Optymalizacja polityki cenowej sklepów internetowych nie musi wiązać się z nieustannymi obniżkami, które w końcu musiałyby doprowadzić do granicy opłacalności sprzedaży. Istnieją sytuacje, w których podniesienie ceny nie musi Cię kosztować odejścia klientów ani utraty pozycji w porównywarkach cen. Dowiedz się, kiedy możesz bezpiecznie podwyższać ceny oraz w jaki sposób zbierać dane, które pozwolą Ci podjąć taką decyzję.
Spis treści
Obniżka cen – sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży
Cena jest drugim najważniejszym czynnikiem, który wpływa na decyzję o dokonaniu zakupu lub odrzuceniu oferty – najważniejszym dla polskich konsumentów czynnikiem jest obecnie jakość produktu. W związku z tym osoby, które dokonują zakupów w sklepach internetowych, szukają oferty, która będzie dla nich najkorzystniejsza. Jest to obecnie bardzo łatwe, ponieważ wystarczy odwiedzić kilka e-commerce’ów lub wyszukać oferty w porównywarkach cenowych. Im niższa cena, tym wyższa będzie pozycja Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. A to oznacza większe zainteresowanie ofertą i więcej odwiedzin, a ostatecznie również więcej dokonanych transakcji.
Do czego może doprowadzić wyścig cenowy?
Napędzające się obniżanie cen wskutek podobnych działań podejmowanych przez konkurencję będzie skutkował dojściem do granicy opłacalności. Może również wywołać niezadowolenie u producentów, dla których cena detaliczna produktu jest jednym z narzędzi kreowania i targetowania swojej marki.
Skąd masz wiedzieć, że możesz podnieść cenę?
Prowadzenie skutecznej polityki cenowej, która pozwoli Ci obniżać lub podwyższać cenę w oparciu o aktualną sytuację na rynku, jest możliwa jedynie dzięki zbieraniu aktualnych danych – skuteczną pracę w tym zakresie umożliwi automatyczny monitoring cen produktów. Algorytmy wspierane przez pracę specjalistów mogą dostarczać aktualnych danych o cenach w konkurencyjnych e-commerce’ach nawet kilka razy dziennie. Dowiesz się z nich m.in. o aktualnych cenach konkurencji, obniżkach lub podwyżkach cen, promocjach czy liczbie sklepów, które mają podobną ofertę do Twojej.
Sytuacje, w których możesz bezpiecznie podwyższać ceny
Podwyżki również są elementem optymalizacji polityki cenowej, której celem jest zwiększanie przychodów ze sprzedaży. Wyższa cena to wyższa marża, a zatem większe zyski. Kiedy możesz podnieść ceny?
- Podwyżka to rozsądne rozwiązanie, kiedy w danym momencie nie ma konkurencyjnych ofert. Klienci będą musieli skorzystać z Twojej oferty niezależnie od ceny. Monitoring cen informuje Cię również o braku towaru w konkurencyjnych e-commerce’ach.
- Różnica ceny pomiędzy Twoją ofertą a kolejną ofertą w rankingu wyszukiwarek jest na tyle duża, że pozwala podnieść marżę i wciąż pozostać z ceną na niższym poziomie. W ten sposób ani nie stracisz klienta, który szuka najniższej oferty, ani pozycji w rankingu porównywarek cenowych.
- Sprzedajesz swoje produkty na marketplace’ach, na których klienci mogą korzystać z programów konsumenckich gwarantujących np. darmową dostawę od określonej kwoty? W wielu sytuacjach wystarczy podwyżka ceny o 1 grosz, aby osiągnąć minimalną cenę z darmową wysyłką. Wówczas klient chętniej wybierze Twoją ofertę niż konkurencyjną, która jest tańsza o kilka złotych, ponieważ przy braku kosztów dostawy finalnie zapłaci mniej.
Aby móc podnosić ceny bez ryzyka utraty klientów lub pozycji w rankingach porównywarek, potrzebujesz jednak wspomnianych danych nt. cen konkurencji. Możesz je zdobyć dzięki narzędziom i usługom firmy Dealavo.
Podobne artykuły
Today's pick
Biuro coworkingowe – jak szukać odpowiedniego?
Wynajem określonej przestrzeni służącej do pracy od kilku lat cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Możliwość wykonywania obowiązków służbowych w obecności…
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
O usługach informatycznych mówi się w dwóch kontekstach: mając na myśli albo bieżące utrzymanie sprawności oprogramowania, sieci i sprzętu, albo…
Dostawa wody do biura – bezpłatnie na terenie Polski
Woda mineralna jest bardzo korzystna dla zdrowia. Wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Minerały, które znajdują się w wodzie dodają energii…
Jak archiwizacja dokumentów może pomóc Twojej firmie
Wiele firm archiwizację akt traktuje bardzo po macoszemu i wykonuje ją mocno niedbale. Prawda jest jednak taka, że dobra archiwizacja…
Ścieżka zakupowa klienta w kampanii SMS — jak wygląda?
Klienci są dzisiaj bardzo wymagający. Oprócz produktów dopasowanych do ich potrzeb oczekują oni pozytywnych doświadczeń z marką w całym procesie…
Laptop w leasing czy na raty? Podpowiadamy
Laptop to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Można kupić go za gotówkę, lecz lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania…
Wystawianie faktur z magazynem
Wystawienie faktury to obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli jednak nie do końca znasz się na księgowości lub chcesz ułatwić pracę sobie i…
Jakie problemy rozwiązuje faktoring?
Jeszcze kilkanaście lat temu z faktoringu korzystały wyłącznie duże podmioty gospodarcze. Dziś to rozwiązanie jest dostępne również dla małych firm…
Skuteczne finansowanie startupu technologicznego – warto trzymać rękę na pulsie
Każdy, kto stawia pierwsze kroki w biznesie, wie jak ważną sprawą jest utrzymanie płynności finansowej. Od tego będzie zależeć wizerunek…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…