Optymalizacja polityki cenowej sklepów internetowych nie musi wiązać się z nieustannymi obniżkami, które w końcu musiałyby doprowadzić do granicy opłacalności sprzedaży. Istnieją sytuacje, w których podniesienie ceny nie musi Cię kosztować odejścia klientów ani utraty pozycji w porównywarkach cen. Dowiedz się, kiedy możesz bezpiecznie podwyższać ceny oraz w jaki sposób zbierać dane, które pozwolą Ci podjąć taką decyzję.
Spis treści
Obniżka cen – sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży
Cena jest drugim najważniejszym czynnikiem, który wpływa na decyzję o dokonaniu zakupu lub odrzuceniu oferty – najważniejszym dla polskich konsumentów czynnikiem jest obecnie jakość produktu. W związku z tym osoby, które dokonują zakupów w sklepach internetowych, szukają oferty, która będzie dla nich najkorzystniejsza. Jest to obecnie bardzo łatwe, ponieważ wystarczy odwiedzić kilka e-commerce’ów lub wyszukać oferty w porównywarkach cenowych. Im niższa cena, tym wyższa będzie pozycja Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. A to oznacza większe zainteresowanie ofertą i więcej odwiedzin, a ostatecznie również więcej dokonanych transakcji.
Do czego może doprowadzić wyścig cenowy?
Napędzające się obniżanie cen wskutek podobnych działań podejmowanych przez konkurencję będzie skutkował dojściem do granicy opłacalności. Może również wywołać niezadowolenie u producentów, dla których cena detaliczna produktu jest jednym z narzędzi kreowania i targetowania swojej marki.
Skąd masz wiedzieć, że możesz podnieść cenę?
Prowadzenie skutecznej polityki cenowej, która pozwoli Ci obniżać lub podwyższać cenę w oparciu o aktualną sytuację na rynku, jest możliwa jedynie dzięki zbieraniu aktualnych danych – skuteczną pracę w tym zakresie umożliwi automatyczny monitoring cen produktów. Algorytmy wspierane przez pracę specjalistów mogą dostarczać aktualnych danych o cenach w konkurencyjnych e-commerce’ach nawet kilka razy dziennie. Dowiesz się z nich m.in. o aktualnych cenach konkurencji, obniżkach lub podwyżkach cen, promocjach czy liczbie sklepów, które mają podobną ofertę do Twojej.
Sytuacje, w których możesz bezpiecznie podwyższać ceny
Podwyżki również są elementem optymalizacji polityki cenowej, której celem jest zwiększanie przychodów ze sprzedaży. Wyższa cena to wyższa marża, a zatem większe zyski. Kiedy możesz podnieść ceny?
- Podwyżka to rozsądne rozwiązanie, kiedy w danym momencie nie ma konkurencyjnych ofert. Klienci będą musieli skorzystać z Twojej oferty niezależnie od ceny. Monitoring cen informuje Cię również o braku towaru w konkurencyjnych e-commerce’ach.
- Różnica ceny pomiędzy Twoją ofertą a kolejną ofertą w rankingu wyszukiwarek jest na tyle duża, że pozwala podnieść marżę i wciąż pozostać z ceną na niższym poziomie. W ten sposób ani nie stracisz klienta, który szuka najniższej oferty, ani pozycji w rankingu porównywarek cenowych.
- Sprzedajesz swoje produkty na marketplace’ach, na których klienci mogą korzystać z programów konsumenckich gwarantujących np. darmową dostawę od określonej kwoty? W wielu sytuacjach wystarczy podwyżka ceny o 1 grosz, aby osiągnąć minimalną cenę z darmową wysyłką. Wówczas klient chętniej wybierze Twoją ofertę niż konkurencyjną, która jest tańsza o kilka złotych, ponieważ przy braku kosztów dostawy finalnie zapłaci mniej.
Aby móc podnosić ceny bez ryzyka utraty klientów lub pozycji w rankingach porównywarek, potrzebujesz jednak wspomnianych danych nt. cen konkurencji. Możesz je zdobyć dzięki narzędziom i usługom firmy Dealavo.
Podobne artykuły
Today's pick
Funkcjonalne rozwiązania i sprzęt, które usprawniają pracę w biurze
Każde firmowe biuro powinno być wyposażone w taki sposób, aby pracownicy czuli się komfortowo i mogli przez przeszkód wykonywać wszystkie…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…
Obsługa prawna dla IT – na czym polega?
Branża IT jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Daje szerokie możliwości, będąc przyszłością zarówno dla transportu i łączności,…
Prowadzenie działalności gospodarczej w 2022 roku – warto to zrobić!
Rok 2022 to z wielu powodów trudny czas dla przedsiębiorców. Z jednej strony pojawiają się problemy z postępującą inflacją, a…
Wylicz prawidłowo swoją pensję netto!
Prowadzenie biznesu to nie tylko świadczenie usług, w których specjalizuje się dana działalność gospodarcza. Aby przedsiębiorstwo funkcjonowało, konieczne jest zapewnienie…
Waloryzacja umów wykonawczych. Poznaj przyczyny i możliwe rozwiązania
Ostatnie lata pokazały nam, że rynek surowców i usług to w praktyce żywy organizm. Niepokoje na rynkach światowych wywołały istny…
Wylicz prawidłowo swoją pensję netto!
Prowadzenie biznesu to nie tylko świadczenie usług, w których specjalizuje się dana działalność gospodarcza. Aby przedsiębiorstwo funkcjonowało, konieczne jest zapewnienie…
Najważniejsze informacje o kasach fiskalnych, które każdy przedsiębiorca powinien znać
W niniejszym artykule krótko opisujemy podstawowe informacje na temat kas fiskalnych. Przedstawiamy podział kas fiskalnych ze względu na konstrukcję i…
Rynek wtórny a pierwotny – podstawowe różnice
Zakup mieszkania to jedna z najpoważniejszych decyzji w życiu każdego człowieka. Chodzi przecież o zainwestowanie ogromnych pieniędzy oraz troskę o…
Jak działa Paysafecard Online?
Coraz więcej, coraz bardziej pozytywnie i w coraz większej liczbie miejsc na świecie słyszy się o nowoczesnym i wyjątkowo bezpiecznym…