Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają do współczesnego biznesu, świetnie się w nim odnajdując i przynosząc liczne korzyści dla rozwoju firmy, niejednej branży, ale też pojedynczych ludzi. Dobrym tego przykładem jest choćby rosnące wykorzystanie VR w rozmaitych obszarach gospodarczych.
Do czego może się przydać wirtualna rzeczywistość? Jakie są obecnie jej najważniejsze zastosowania dla biznesu? O tym przeczytacie w dalszej części tekstu.
Spis treści
Wirtualna rzeczywistość – co to takiego?
Istnieje wiele mniej lub bardziej rozbudowanych definicji, tłumaczących, czym jest wirtualna rzeczywistość (VR, virtual reality). Co to takiego? Tym mianem określa się trójwymiarowy obraz wytworzony z pomocą technologii informatycznych, który odwzorowuje realną przestrzeń lub stanowi fikcyjną kreację świata. Pozwala na całkowite zanurzenie się w tej realności, wykorzystując do tego tradycyjne urządzenia mobilne, ale też specjalne gogle, które wyświetlają obraz 360 stopni w 3D, co daje pełnię odczuć i pomaga wtopić się w nową rzeczywistość, jeszcze lepiej jej doświadczając.
VR a AR – podstawowe różnice między technologiami
Oprócz rzeczywistości wirtualnej często mówi się też o rozszerzonej rzeczywistości (AR, augmented reality). Na czym polega różnica? W przypadku rzeczywistości rozszerzonej mamy do czynienia z kreacją bazującą na otaczającej nas przestrzeni (np. dzięki użyciu kamer), w której osadza się dodatkowe elementy. Tak naprawdę zatem użytkownik widzi świat wokół, ale wzbogacony o coś, czego w nim nie ma. W przypadku VR zanurza się całkowicie w kreacji, która może bazować na otoczeniu, ale nie musi.
Najważniejsze korzyści z użycia VR w biznesie – dlaczego warto?
VR coraz śmielej stosuje się w nowoczesnym biznesie, czego wiele przykładów daje choćby działalność EpicVR. W jakich obszarach nowa technologia okazuje się szczególnie pomocna?
Z pomocą wirtualnej rzeczywistości da się przygotowywać rozmaite symulacje i szkolenia. Pozwala to podnosić poziom kompetencji pracowników, stawiając ich przed konkretnymi wyzwaniami, pokazując im szereg sytuacji, których mogą doświadczyć w codziennym życiu, bazując na schematach i scenariuszach już występujących w przeszłości. Taka nauka bywa zdecydowanie bardziej skuteczna, zapewniając także większy poziom zaangażowania uczestników.
Wirtualne technologie świetnie sprawdzają się przy projektowaniu i prototypowaniu. Z ich pomocą da się testować rozmaite produkty i rozwiązania (w tym maszyny, projekty architektoniczne, motoryzacyjne) jeszcze przed wykonaniem realnych elementów. Dużą popularnością cieszą się choćby wirtualne bliźniaki – stanowiące cyfrowy odpowiednik realnych urządzeń, na których sprawdza się rozmaite scenariusze rozwojowe lub obciążenia, które mogą wpływać na funkcjonowanie w prawdziwych produktów w przyszłości. VR ułatwia wprowadzanie poprawek i udoskonaleń, by zwiększyć bezpieczeństwo i niezawodność danych rozwiązań.
VR to również idealne narzędzie dla nowoczesnego marketingu. Używa się go w kampaniach promocyjnych oraz przy budowaniu spersonalizowanych treści dla różnych grup odbiorców. Tak zwiększa się ich zaangażowanie, dostarczając dedykowane rozwiązania, co poprawia satysfakcję klientów i wzmacnia ich lojalność wobec firmy lub marki. Co więcej, nie zapominajmy, że kreacje VR niejednokrotnie mogą powstawać szybciej i taniej niż pełnowymiarowe produkcje filmowe, przygotowywane w tradycyjny sposób.
VR odmienia współczesny biznes i naszą rzeczywistość
Wirtualna rzeczywistość coraz bardziej wpływa na nasz realny świat. Warto zatem zdawać sobie sprawę z jej możliwości i ścieżek wykorzystania – może okaże się przydatna również w naszej codzienności?
Artykuł zewnętrzny.
Podobne artykuły
Today's pick
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym
Automatyzacja odpowiedzi na pytania klientów w sklepie internetowym jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania obsługą każdego klienta. Istnieje wiele rozwiązań, które…
Jak automatyzacja procesów biznesowych zapewnia lepszą pozycję na rynku?
Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z kamieni milowych w zakresie usprawniania działalności każdego przedsiębiorstwa, które przynajmniej w małym stopniu bazują…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Wykorzystanie dronów w biznesie – od fotografii po logistykę
Rozwój technologii dronów w ostatnich latach otworzył nowe możliwości dla przedsiębiorców i firm. Drony, znane też jako bezzałogowe statki powietrzne…
Jak skutecznie odzyskać VAT z zagranicy? Sprawdź, czy to się opłaca!
Odzyskiwanie VAT z zagranicy może wydawać się skomplikowane, ale z odpowiednią wiedzą można znacznie ułatwić ten proces. Wiele firm i…
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość technologii i biznesu
Sztuczna inteligencja w analizie danych – przyszłość to temat, który zyskuje na znaczeniu w dzisiejszym świecie technologii i biznesu. Wprowadzenie…
Blockchain poza kryptowalutami – gdzie jest stosowany?
Choć technologia blockchain jest najbardziej znana ze swojego związku z kryptowalutami, takimi jak Bitcoin, jej potencjał wykracza znacznie poza ten…
Technologia i zakłady bukmacherskie – być albo nie być dla polskich bukmacherów?
Dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów ukazują znaczny wzrost popularności rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. Konkurencja stale rośnie, a bukmacherzy prześcigają…
Na czym polega wynajem długoterminowy auta?
Wynajem długoterminowy samochodu stał się coraz popularniejszym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad kosztami…