Każda firma chce być jak najbardziej dostępna dla swoich klientów, a służbowy numer telefonu ma w tym względzie ogromne znaczenie. W przeszłości wiązało się to często z dużymi kosztami. Trzeba było zainstalować w firmie centralę telefoniczną, a telefony często wymagały konserwacji lub wymiany. W związku z tym ta opcja była prawie wyłącznie zarezerwowana dla większych firm, a nie dla małych osób prowadzących działalność gospodarczą lub MŚP. Jednak dzięki nowoczesnej technologii istnieje tańsza opcja, która oferuje rozwiązanie dla każdej firmy. Dzięki telefonii biznesowej w chmurze masz do dyspozycji nowoczesną centralę telefoniczną, w której wszystko jest kontrolowane przez chmurę. Nie musisz już martwić się o telefonię dla swojej firmy, kupować urządzeń i utrzymywać ich w dobrym stanie. Dzięki telefonii w chmurze wszystko jest załatwione za Ciebie.
Spis treści
Czym jest telefonia w chmurze?
Telefonia w chmurze, znana również jako Voice over IP, staje się coraz bardziej popularna wśród firm, zarówno małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Oferuje ona elastyczność i niezawodność telefonii, a także jest niedroga. Telefonia w chmurze to po prostu dzwonienie przez internet, przy czym usługa jest realizowana przez internetową centralę telefoniczną. Dzięki temu nie potrzebujesz już stacjonarnej centrali telefonicznej, a połączenia możesz wykonywać za pomocą telefonu VoIP lub aplikacji na smartfonie. Zasada jest bardzo prosta: kiedy wybierany jest numer firmowy, dzwoni Twój telefon komórkowy. Nie jesteś już więc zależny od linii stacjonarnej, co otwiera wiele nowych możliwości!
Dostawcy telefonii w chmurze często oferują kilka abonamentów i pakietów, w zależności od wielkości firmy. Za pośrednictwem serwerów w centrum danych usługi są następnie oferowane klientom dostawcy. Dzięki portalowi internetowemu lub aplikacji możesz uzyskać dostęp do swojego abonamentu i dostosować ustawienia centrali. Możliwe jest połączenie stacjonarny na komórkę. Dużą zaletą jest to, że nie jesteś już przywiązany do telefonu stacjonarnego i możesz zaoszczędzić na kosztach telefonii biznesowej.
Dostępny wszędzie
Dzięki telefonii w chmurze zyskujesz elastyczność i funkcjonalność. Gdziekolwiek masz internet, możesz korzystać z telefonii w chmurze. Możesz więc korzystać ze wszystkich zalet telefonii komórkowej. Dzwonienie przez Internet staje się również coraz częściej normą, ponieważ jest szybsze i bardziej niezawodne, dzięki czemu możesz być osiągalny w dowolnym miejscu i czasie. Dla przedsiębiorcy ma to oczywiście ogromne znaczenie, ponieważ klienci zawsze mogą do Ciebie zadzwonić, nawet jeśli jesteś w drodze lub pracujesz w domu.
Nie jesteś już więc przywiązany do biura czy biurka, telefonia w chmurze działa w każdym miejscu na świecie. Połączenia mogą być przekazywane na Twój telefon komórkowy lub na przykład na numer pracownika, niezależnie od tego, gdzie się znajduje. Możesz więc odbierać połączenia także wtedy, gdy jesteś za granicą lub gdy masz oddziały w wielu miejscach. Dzięki telefonii biznesowej online jesteś zawsze i wszędzie dostępny dla swoich klientów.
Oczywiście możesz też wybrać, kiedy nie możesz być osiągalny, na przykład poza godzinami pracy lub gdy jesteś na urlopie. Możesz wtedy przekierować numer do kolegi lub na pocztę głosową, aby nie przeszkadzać. Za pomocą aplikacji lub platformy internetowej możesz łatwo ustawić, dokąd powinny trafiać połączenia przychodzące.
Wybierz numer służbowy
Jeśli chcesz sprawiać wrażenie profesjonalisty w oczach swoich klientów, warto używać numeru służbowego zamiast prywatnego. Dzięki połączeniu internetowemu masz w telefonie komórkowym dwa numery: służbowy i prywatny. Możesz wybrać inny dzwonek dla każdego numeru, dzięki czemu łatwo odróżnisz, czy połączenie przychodzące jest od klienta, czy od partnera. Dzięki temu praca i życie prywatne są zawsze dobrze oddzielone.
Możesz wybrać rodzaj numeru biznesowego dla swojej firmy. Jeśli chcesz zapewnić swoim klientom bezpłatny numer, wybierz 0800 numer. Masz również możliwość wyboru numeru lokalnego (np. Warszawa 022 itd.). Możesz też zdecydować się na numer międzynarodowy, np: numer niemiecki, numer francuski, a nawet numer amerykański … wszystko jest możliwe!
Dodatkowe funkcje i zalety
Dzięki centrali online masz do dyspozycji wiele dodatkowych, inteligentnych funkcji, które pomogą Ci zorganizować telefonię biznesową. Na przykład możesz łatwo skonfigurować menu wyboru, w którym dzwoniący słyszą tekst mówiony i mogą wybierać spośród różnych opcji. Oprogramowanie połączy dzwoniących z odpowiednim pracownikiem.
Można też zastosować inteligentną kolejkę z własną wiadomością lub muzyką na poczekaniu, gdzie dzwoniący są przenoszeni chronologicznie. Jeśli nie jesteś dostępny, możesz również skonfigurować cyfrową automatyczną sekretarkę, na której dzwoniący mogą zostawić wiadomość. Wiadomości te są następnie przekazywane w formie pliku audio na Twoją skrzynkę e-mail, dzięki czemu możesz je odsłuchać.
Oczywiście jako początkujący przedsiębiorca będziesz chciał mieć możliwość dostosowania telefonii do rozmiarów swojej firmy. Telefonia w chmurze umożliwia łatwe dostosowanie się do rozwoju firmy. Gdy firma się rozwija, możesz łatwo dodać nowych użytkowników, linie i funkcje. Centrala telefoniczna online może więc rosnąć wraz z Twoją firmą, oferując wiele numerów telefonicznych lub nawet całe wirtualne call center.
Szukasz więc wydajnego i elastycznego rozwiązania dla swojej telefonii firmowej? W takim razie telefonia w chmurze jest zdecydowanie godna polecenia!
Podobne artykuły
Today's pick
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Najlepsze technologie do tworzenia aplikacji mobilnych
Aplikacje mobilne stanowią kluczowy element strategii biznesowych. Ich rozwój umożliwia firmom nie tylko dotarcie do klientów na całym świecie, ale…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…