgi znaku jest wystarczająca dla większości firm, które chcą zadbać o spójność swojej identyfikacji wizualnej oraz zyskać praktyczne narzędzie ułatwiające współpracę z grafikami, webmasterami, drukarniami oraz innymi specjalistami, w których kręgu zainteresowań znajduje się praca z ich logo. Wariant podstawowy księgi znaku, oprócz zasad prawidłowej reprodukcji znaku firmowego, zawiera także informacje na temat tzw. niedopuszczalnych modyfikacji, których znajomość pozwala uniknąć często kosztownych błędów oraz skazy na firmowym wizerunku.
Bardziej wymagające przedsiębiorstwa, które chcą mieć w posiadaniu kompleksowe narzędzie do pracy z firmowym logo, mogą natomiast zamówić księgę znaku w wersji rozszerzonej. Wariant ten zawiera wszystkie informacje dostępne w wersji podstawowej, a ponadto znaleźć w nim można także już gotowe materiały reklamowe, które firma może od razu wykorzystać w procesie budowania swojego profesjonalnego wizerunku i systemu identyfikacji wizualnej. Bez względu na to, którą wersję księgi znaku ostatecznie wybierzemy, istotne jest zadbanie o jej posiadanie, gdyż jest to swoista gwarancja prawidłowego użytkowania logo.
Podobne artykuły
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…