Sieć nas wciąga. To tu kupujemy, informujemy się, rozmawiamy, załatwiamy sprawy, ćwiczymy, bawimy się, relaksujemy. Internet pochłania coraz większą część naszych codziennych aktywności. Masz biznes? Zadbaj o jego widoczność w wirtualnym świecie.
Nie ma co się oszukiwać, że bez istnienia w sieci można prężnie prowadzić biznes. W znacznej większości przypadków po prostu nie można. I tak na przykład budowa sklepów internetowych to konieczność dla właścicieli lokali stacjonarnych, bo coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy przez internet. Pandemia przyzwyczaiła nas do wypełniania wirtualnych koszyków za pomocą kilku kliknięć w telefonie. Jest wygodnie, prosto i szybko.
Spis treści
Budowa sklepów internetowych to przedsięwzięcie, w które warto inwestować
Konieczność ta nie musi być jednak nieprzyjemna i może przynieść wiele korzyści i ułatwień. E-sklep jest bowiem zintegrowany z systemami księgowo-magazynowami, a sprzedaż odbywa się niejako automatycznie (automatyczne księgowanie, płatności online, integracja z firmami kurierskimi czy platformami sprzedażowymi jak Allegro). Warto też uzmysłowić sobie, że otwarcie biznesu na sieć poszerza (i to znacznie) grono potencjalnych klientów. Zwłaszcza jeśli zadbamy o odpowiednie wypozycjonowanie strony (czyli umieszczenie jej na „topowych” miejscach w wyszukiwarce Google), co sprawi, że nasz wirtualny sklep będą odwiedzać tysiące osób przez całą dobę. A dzięki temu sprzedaż będzie rosnąć. Budowa sklepu internetowego jest jednak zadaniem trudnym i tutaj pomocna może okazać się agencja interaktywna.
Strona internetowa dla biura nieruchomości, kosmetyczki, prawnika, mechanika
Istnienie w sieci jest przydatne nie tylko właścicielom sklepów, ale przedsiębiorcom praktycznie z każdej branży. Dzieje się tak, dlatego że większość ludzi szuka usług i produktów w sieci. Jeśli zadbamy o dobre SEO (czyli pozycjonowanie), to możemy być pewni, że trafią do nas. Przykładem może być strona dla biura nieruchomości. Współcześnie mało kto szuka ogłoszeń dotyczących sprzedaży czy wynajmu domów lub mieszkań w gazetach lub na słupach ogłoszeniowych. Swojego wymarzone „M” poszukujemy w sieci. Dobrze wykonana (zarówno pod kątem graficznym jak i funkcjonalnym) i wypozycjonowana witryna internetowa sprawi, że klient znajdzie to, czego szuka a w efekcie pośrednik zarobi. Pomocne mogą być takie udogodnienia jak odpowiednie grupowanie ogłoszeń i ich filtrowanie, czytelny układ strony i przejrzystość ofert oraz wykorzystanie komunikatorów do kontaktu. Sam przedsiębiorca skorzysta dzięki integracji strony z popularnymi programami do eksportu ogłoszeń.
Podobne artykuły
Today's pick
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…