Optymalizacja polityki cenowej sklepów internetowych nie musi wiązać się z nieustannymi obniżkami, które w końcu musiałyby doprowadzić do granicy opłacalności sprzedaży. Istnieją sytuacje, w których podniesienie ceny nie musi Cię kosztować odejścia klientów ani utraty pozycji w porównywarkach cen. Dowiedz się, kiedy możesz bezpiecznie podwyższać ceny oraz w jaki sposób zbierać dane, które pozwolą Ci podjąć taką decyzję.
Spis treści
Obniżka cen – sposób na zwiększenie wolumenu sprzedaży
Cena jest drugim najważniejszym czynnikiem, który wpływa na decyzję o dokonaniu zakupu lub odrzuceniu oferty – najważniejszym dla polskich konsumentów czynnikiem jest obecnie jakość produktu. W związku z tym osoby, które dokonują zakupów w sklepach internetowych, szukają oferty, która będzie dla nich najkorzystniejsza. Jest to obecnie bardzo łatwe, ponieważ wystarczy odwiedzić kilka e-commerce’ów lub wyszukać oferty w porównywarkach cenowych. Im niższa cena, tym wyższa będzie pozycja Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. A to oznacza większe zainteresowanie ofertą i więcej odwiedzin, a ostatecznie również więcej dokonanych transakcji.
Do czego może doprowadzić wyścig cenowy?
Napędzające się obniżanie cen wskutek podobnych działań podejmowanych przez konkurencję będzie skutkował dojściem do granicy opłacalności. Może również wywołać niezadowolenie u producentów, dla których cena detaliczna produktu jest jednym z narzędzi kreowania i targetowania swojej marki.
Skąd masz wiedzieć, że możesz podnieść cenę?
Prowadzenie skutecznej polityki cenowej, która pozwoli Ci obniżać lub podwyższać cenę w oparciu o aktualną sytuację na rynku, jest możliwa jedynie dzięki zbieraniu aktualnych danych – skuteczną pracę w tym zakresie umożliwi automatyczny monitoring cen produktów. Algorytmy wspierane przez pracę specjalistów mogą dostarczać aktualnych danych o cenach w konkurencyjnych e-commerce’ach nawet kilka razy dziennie. Dowiesz się z nich m.in. o aktualnych cenach konkurencji, obniżkach lub podwyżkach cen, promocjach czy liczbie sklepów, które mają podobną ofertę do Twojej.
Sytuacje, w których możesz bezpiecznie podwyższać ceny
Podwyżki również są elementem optymalizacji polityki cenowej, której celem jest zwiększanie przychodów ze sprzedaży. Wyższa cena to wyższa marża, a zatem większe zyski. Kiedy możesz podnieść ceny?
- Podwyżka to rozsądne rozwiązanie, kiedy w danym momencie nie ma konkurencyjnych ofert. Klienci będą musieli skorzystać z Twojej oferty niezależnie od ceny. Monitoring cen informuje Cię również o braku towaru w konkurencyjnych e-commerce’ach.
- Różnica ceny pomiędzy Twoją ofertą a kolejną ofertą w rankingu wyszukiwarek jest na tyle duża, że pozwala podnieść marżę i wciąż pozostać z ceną na niższym poziomie. W ten sposób ani nie stracisz klienta, który szuka najniższej oferty, ani pozycji w rankingu porównywarek cenowych.
- Sprzedajesz swoje produkty na marketplace’ach, na których klienci mogą korzystać z programów konsumenckich gwarantujących np. darmową dostawę od określonej kwoty? W wielu sytuacjach wystarczy podwyżka ceny o 1 grosz, aby osiągnąć minimalną cenę z darmową wysyłką. Wówczas klient chętniej wybierze Twoją ofertę niż konkurencyjną, która jest tańsza o kilka złotych, ponieważ przy braku kosztów dostawy finalnie zapłaci mniej.
Aby móc podnosić ceny bez ryzyka utraty klientów lub pozycji w rankingach porównywarek, potrzebujesz jednak wspomnianych danych nt. cen konkurencji. Możesz je zdobyć dzięki narzędziom i usługom firmy Dealavo.
Podobne artykuły
Today's pick
W jaki sposób można wykorzystać litery przestrzenne?
Czy wiesz, że szacuje się, że przeciętny Polak widzi około 5000 reklam każdego dnia? Chociaż ludzie nauczyli się odfiltrowywać wiele…
Czy cena wirtualnego biura w Warszawie obejmuje pełną obsługę korespondencji? Sprawdzamy!
Na cenę wynajmu wirtualnego biura mają wpływ różne czynniki. Jednym z najważniejszych jest zakres usług dodatkowych. Bo wirtualne biuro to…
Informatyczne wspomaganie procesów produkcyjnych – jakie korzyści daje przedsiębiorcom?
Nieustanny postęp technologiczny jest dostrzegalny nie tylko w sferze prywatnej. Fakt posiadania coraz szybszych i wydajniejszych urządzeń do pracy, nauki…
Jak skutecznie zarządzać relacjami z klientem dzięki systemowi CRM GoNet?
Każda firma potrzebuje klientów, ponieważ to właśnie oni decydują o rentowności przedsiębiorstwa. Świadomość regularnego zysku pozwala planować kolejne działania biznesowe….
Leasingowanie samochodu – korzyści i możliwości
Marzysz o nowym samochodzie marki SEAT lub CUPRA, ale nie jesteś pewien, jak go sfinansować? Leasingowanie samochodu to elastyczne rozwiązanie,…
Co wpływa na kurs złota
Czy zastanawiałeś się kiedyś od czego zależy cena złota? Czy złoto jest zabezpieczeniem przed inflacją? Jakie są zależności między wysokością…
Gdzie najtańszy abonament bez telefonu?
Korzystanie z usług telefonicznych w ramach abonamentu jest nie tylko wygodne, ale również opłacalne. Na co zatem zwrócić uwagę przy…
Mobilne kasy fiskalne – kiedy warto zainwestować w taki sprzęt?
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż towarów bądź usług osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej i osiąga z realizacji takiego biznesu obroty…
Kiedy dojdzie mój przelew? Sesje przychodzące w polskich bankach
Wykonanie przelewu nie oznacza jego natychmiastowego dotarcia do odbiorcy. Sprawdź, jak długo trzeba oczekiwać na realizację przelewu. Spis treściSesje rozrachunkowe…
Czym jest wash trading na giełdach kryptowalutowych i jak go rozpoznać?
Kryptowaluty dostępne są dla użytkowników stosunkowo krótki czas, a zasady ich obrotu często nie są wystarczająco uregulowane. Właśnie przez to…