Audyt SEO strony internetowej to obszerny zbiór analiz, który najczęściej wykonywany jest przez specjalistę SEO. Celem audytu jest określenie czy strona spełnia standardy w zakresie optymalizacji wyszukiwarek oraz, czy można skutecznie wdrożyć strategię tak zwanego rozwoju organicznego.
Spis treści
Czym jest audyt SEO strony internetowej?
Audyt SEO nie jest strategią samą w sobie, choć może być częścią długo terminowej strategii rozwoju strony oraz marki. Dodatkowo najczęściej treść audytu nie posiada analizy słów kluczowych, ani też planu publikacji treści, choć elementy te mogą wystąpić. Dodatkowo dzięki darmowej analizie SEO możemy zobaczyć czy strona internetowa jest zoptymalizowana pod obowiązujące standardy wyszukiwarek. Audyty stron internetowych w zakresie SEO mogą wykazywać różnorodne kwestie do poprawy, wykazując jakość analizowanej strony. Jeżeli ilość błędów na stronie jest stosunkowo nieduża, wówczas można rozpocząć pracę na tak zwaną implementacją strategii. Natomiast w przypadku większych błędów konieczne jest wdrożenie rekomendacji z audytu, co najczęściej wiąże się z koniecznością ponoszenia wyższych kosztów. Jednak specjaliści SEO przeprowadzający audyty są w stanie określić ogólną kondycję z serwisu już na etapie wyceny. Dlatego najczęściej audyt dostosowywany jest do samej strony zarówno pod kątem SEO jak i zakresu analizy.
Jak prowadzić audyt SEO?
Na początku prowadzania audytu SEO należy sprawdzić wykres widoczności organicznej. W tym celu warto skorzystać z operatora wyszukiwania. Wówczas już na samym początku można odkryć wiele problemów, które przyczyniają się do gorszej widoczności strony. Ten etap audytu można przeprowadzić także za pomocą ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Google Analytics. Analizując wykres widoczności, należy brać pod uwagę:
- Kierunek wykresu – zwracając uwagę na to czy widoczność strony rośnie bardzo stabilnie, czy też odnotowuje się nagłe spadki i skoki, być może wykres jest płaski, co może sugerować brak działań organicznych lub inne problemy prowadzące do blokowania wzrostu.
- Jeżeli zauważalne są nagłe spadki, należy dodatkowo nanieść wszelkie anomalie w czasie na listę znaczących aktualizacji algorytmu.
Dodatkowo podczas audytu SEO można skorzystać z operatora wyszukiwania, czyli site:domena.pl. Dzięki temu można pobieżnie naszkicować wielkość serwisu oraz określić jakość title, oraz meta description. Po tym działaniu można znaleźć także najpoważniejsze błędy, takie jak problemy z indukcją lub włamanie się na stronę. Konieczne jest także badanie poprawności renderingu, także optymalizacji.
Skuteczny audyt SEO treści
Audyt SEO treści koncentruje się na tym, aby odkrywać jak największą ilość ruchu organicznego. Zalicza się do tego między innymi stan linkowania wewnętrznego, określenie czy wszelkie treści są odpowiednio podlinkowane oraz, czy nie ma na stronie wartościowych artykułów, do których prowadzi jedynie jeden link ze strony. Audyt SEO określa także ewentualne problemy takie jak kanibalizacja słów kluczowych. Może być to również sytuacja, kiedy jeden temat dzieli się na kilka osobnych wpisów, z czego żaden z nich nie ma szansy na pojawienie się w wynikach wyszukiwarki Google.
Podobne artykuły
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Innowacyjne podejście do finansowania samochodów Volkswagen
Czy marzysz o posiadaniu nowego samochodu marki Volkswagen? Dzięki innowacyjnemu podejściu finansowemu jakim jest EasyDrive, spełnienie Twoich motoryzacyjnych marzeń staje…
Kluczowe cechy Magento B2B dla przedsiębiorstw
Magento B2B jest platformą e-commerce stworzoną specjalnie dla firm, które zajmują się handlem typu Business-to-Business (B2B). Dzięki zaawansowanym funkcjom, Magento…
Kto powinien zainwestować w urządzenia do nacinania kartonu?
Nacinanie kartonu to powszechna czynność w wielu przedsiębiorstwach, które zajmują się pakowaniem, wysyłką i magazynowaniem produktów. Tradycyjne metody ręcznego nacinania…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…