Popularne

Artykuł

Marketing internetowy

Jak przeprowadzić audyt SEO?

Jak przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO strony internetowej to obszerny zbiór analiz, który najczęściej wykonywany jest przez specjalistę SEO. Celem audytu jest określenie czy strona spełnia standardy w zakresie optymalizacji wyszukiwarek oraz, czy można skutecznie wdrożyć strategię tak zwanego rozwoju organicznego.

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO nie jest strategią samą w sobie, choć może być częścią długo terminowej strategii rozwoju strony oraz marki. Dodatkowo najczęściej treść audytu nie posiada analizy słów kluczowych, ani też planu publikacji treści, choć elementy te mogą wystąpić. Dodatkowo dzięki darmowej analizie SEO możemy zobaczyć czy strona internetowa jest zoptymalizowana pod obowiązujące standardy wyszukiwarek. Audyty stron internetowych w zakresie SEO mogą wykazywać różnorodne kwestie do poprawy, wykazując jakość analizowanej strony. Jeżeli ilość błędów na stronie jest stosunkowo nieduża, wówczas można rozpocząć pracę na tak zwaną implementacją strategii. Natomiast w przypadku większych błędów konieczne jest wdrożenie rekomendacji z audytu, co najczęściej wiąże się z koniecznością ponoszenia wyższych kosztów. Jednak specjaliści SEO przeprowadzający audyty są w stanie określić ogólną kondycję z serwisu już na etapie wyceny. Dlatego najczęściej audyt dostosowywany jest do samej strony zarówno pod kątem SEO jak i zakresu analizy.

Jak prowadzić audyt SEO?

Na początku prowadzania audytu SEO należy sprawdzić wykres widoczności organicznej. W tym celu warto skorzystać z operatora wyszukiwania. Wówczas już na samym początku można odkryć wiele problemów, które przyczyniają się do gorszej widoczności strony. Ten etap audytu można przeprowadzić także za pomocą ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Google Analytics. Analizując wykres widoczności, należy brać pod uwagę:

  • Kierunek wykresu – zwracając uwagę na to czy widoczność strony rośnie bardzo stabilnie, czy też odnotowuje się nagłe spadki i skoki, być może wykres jest płaski, co może sugerować brak działań organicznych lub inne problemy prowadzące do blokowania wzrostu.
  • Jeżeli zauważalne są nagłe spadki, należy dodatkowo nanieść wszelkie anomalie w czasie na listę znaczących aktualizacji algorytmu.

Dodatkowo podczas audytu SEO można skorzystać z operatora wyszukiwania, czyli site:domena.pl. Dzięki temu można pobieżnie naszkicować wielkość serwisu oraz określić jakość title, oraz meta description. Po tym działaniu można znaleźć także najpoważniejsze błędy, takie jak problemy z indukcją lub włamanie się na stronę. Konieczne jest także badanie poprawności renderingu, także optymalizacji.

Skuteczny audyt SEO treści

Audyt SEO treści koncentruje się na tym, aby odkrywać jak największą ilość ruchu organicznego. Zalicza się do tego między innymi stan linkowania wewnętrznego, określenie czy wszelkie treści są odpowiednio podlinkowane oraz, czy nie ma na stronie wartościowych artykułów, do których prowadzi jedynie jeden link ze strony. Audyt SEO określa także ewentualne problemy takie jak kanibalizacja słów kluczowych. Może być to również sytuacja, kiedy jeden temat dzieli się na kilka osobnych wpisów, z czego żaden z nich nie ma szansy na pojawienie się w wynikach wyszukiwarki Google.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *