Popularne

Artykuł

Oprogramowanie

Program do pisania – jaki wybrać?

Program do pisania – jaki wybrać?

Nie zawsze edytor tekstu fabrycznie zainstalowany na danym komputerze spełni nasze oczekiwania. Dobra wiadomość jest jednak taka, że niezależnie od naszych potrzeb, na rynku istnieje wiele dobrych, darmowych programów, które z nawiązką spełnią swoje zadanie. Dziś prezentujemy trzy z nich. Oto 3 dobre, darmowe programy do pisania, które zastąpią standardowy edytor tekstu.

Dokumenty Google

Dokumenty Google możemy spokojnie polecić zarówno do zastosowania domowego, jak i profesjonalnego, na przykład w firmie. Dlaczego? Ponieważ jest to kompleksowy pakiet biurowy, w którym zawarte są nie tylko darmowe programy do pisania, ale i szereg innych narzędzi – arkusze kalkulacyjne, kreatory prezentacji i nie tylko. Co więcej – z usługi przygotowanej przez Google możemy korzystać bez pobierania jakiegokolwiek pliku.

Edytor tekstu, podobnie jak i pozostałe elementy pakietu, dostępny jest bowiem w 100% online. Wyposażony został on w system wykrywania błędów w pisowni (o wiele lepszy, niż np. w przypadku MS Word), również w języku polskim, a także możliwość jednoczesnej edycji dokumentu z innymi członkami zespołu. Warto podkreślić, że każdy, nawet najmniejszy postęp naszych prac jest natychmiast zapisywany w chmurze, dzięki czemu nigdy nie stracimy danych. Mamy też dostęp do naszych dokumentów z każdego miejsca na świecie – wystarczy jedynie znać hasło do konta Google.

Zoho Writer

Mniej znaną propozycją, która jednak naszym zdaniem w wielu kwestiach dorównuje (a w niektórych wręcz przewyższa) pakiet biurowy od Google jest Zoho Writer. Jeśli chodzi o darmowe programy do pisania, daje prawdopodobnie najwięcej możliwości profesjonalistom. Jest bowiem zintegrowany między innymi z narzędziami biznesowymi, jak korespondencja seryjna, czy podpis elektroniczny. Ciekawostką jest fakt, że twórcy umożliwiają tu nawet włączenie efektu dźwiękowego maszyny do pisania.

Pomimo tego jest także programem bardzo przystępnym i łatwym w obsłudze – także dla początkującego użytkownika. Oczywiście, Zoho Writer działa w języku polskim, posiada także możliwość automatycznego sugerowania korekt w naszym języku.  Podobnie, jak Dokumenty Google, Zoho Writer działa w chmurze, czyli w pełni online. Program jest darmowy, ale wymaga rejestracji.

WPS Office

Kolejną zaś darmową propozycją jest WPS Office – prawdopodobnie najlepsza opcja, jeśli chodzi o darmowe programy do pisania dostępne także na Androida. Nadmieniamy, że WPS Office dostępny jest w dwóch wersjach, ale darmowa spokojnie wystarczy, by spełnić najważniejsze potrzeby zdecydowanej większości użytkowników. Oprócz edytora tekstu i pakietu biurowego, znajdziemy tu także czytnik plików PDF.

Sam edytor tekstu WPS Office jest zaś narzędziem bardzo wysokiej klasy. Umożliwia praktycznie dowolne edytowanie tekstu, dodawanie komentarzy czy poprawek, zawiera także szereg narzędzi niezbędnych przy bardziej profesjonalnych projektach. W ramach podstawowego pakietu WPS office, uzyskujemy 1GB bezpłatnej pamięci dostępnej w chmurze. W przeciwieństwie do dwóch powyżej omawianych opcji, działa bez konieczności łączenia się z siecią.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *