Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm i freelancerów. Jakich problemów przedsiębiorcy mogą się pozbyć, wybierając faktoring? Dowiedz się, czemu faktoring to dobre rozwiązanie również dla Twojej firmy.
Spis treści
Faktoring zwiększa konkurencyjność firmy
W sektorze B2B atrakcyjność kontrahenta nie zawsze ocenia się wyłącznie po oferowanych przez niego cenach – równie istotny jest termin płatności. Wielu przedsiębiorców oczekuje, że na fakturze za otrzymane produkty czy zrealizowane usługi znajdzie się odległa (np. o miesiąc) data płatności. Należy wiedzieć, że faktoring pozwala odpowiedzieć na potrzeby partnerów biznesowych i jednocześnie uniknąć zatoru płatniczego.
Usługa faktoringu zapewnia przedsiębiorcy natychmiastowy dostęp do środków – wystarczy przesłać dokument do faktora, a środki na firmowym rachunku pojawią się nawet w kilka godzin. W rezultacie faktoring:
- zapewnia przedsiębiorcy, że otrzyma on pieniądze od razu – bez względu na termin płatności widniejący na fakturze,
- pozwala podnieść konkurencyjność – dzięki możliwości wystawiania faktur z odroczonym terminem płatności.
Faktoring – sposób, aby pozbyć się zatorów płatniczych
Wystawiasz faktury z długim terminem płatności i ponieważ musisz czekać na środki, nie realizujesz własnych zobowiązań finansowych? Tak właśnie powstają zatory płatnicze – zmora wielu przedsiębiorców, szczególnie tych, którzy działają w branży budowlanej, produkcyjnej czy HoReCa. Faktoring rozwiązuje i ten problem.
Ponieważ przedsiębiorca współpracujący z firmą faktoringową otrzymuje środki niemal natychmiast po wystawieniu faktury, to:
- nie musi zwlekać z regulowaniem własnych zobowiązań – nie naraża się też na kary, jakie może nałożyć na przedsiębiorcę np. UOKiK,
- buduje finansową wiarygodność – w oczach kontrahentów uchodzi za solidny podmiot, który nie ma problemów finansowych.
Faktoring eliminuje konieczność korzystania z kredytu
Wielu przedsiębiorców poszukuje zewnętrznych źródeł finansowania prowadzonej działalności gospodarczej. Do popularnych rozwiązań należy kredyt. Niestety, jego uzyskanie nie zawsze jest proste – konieczne jest przekonanie banku do tego, że kolejne raty kredytu będą spłacane w terminie. Dlatego bank może wymagać m.in. przedstawienia wyciągów z firmowego rachunku.
Dla przedsiębiorców bez historii kredytowej faktoring może być lepszym rozwiązaniem z kilku powodów:
- o umowę faktoringową jest łatwiej niż o umowę o kredyt – faktor nie wymaga wielu zabezpieczeń, najczęściej wystarczy cesja wierzytelności,
- formalności są ograniczone do minimum, dodatkowo limit może odpowiadać obrotom uzyskiwanym przez firmę.
Faktor pomoże w windykacji przeterminowanych należności
Zwłaszcza w okresie recesji wielu przedsiębiorców boryka się z problemem odzyskania należności wynikających z wystawionych faktur. Faktoring to także sposób, aby zdyscyplinować kontrahentów i uniknąć niepotrzebnych spięć, które mogłyby zamknąć drogę do dalszej współpracy. Jak to możliwe? Faktor (firma faktoringowa) może pomóc w odzyskaniu należności.
Firmy faktoringowe zatrudniają specjalistów mających doświadczenie w windykacji należności w sektorze B2B, w rezultacie czego:
- przedsiębiorca nie musi samodzielnie zajmować się tymi zadaniami lub angażować zewnętrznej firmy,
- nie ma obawy o pogorszenie relacji z kontrahentem – jako przedsiębiorca nie będziesz kojarzony z windykacją.
Czy faktoring to rozwiązanie dla każdej firmy?
Skoro faktoring rozwiązuje tak wiele problemów, z którymi na co dzień stykają się przedsiębiorcy, to czy warto z niego skorzystać? Z pewnością jest to atrakcyjna alternatywa dla innych form finansowania. Aby jednak ustalić opłacalność faktoringu, należy przeanalizować indywidualną sytuację przedsiębiorcy.
Twoi kontrahenci nie płacą na czas? Wciąż wydłużasz terminy płatności, bo tego oczekują od Ciebie klienci? Skorzystaj z faktoringu, aby rozwiązać te problemy.
Podobne artykuły
Today's pick
Allegro czy własny sklep internetowy? Co wybrać?
Wybór platformy do sprzedaży online to jedno z kluczowych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorcy e-commerce. Z jednej strony mamy Allegro…
Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes – przykład działań Comarch w polskich firmach
Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w transformacji cyfrowej firm na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać jej…
Program lojalnościowy InPost w aplikacji mobilnej – zbieraj InCoiny i odbieraj nagrody!
Program lojalnościowy InPost to innowacyjne podejście do nagradzania klientów. Zbieraj punkty InCoin w prosty sposób i ciesz się bogatym katalogiem…
Jak zoptymalizować platformę zakupową B2C dla lepszej wydajności sprzedaży – wskazówki i dobre praktyki
Właściwie zoptymalizowana platforma e-commerce B2C poprawia doświadczenia użytkowników i bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Wydaje się to oczywiste, jednak w…
5 powodów, dla których Twoja firma powinna zautomatyzować proces tworzenia ofert
Automatyzacja procesu tworzenia ofert to kluczowy element nowoczesnego biznesu, który bezpośrednio wpływa na efektywność i konkurencyjność firmy. Dzięki temu działy…
Pożyczki dla firm – jak wybrać najlepsze finansowanie dla Twojego biznesu?
Przedsiębiorcy często stają przed koniecznością pozyskania dodatkowego źródła finansowania, aby zrealizować plany rozwoju firmy, pokryć bieżące koszty lub zainwestować w…
Zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie: przegląd branż, które korzystają z AI
Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja (AI) kojarzyła się głównie z filmami science fiction i eksperymentalnymi projektami naukowymi. Dziś jest…
Kredyt czy pożyczka – co jest bardziej opłacalne?
Decyzja o zaciągnięciu dodatkowych środków finansowych często wiąże się z koniecznością wyboru kredytu albo pożyczki. Oba te produkty finansowe mają…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…