Popularne

Artykuł

Technologia

Wykorzystanie VR w nowoczesnym biznesie – co warto o nim wiedzieć?

Wykorzystanie VR w nowoczesnym biznesie – co warto o nim wiedzieć?

Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają do współczesnego biznesu, świetnie się w nim odnajdując i przynosząc liczne korzyści dla rozwoju firmy, niejednej branży, ale też pojedynczych ludzi. Dobrym tego przykładem jest choćby rosnące wykorzystanie VR w rozmaitych obszarach gospodarczych.

Do czego może się przydać wirtualna rzeczywistość? Jakie są obecnie jej najważniejsze zastosowania dla biznesu? O tym przeczytacie w dalszej części tekstu.

Wirtualna rzeczywistość – co to takiego?

Istnieje wiele mniej lub bardziej rozbudowanych definicji, tłumaczących, czym jest wirtualna rzeczywistość (VR, virtual reality). Co to takiego? Tym mianem określa się trójwymiarowy obraz wytworzony z pomocą technologii informatycznych, który odwzorowuje realną przestrzeń lub stanowi fikcyjną kreację świata. Pozwala na całkowite zanurzenie się w tej realności, wykorzystując do tego tradycyjne urządzenia mobilne, ale też specjalne gogle, które wyświetlają obraz 360 stopni w 3D, co daje pełnię odczuć i pomaga wtopić się w nową rzeczywistość, jeszcze lepiej jej doświadczając.

VR a AR – podstawowe różnice między technologiami

Oprócz rzeczywistości wirtualnej często mówi się też o rozszerzonej rzeczywistości (AR, augmented reality). Na czym polega różnica? W przypadku rzeczywistości rozszerzonej mamy do czynienia z kreacją bazującą na otaczającej nas przestrzeni (np. dzięki użyciu kamer), w której osadza się dodatkowe elementy. Tak naprawdę zatem użytkownik widzi świat wokół, ale wzbogacony o coś, czego w nim nie ma. W przypadku VR zanurza się całkowicie w kreacji, która może bazować na otoczeniu, ale nie musi.

Najważniejsze korzyści z użycia VR w biznesie – dlaczego warto?

VR coraz śmielej stosuje się w nowoczesnym biznesie, czego wiele przykładów daje choćby działalność EpicVR. W jakich obszarach nowa technologia okazuje się szczególnie pomocna?

Z pomocą wirtualnej rzeczywistości da się przygotowywać rozmaite symulacje i szkolenia. Pozwala to podnosić poziom kompetencji pracowników, stawiając ich przed konkretnymi wyzwaniami, pokazując im szereg sytuacji, których mogą doświadczyć w codziennym życiu, bazując na schematach i scenariuszach już występujących w przeszłości. Taka nauka bywa zdecydowanie bardziej skuteczna, zapewniając także większy poziom zaangażowania uczestników.

Wirtualne technologie świetnie sprawdzają się przy projektowaniu i prototypowaniu. Z ich pomocą da się testować rozmaite produkty i rozwiązania (w tym maszyny, projekty architektoniczne, motoryzacyjne) jeszcze przed wykonaniem realnych elementów. Dużą popularnością cieszą się choćby wirtualne bliźniaki – stanowiące cyfrowy odpowiednik realnych urządzeń, na których sprawdza się rozmaite scenariusze rozwojowe lub obciążenia, które mogą wpływać na funkcjonowanie w prawdziwych produktów w przyszłości. VR ułatwia wprowadzanie poprawek i udoskonaleń, by zwiększyć bezpieczeństwo i niezawodność danych rozwiązań.

VR to również idealne narzędzie dla nowoczesnego marketingu. Używa się go w kampaniach promocyjnych oraz przy budowaniu spersonalizowanych treści dla różnych grup odbiorców. Tak zwiększa się ich zaangażowanie, dostarczając dedykowane rozwiązania, co poprawia satysfakcję klientów i wzmacnia ich lojalność wobec firmy lub marki. Co więcej, nie zapominajmy, że kreacje VR niejednokrotnie mogą powstawać szybciej i taniej niż pełnowymiarowe produkcje filmowe, przygotowywane w tradycyjny sposób.

VR odmienia współczesny biznes i naszą rzeczywistość

Wirtualna rzeczywistość coraz bardziej wpływa na nasz realny świat. Warto zatem zdawać sobie sprawę z jej możliwości i ścieżek wykorzystania – może okaże się przydatna również w naszej codzienności?

Artykuł zewnętrzny.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *