Funkcjonalna przestrzeń biurowa jest to kluczowa sprawa w każdym miejscu pracy. Jej aranżacja wpływa na samopoczucie pracowników i ułatwia im wykonywanie codziennych obowiązków. Jednak projektowanie przestrzeni biurowych nie jest takie proste. Jak zatem zaprojektować funkcjonalne biuro, które polubią Twoi pracownicy? Szczegółów dowiesz się z tego artykułu.
Spis treści
Przestrzeń biurowa a funkcjonalność
Dlaczego funkcjonalność biura jest tak ważna? Ponieważ łączy się z ułatwieniem pracy. W nowoczesnych biurach liczy się już nie tylko stworzenie miłej oku przestrzeni, ale przede wszystkim miejsca, które będzie emanowało komfortem. Właśnie dlatego coraz częściej tworzy się biura nie tylko jako miejsce wykonywania obowiązków służbowych, ale też jako przestrzeń, służącą do integracji ze współpracownikami i spotkań z kontrahentami. Dobrze wyposażone biuro powinno dać pracownikom też możliwość wyciszenia i chwilowego oderwania się od natłoku myśli, związanych z codziennymi obowiązkami.
Jak zaprojektować funkcjonalne biuro?
Co więc powinno się w takim pomieszczeniu znaleźć? Biuro zazwyczaj kojarzy nam się z biurkiem na sprzęt komputerowy, akcesoriami do pracy oraz regulowanym fotelem. Przydatne okażą się także szafki i regały na dokumenty. Aranżację najlepiej wykonywać tak, aby znalazły się w niej wszystkie niezbędne do pracy elementy, uwzględniając jednocześnie potrzeby pracownika i specyfikacje wykonywanego zawodu.
Kluczowe elementy funkcjonalnego biura
Tworząc aranżację, trzeba skupić się na tym, aby w biurze pracownikowi pracowało się jak najlepiej. Meble wielofunkcyjne to podstawa takiej aranżacji. Warto postawić na biurko biurowe regulowane, dające możliwość dostosowania wysokości blatu do indywidualnych wymagań. Coraz częściej stawia się także na akustykę, a więc wyciszenie przestrzeni, co jest szczególnie ważne w biurach typu open space. Pomocne okazują się ścianki akustyczne, dzięki którym można uzyskać spokojną przestrzeń do pracy.
Jakie są najczęstsze błędy w projektowaniu przestrzeni biurowej?
Wśród najczęstszych błędów, popełnianych podczas projektowania przestrzeni biurowej wyróżniamy:
- nieuwzględnienie indywidualnych potrzeb pracowników – jest to błąd, który może mieć duże znaczenie dla wydajności pracy. Pracownik, który dobrze się czuje na swoim stanowisku, będzie miał więcej chęci do działania i lepiej poradzi sobie z wymagającymi obowiązkami,
- brak przestrzeni, sprzyjającej relaksowi – ciekawym rozwiązaniem są tzw. strefy relaksu, wyposażone w wygodne fotele i sofy, gdzie pracownik może spędzić w spokoju przerwę, porozmawiać ze współpracownikami lub w miłej atmosferze po prostu wypić kawę,
- surowa, formalna aranżacja – otoczenie miejsca pracy wpływa na komfort pracownika, warto więc dopasować kolory i estetykę wnętrza w taki sposób, aby atmosfera w biurze była przytulna.
Meble wielofunkcyjne, praktyczne i funkcjonalne
Bardzo ważny jest odpowiedni dobór mebli. Regulowane fotele to już standard w miejscach pracy. Dużą popularnością cieszą się także stoły wielofunkcyjne z regulacją blatu, pozwalające na zmianę pozycji podczas pracy na komputerze, czy w trakcie spotkań konferencyjnych. Komfortowe meble mają spory wpływ na samopoczucie pracownika, który korzysta z nich przez kilka godzin dziennie. Warto więc zainwestować w wyposażenie wielofunkcyjne, zwiększające standardy oraz bezpieczeństwo pracy.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…